Citat:
Ursprungligen postat av joe_s
Att FK kollar med arbetsgivaren tror jag dessutom är mycket ovanligt då deras arbetsbelastning är rätt hög och att det är en samling latoxar i statlig tjänst.
Det är ungefär tror jag när det var skattat ungefär 7000 kr för min del dessa 10 dagar som jag tror var begränsade till nåt belopp. Det är som du säger inte mycket pengar men det är ändå 10 tankar till bilen eller en platt TV typ. Inget jag skänker till staten utan hellre i såfall till hemlösa katter på Mars.
Ja ungefär så tänkte jag också. Jag tar redan ut en föräldrardag i veckan samt så här jag hur mycket semester som helst känns det som + dessa 10 dagar. Nu kommer jag vara ledig långt in i September ändå och ytterliggare 10 dagar så innebär det oktober. Känns som för mycket ledighet + det så kan jag ändå ta ut mer ledighet om jag så önskar. Dock kommer jag i september bara arbeta 4 dagar i veckan. Så jag tyckte 10 dagar till blir rätt mycket ledighet. Känns som man har betalt för vara ledig på heltid om man säger så =)
Precis jag undrade också. Om FK skickar papper till min arbetsgivare som säger att jag har tagit ut pappadagar eller om min arbetsgivare på något sätt har samröre med FK.