2010-05-26, 11:06
Medlem
milkmannenknas avatar
Flashback själva har inte möjlighet att utveckla en helt egen applikation annars ?
2010-06-12, 20:52
Medlem
BossesPizzerias avatar
Kom igen nu fixa m.flashback.org
2010-06-16, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BossesPizzeria
Kom igen nu fixa m.flashback.org

Eller ett färdigt app, finns stora pengar att tjäna för den som skapar det! Ta 7 spänn per nedladdning, säg 10 000 iphone användare det blir 70k för några timmars jobb. Ta ur tummen.
2010-06-16, 19:09
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lars-Einar
Eller ett färdigt app, finns stora pengar att tjäna för den som skapar det! Ta 7 spänn per nedladdning, säg 10 000 iphone användare det blir 70k för några timmars jobb. Ta ur tummen.
Är garanterat mer än några timmars jobb eftersom det inte finns något API vi kan komma åt. Allt får bygga på att parsa HTML och hoppas att FB inte ändrar något litet element i koden för då kan appen sluta funka när som helst. Det är inte så avancerad kodning, men väldigt tidsödande, speciellt när man inte vet hur länge appen kommer att fungera.
2010-06-21, 22:53
Medlem
Andre-Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det sämsta (och bästa med för den delen) är ju att all webbtrafik med Opera går genom deras servrar så att den kan optimeras för mobiler. Sitter man på Flashback och har en halvskum agenda så vill man nog inte ha någon mellanhand som kan spåra trafiken...

Tapatalk kommunicerar direkt med forumet via https (om forumet stöder detta) om jag förstått rätt. Dessutom finns det numera till både iPhone och Android - de största mobila plattformarna. Att det sedan ska vara enkelt för forumägaren att installera är ju ytterligare ett plus.
Du tänker nog på opera mini 5. I opera mobile 10 skickas inget via operas servrar, såvida man inte slår på funktionen turbo. Samma turbo funktion som i opera desktop 10, den är avslagen som standard.
Nåja, jag sitter med opera mobile nu, tycker det svåraste är att pricka de små länkarna och därefter att scrolla. Men det flöt som en dröm på min gamla knapp mobil, jag skämtar inte. Var en bättre upplevelse än att lurka vid datorn, alltså man läste igenom trådar på nolltid trots den lilla skärmen, jag skämtar inte!
2010-07-27, 17:04
Medlem
BossesPizzerias avatar
Bump på detta finss det något datum när detta kan vara klart?
2010-07-29, 13:01
Medlem
[Android] Vet inte om detta har tagits upp innan men om man har tröttnat på Operas zoomfunktionalitet (brist på) är ett tips att testa Dolphin. Plus deras adblocktillägg förstås. Sen förstår jag om man hatar deras gröna theme....
2010-07-30, 12:57
Medlem
Denoms avatar
Jag hade betalat en tia för en fungerande Flashback-app. Helt klart.
2010-07-30, 13:20
Medlem
Ode-Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jag hade betalat en tia för en fungerande Flashback-app. Helt klart.
Shit asså...en helt tia verkligen?
2010-07-30, 13:36
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ode-N
Shit asså...en helt tia verkligen?
Någonting i den stilen ja.
2010-08-02, 00:43
Medlem
hhedings avatar
Skriver här i hopp om att det snart kommer någon smidig lösning på det här, hade varit helt underbart.

kan man inte fixa så att man har någon RSS-feed som fungerar med mobilen?
2010-08-04, 00:16
Medlem
Santa Clauss avatar
Vill bara ge mitt stöd för en Android app, eller Tapatalk stöd... Hade vart riktigt grymt!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in