2009-07-30, 09:10
Medlem
irrblosss avatar
Har precis tankat hem en trevlig app till min iPhone som heter Tapatalk. Det är en app som gör att man enkelt, snabbt och smidigt kan browsa forum på iPhonen (och i framtiden förmodligen även Android). Tyvärr kräver det en plugin (som visserligen är gratis) på forumet för att det ska funka med Tapatalk. Vore kul om admin eller någon annan ansvarig åtminstone kunde överväga möjligheten till detta. Mer info finns på: http://www.tapatalk.com/plugin/
2009-07-30, 09:38
Medlem
skulle vilja ha ett minimalt flashback på m.flashback.info som man kan surfa på via vanliga mobiler..
2009-07-30, 09:41
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Ja, risken att något sådant implementeras inom det närmsta seklet får anses vara nix, noll och ingenting. Men Flashback går ju bra att surfa på med iPhone ändå, även om reklamen är lite störande.å
Plus att det överlag är lite jobbigt att pincha fram och tillbaka för att kunna läsa posterna och tappa på "nästa sida" osv.
2009-07-30, 09:43
Medlem
Big_Bites avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RoXaZer
skulle vilja ha ett minimalt flashback på m.flashback.info som man kan surfa på via vanliga mobiler..
Med Opera Mini går det alldeles utmärkt att surfa FB i din 3G-mobil
2009-07-30, 10:36
Medlem
n00rfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite
Klart det FUNGERAR, det gör det med alla mobiler sedan flera år, men man kanske vill slippa stora reklambanners osv när man kör mobilt?
2009-07-30, 10:49
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av n00rfen
Klart det FUNGERAR, det gör det med alla mobiler sedan flera år, men man kanske vill slippa stora reklambanners osv när man kör mobilt?
Opera skalar väl ner bilder (via någon proxy?) så att även reklambanners går snabbare att ladda. Vill än en gång påtala att det inte är reklamen jag stör mig på när jag kollar Flashback på iPhonen, utan det faktum att det är ganska jobbigt att navigera mellan olika trådar och olika sidor då kontrollerna är så små att man ständigt måste zooma in när man ska klicka på något och sedan zooma ut igen för att läsa texten.
2009-07-30, 16:26
Medlem
GhosteNs avatar
Tapatalk verkar riktigt trevligt! Hoppas Flashback lägger in de.
2009-07-30, 18:54
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Big_Bite

Några gånger har jag tittat in på Flashback via min Xperia X1, då föredrar jag Opera framför OperaMini, just för att zoomfunktionen verkar helt knäpp.

Surfar alltid via WiFi så sidorna laddas fort. Har inga problem med surfningen i övrigt nej, så ni X1-användare; ta steget!
2009-07-31, 20:16
Medlem
MrOaikis avatar
Jag röstar också på Taptalk-plugin på Flashback!
2009-08-01, 20:22
Medlem
KimNeilJungs avatar
En bra ide såvitt jag kan bedöma. FB är lite kymigt på iPhone som det är idag.
2009-08-01, 20:51
Medlem
O Dirlewangers avatar
Taptalk borde fixas, ja tack.
2009-08-01, 21:19
Moderator
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Några gånger har jag tittat in på Flashback via min Xperia X1, då föredrar jag Opera framför OperaMini, just för att zoomfunktionen verkar helt knäpp.

Surfar alltid via WiFi så sidorna laddas fort. Har inga problem med surfningen i övrigt nej, så ni X1-användare; ta steget!
Om man klickar i rutan "mobil vy" så slipper man den knepiga zoomen i opera mini..

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback