Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Det sämsta (och bästa med för den delen) är ju att all webbtrafik med Opera går genom deras servrar så att den kan optimeras för mobiler. Sitter man på Flashback och har en halvskum agenda så vill man nog inte ha någon mellanhand som kan spåra trafiken...
Tapatalk kommunicerar direkt med forumet via https (om forumet stöder detta) om jag förstått rätt. Dessutom finns det numera till både iPhone och Android - de största mobila plattformarna. Att det sedan ska vara enkelt för forumägaren att installera är ju ytterligare ett plus.
Du tänker nog på opera mini 5. I opera mobile 10 skickas inget via operas servrar, såvida man inte slår på funktionen turbo. Samma turbo funktion som i opera desktop 10, den är avslagen som standard.
Nåja, jag sitter med opera mobile nu, tycker det svåraste är att pricka de små länkarna och därefter att scrolla. Men det flöt som en dröm på min gamla knapp mobil, jag skämtar inte. Var en bättre upplevelse än att lurka vid datorn, alltså man läste igenom trådar på nolltid trots den lilla skärmen, jag skämtar inte!