2009-07-30, 16:32
Medlem
Dougs avatar
Jag har tänkt att köpa ny dator i ett år snart, men kan inte bestämma mig om jag ska ha en bärbar eller stationär.

Just nu sitter jag vid en stationär och det trivs jag med.

Med en bärbar dator kan jag byta mellan att sitta i vardagsrummet, sovrummet eller köket. Det funkar ju inte direkt med en stationär.

På datorn just nu har jag ungefär 1.5 tb med filmer, musik och serier. Allt detta får ju inte plats i en bärbar dator utan jag blir tvungen att köpa externa hårddiskar.

Jag laddar ner väldigt mycket och har datorn igång större delen av dygnet, hur funkar det med bärbar?

Ett plus med bärbar är ju just att den är bärbar, bättre på fest osv.

Nu skrev jag bara lite av mina tankar men hoppas att någon kan ge mig svar på vilken typ av dator jag ska köpa. Tack.
Citera
2009-07-30, 16:35
Medlem
Nicodemus99s avatar
rätt svar: Stationär, laptops e för tjejer å fisbögar
Citera
2009-07-30, 16:36
Medlem
Trivs du med stationär så tkr jag du ska köpa det, du kan ju byta grejer och uppgradera datorn, som du inte kan göra med en bärbar. Visst kan det vara soft med en bärbar för att man kan gå runt med den o så, vrf inte köpa en skruttig bärbar och en stationär dator?
Citera
2009-07-30, 16:37
Medlem
hembränts avatar
Du har ju redan en stationär.

Köp en bärbar för ca 8000:- så kommer du bli tillfredställd med dina behov.
Citera
2009-07-30, 16:39
Medlem
supermassives avatar
Du har alltså redan en stationär?

Vad ska du använda den bärbara till?
Citera
2009-07-30, 16:39
Medlem
MonkeyMens avatar
uppgradera din gamla dator, asjobbigt ifall du har grejer på den ena datorn men inte på den andra som du måste ha tag på osv...
Citera
2009-07-30, 16:40
Medlem
Dougs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hembränt
Du har ju redan en stationär.

Köp en bärbar för ca 8000:- så kommer du bli tillfredställd med dina behov.

Min stationära är gammal och grå och behöver bytas ut. Så en ny dator ska jag ha, vet bara inte vilken.

Kan tillägga att jag inte spelar spel utan bara laddar ner och kollar film, serier.
Citera
2009-07-30, 16:47
Medlem
hembränts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doug
Min stationära är gammal och grå och behöver bytas ut. Så en ny dator ska jag ha, vet bara inte vilken.

Kan tillägga att jag inte spelar spel utan bara laddar ner och kollar film, serier.

Varför skall du då byta ut den stationära? Använd den till tankning. Surfa kan du väl göra på båda två?

Trådlöst nätverk --> Du kommer åt filmerna från den bärbara --> Filmtittade på den bärbara.
Citera
2009-07-30, 17:01
Medlem
tclaessons avatar
Behåll din stationära och köp en bärbar och fixar trådlöst så du kommer åt dina filer överallt i hemmet.
Citera
2009-07-30, 17:21
Medlem
Dougs avatar
Ska åka och köpa en ny tv nu så jag passar på att kolla på de bärbara datorerna där samtidigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in