2009-07-30, 13:32
Medlem
xunigs avatar
09:49
Styrelsen i Global Gaming Factory X AB (GGF) meddelar att förvärvet av The Pirate Bay skall slutföras den 27 augusti 2009. Bolagets aktieägare har kallats till förvärvsstämma för att godkänna förvärvet.
En grupp investerare är beredda att tillskjuta 30 MSEK som avser kontantdelen i köpeskillingen av The Pirate Bay på förvärvsdagen. Bolaget har även fastställt sin legaliseringsplan och kommer att verkställa den på förvärvsdagen. Information om legaliseringsplanen kommer att vara aktieägarna tillhanda två veckor före stämman. Bolaget är även i slutförhandlingar med en global aktör om ett fildelaravtal vilket förväntas fungera som en mall för underhållningsindustrin.

The Pirate Bay är tillbaka. Vi ser fram emot ett lyckat slutförande av förvärvet av The Pirate Bay, ett av världen topp 100 sajter och dess notering på Aktietorget säger Hans Pandeya, VD, Global Gaming Factory X AB. Han fortsätter The Pirate Bay är ett globalt varumärke och har stor potential. Vi har påbörjat diskussioner med olika industriella partners för att skapa intäkter från det starka varumärket. Vi utvärderar även ett förslag till namnbyte av Global Gaming Factory X till The Pirate Bay som ett led i vår varumärkesstrategi. Beslutsunderlag för namnbytet beräknas kunna läggas fram till aktieägarna efter förvärvsdagen.

Stockholm den 30 juli 2009

---------------------

Jag gick in vid 0.12, det får bära eller brista. Jag tror stenhårt på detta iaf och tror vi kan se riktigt höga kurser inom kort
Citera
2009-07-30, 13:41
Medlem
Evil_Santas avatar
Hmm där ser man. Jag var tämligen säker på att köpet aldrig skulle ske men tji fick jag. Fortfarande något skumt med hela affären, undrar om TPB kommer få sina pengar till slut. Aja, drygt en månad tills köper genomförs så det kan nog hända en del tills dess.
Citera
2009-07-30, 14:20
Medlem
xunigs avatar
Själv ligger man +25% på det här aktieköpet nu

EDIT: +33,33% nu
Citera
2009-07-30, 16:34
Medlem
Dreass avatar
Har funderat i flera dagar på att köpa dom, funderade på att köpa in mig imorgon, fast nu fan har de gått upp med över 150% sen jag tänkte tanken! Förbannade skit!
Citera
2009-07-30, 16:42
Medlem
Alldeles för riskfyllt för mig, tror inte för en sekund på affärsidèn men grattis till dom som gick in vid 8-9 ören

Edit: jag hade hämtat hem vinsten nu.
Citera
2009-07-30, 17:19
Medlem
xunigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danskekungen
Alldeles för riskfyllt för mig, tror inte för en sekund på affärsidèn men grattis till dom som gick in vid 8-9 ören

Edit: jag hade hämtat hem vinsten nu.

Väntar på 16 öre, då kommer jag att sälja
Citera
2009-07-31, 09:35
Medlem
Uppe i 20 öre nu. Överraskande minsann
Citera
2009-07-31, 11:41
Medlem
xunigs avatar
Har lagt säljorder på 26 öre vilket jag tror den snart är uppe i, pendlar mellan 25 och 26.. Köpte igår för 12 öre så nu nöjer jag mig faktiskt, nästa anhalt är champagneavdelningen på systemet

SÅLT
Senast redigerad av xunig 2009-07-31 kl. 11:48.
Citera
2009-07-31, 13:08
Medlem
Tommy-Nilssons avatar
Hej mina vänner

Läste även detta http://www.idg.se/2.1085/1.239332/napstergrundare-villig-investera-i-the-pirate-bay vilket är en fördel ?

//Tommy
Citera
2009-07-31, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xunig
Har lagt säljorder på 26 öre vilket jag tror den snart är uppe i, pendlar mellan 25 och 26.. Köpte igår för 12 öre så nu nöjer jag mig faktiskt, nästa anhalt är champagneavdelningen på systemet

SÅLT

Glöm inte ciggaren!
Citera
2009-07-31, 13:28
Medlem
köpte in mig på 24 och 25, vaknade lite sent idag haha.
Vinsthemtagningar mot slutet av dagen skulle ju kunna sänka kursen, men på ett längre perspektiv kan det bara gå uppåt?
Citera
2009-07-31, 13:34
Medlem
xunigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henoch
köpte in mig på 24 och 25, vaknade lite sent idag haha.
Vinsthemtagningar mot slutet av dagen skulle ju kunna sänka kursen, men på ett längre perspektiv kan det bara gå uppåt?

Ja alltså lyckas dom få något avtal med musik och filmindustrin är det ju miljardbelopp vi pratar om iaf.. Problemet är att VDn tydligen inte har sådär jättebra bakgrund, det gör det hela ganska osäkert och jag valde att kliva av vid 26, i alla fall tillfälligt. Avvaktar lite och ser vad som händer nu
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in