2009-07-31, 17:18
Medlem
Apspektakels avatar
Hehe jag tyckte att han var ganska så rolig.
Det är säkert en bild på honom i artikeln men jag kan tänka mig hur han ser ut!

Lite sådär smårund, mycket färg i huvudet, håret börjar bli smågrått på honom, men ändå så skiner han av glädje! En riktig mysfarbror, en sådan som får hela släkten att skratta med sina humoristiska anekdoter på julafton.
Citera
2009-07-31, 17:18
Medlem
Känner man till folk i Borlänge kan man med säkerhet veta att hon var den enda i den där lokalen som inte tog det hela med ett småskratt.
Citera
2009-07-31, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl

idare finns några i debatten som inte ser det "rasistiska" i skämten. Det är korrekt, det finns ingen direkt rasism i skämten eftersom rasism bygger på att det finns genetiska skillnader mellan olika folkslag och att den vita rasen är mer högt stående än andra. Så ren rasism är det inte. Vem tror att den där bonnläppen som höll i auktionsklubban kan något om genetik? Nej, snarare byggde hans skämt på främlingsfientliga undertoner och den som inte har förmåga att se det är antagligen 1) själv främlingsfientlig, 2) inte tillräckligt begåvad för att dra slutsatser eller 3) en kombination av 1 och 2.
.

Så han som skrev svennebanan är alltså

1 ?
2 ?

Eller en kombination av både 1 och 2 ?
Citera
2009-07-31, 20:43
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brookus
En auktionist i Borlänge fick gäster att nästan dö av chock pga av extremorasist-uttalanden!
Monica Åhlén - en mycket färgstark profil i Borlänge (även känd som en mycket god människa) - kände omedelbart att det blev för mycket och valde att lämna platsen för att lugna den intensiva chocken.

Auktionist drog rasistskämt

"Mattan kommer väl från någon av dessa som invaderat vårt land."

Auktionisten Lennart Fredrikssons skämt om en moské i Borlänge gick enligt många över gränsen.

Auktionsbesökaren Monica Åhlén blev så upprörd att hon lämnade auktionen

Det var under en auktion nyligen i Grängesbergs Folkets Park som auktionsutroparen Lennart Fredriksson fick fram en orientalisk matta. När han började pratade om mattan anspelade han bland annat på det planerade moskébygget i Borlänge.

– Det var ett stundens infall. Det ena gav det andra, säger Lennart Fredriksson.

Monica Åhlén blev så upprörd över kommentaren att hon reste sig och gick. Enligt Åhlén ska Fredriksson ha sagt:

– Kommer väl från någon av dessa som invaderat vårt land. I Borlänge ska de bygga en ny moské - men mitt förslag är att de kan ta den nedlagda gruvlaven i Idkerberget.

– Gruvlaven får vara minareten och gruvstugan kan de använda som lokal, säger han när han förklarar vitsen, för Dala-Demokraten.

http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/274275-auktionist-drog-rasistskamt

-Hur tror ni att detta kan påverka integrationsarbetet i Borlänge?
-Bör auktionisten gå en mångfaldskurs?

Han borde sparkas, han ska försöka sälja sakerna till bästa pris och inte dra en massa dåliga skämt.
Citera
2009-07-31, 20:48
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SFC1977
Han borde sparkas, han ska försöka sälja sakerna till bästa pris och inte dra en massa dåliga skämt.
Det märks att du aldrig har varit på en auktion. Det är de dåliga vitsarnas Mecka! Ju sämre vitsar desto mer säljer de. Så är det.
Citera
2009-07-31, 20:51
Medlem
Idioterna bidrar till rasismen, deras överdrivna reaktioner på skämtet bidrar till den negativa laddning som uppstår när folk hör det.

Man måste vara konsekvent, antingen tillåter man dessa skämt på samma sätt som man tillåter skämt om blondiner etc. eller tillåter man inget av det.
Citera
2009-07-31, 20:56
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Idioterna bidrar till rasismen, deras överdrivna reaktioner på skämtet bidrar till den negativa laddning som uppstår när folk hör det.

Man måste vara konsekvent, antingen tillåter man dessa skämt på samma sätt som man tillåter skämt om blondiner etc. eller tillåter man inget av det.

Jag tror det här gynnar idioterna faktisikt. Kan man inte hålla sig på rätt nivå så kan man knappast styra Sverige mot bättre tider, en normal människa inser det snabbt.
Citera
2009-07-31, 20:58
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Det märks att du aldrig har varit på en auktion. Det är de dåliga vitsarnas Mecka! Ju sämre vitsar desto mer säljer de. Så är det.

Nej, jag har aldrig varit på aktion. Skämten var osmakliga och tvivlar på att det höjde priset förmodligen så sjönk det.
Citera
2009-07-31, 21:02
Medlem
Citat:
Nej, jag har aldrig varit på aktion. Skämten var osmakliga och tvivlar på att det höjde priset förmodligen så sjönk det.

Du har aldrig varit på aktion därför ska du inte diskutera hur man ska uppföra sig där, allt kan inte vara lika torrt och stelt som i din betonglägenhet.
Citera
2009-07-31, 21:07
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Inte aktion, auktion - man säljer begagnade grejor. De var förmodligen osmakliga i dina öron eftersom det var en gnutta religion inblandat i dem. Jag har svårt att tro att det upprör speciellt många svenska auktionsbesökare utom Monica Åhlén dåra. Förmodligen en batikhäxa.
Citera
2009-07-31, 21:19
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Du har aldrig varit på aktion därför ska du inte diskutera hur man ska uppföra sig där, allt kan inte vara lika torrt och stelt som i din betonglägenhet.

Jag ska inte diskuter? Har du fått en hjärnblödning?

Jag har sett en hel del stå upp komiker live och kan säga att man märker direkt när en komiker drar en vits som är smaklös. Sen är det inte mig vi dikuterar här.
Citera
2009-07-31, 21:23
Medlem
SFC1977s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Inte aktion, auktion - man säljer begagnade grejor. De var förmodligen osmakliga i dina öron eftersom det var en gnutta religion inblandat i dem. Jag har svårt att tro att det upprör speciellt många svenska auktionsbesökare utom Monica Åhlén dåra. Förmodligen en batikhäxa.

Jag vet vad auktion är!
Religionen i sig spelar ingen roll, jag tycker själv inte om att man bygger moskeer i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in