Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2009-07-30, 22:42
Medlem
Hej

För tre dagar sen så hängde min dator sg nästan konstant, så jag tog och sökte igenom datorn efter virus medd nod 32. Det visade sig att den hade hittat 22 virus, men kunde bara ta bor 21 virus.
Jag laddade därefter ner Malwarebytes' Anti-Malware free edition och sökte igenom datorn efter virus. Den hittade ytterligare 23 virus och kunde rensa bort allt (för att ta bort 2 virus behövde man starta om datorn).

Efter en omstart så hade datorn slutat hänga sig, men nu hade det uppkommit ett annat problem.
Internet fungerar inte, även fast mina anslutningar visar att dom är anslutna

Jag har sökt runt på google efter liknande saker, men kan inte hitta någon lösning. Jag har prövat att starta om datorn i safe mode med internet, men det går inte att gå ut på internet eller något som har med internet att göra på datorn. På min xbox kan jag gå online, och alla andra datorer i hemmet kan gå ut på internet.

Skulle bli väldigt glad om någon på flashback kunde hjälpa mig.
Citera
2009-07-30, 22:49
Medlem
hasenfrasens avatar
Kör även SuperAntispyware. Det är förmodligen c:\windows\system32\drivers\etc\host som innehåller en massa rappakalja.

Där ska enbart stå: 127.0.0.1 localhost

Funkar inget av ovanstående, kör en komplett reset av TCPIP-stacken mha http://www.wikihow.com/Repair-Winsock-and-TCP/IP eller något av de fria vertyg man kan hitta på nätet.
Citera
2009-07-30, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Kör även SuperAntispyware. Det är förmodligen c:\windows\system32\drivers\etc\host som innehåller en massa rappakalja.

Där ska enbart stå: 127.0.0.1 localhost

Funkar inget av ovanstående, kör en komplett reset av TCPIP-stacken mha http://www.wikihow.com/Repair-Winsock-and-TCP/IP eller något av de fria vertyg man kan hitta på nätet.
Ska prövas.
Citera
2009-07-31, 12:08
Medlem
D3N13Ds avatar
Prova ping 127.0.0.1 i kommandoprompten också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in