2009-07-30, 08:37
Medlem
237s avatar
Kanske det tyckas att denna post hör bättre hemma i näringsforumet eller matforumet, men tycker ändå den passar bäst här.

Känner just nu som att jag aldrig kommer orka laga mat mer. Någonsin. Orsak är psykiska besvär. Orkeslöshet, depression, mer orkeslöshet. Orkar knappt gå ur sängen.

Förhoppningvis är det tillfälligt, men behöver ha mat som man inte behöver tillaga. OCH, den får inte vara alltför onyttig. Pizza är enkelt och gott, men går förstås bort då man ganska snart skulle se ut som Jabba the Hut.

Det behöver inte vara gott, inte billigt, bara nyttigt och snabbt.

Vad är era tips på depressionskäk?

Sushi är något jag kan rekomendera, men behöver som sagt fler tips.
Citera
2009-07-30, 08:40
Bannlyst
Müsli?
Citera
2009-07-30, 10:07
Medlem
mactrashs avatar

Faktum är att tråden Vad ska jag laga idag? (Stora tråden om matförslag). innehåller många tips på enkla måltider som inte kräver allt för stor arbetsinsats. om inte annat så kanske det ger inspiration...

EDIT

Även Realistiska matlagningtips för ungkarlar & studenter kan ge inspiration
Senast redigerad av mactrash 2009-07-30 kl. 10:13.
Citera
2009-07-30, 10:23
Medlem
lennartssons avatar
Någon form av sallad.
kycklingsallad är ju lätt, speciellt när det finns färdig skurna kycklingar "salladsbitar" från kungsfågel eller liknande.
sen bara skicka ihop lite grönsaker och någon go dressing så är det ju klart, går ju även käka några dagar efter och då är det verkligen lätt att laga till det
Citera
2009-07-30, 14:25
Medlem
NormaJeans avatar
Frukt!
Har Levt/lever på frukt sen jag blev utskriven ifrån tvångsvård. Mätt blir man ju också OCH nyttigt
Citera
2009-07-30, 15:23
Medlem
Hovslättsmannens avatar
Frukt is the shit.
Jag har inga psykiska besvär, men jag är för lat för att laga (eller att lära mig laga) mat. Jag brukar äta en måltid bestående av frukt som jag jag skivar ner i en tallrik sojamjölk. Tillsätt tio sötmandlar, häll i lite flytande honung och toppa med någon näve valfri frukostflinga.
Skitenkelt att fixa till och riktigt nyttigt. Det går att variera rätten enkelt genom att variera frukterna, byta mandel mot nötter samt att variera flingorna.

Citat:
Ursprungligen postat av NormaJean
Frukt!
Har Levt/lever på frukt sen jag blev utskriven ifrån tvångsvård. Mätt blir man ju också OCH nyttigt
Citera
2009-07-30, 15:24
Medlem
lennartssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Frukt is the shit.
Jag har inga psykiska besvär, men jag är för lat för att laga (eller att lära mig laga) mat. Jag brukar äta en måltid bestående av frukt som jag jag skivar ner i en tallrik sojamjölk. Tillsätt tio sötmandlar, häll i lite flytande honung och toppa med någon näve valfri frukostflinga.
Skitenkelt att fixa till och riktigt nyttigt. Det går att variera rätten enkelt genom att variera frukterna, byta mandel mot nötter samt att variera flingorna.

Låter ju faktiskt förjäkla gott!
ska genast testa
Citera
2009-07-30, 15:32
Medlem
237s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hovslättsmannen
Frukt is the shit.

Låter fint. Hur ofta käkar du detta, och hur stora portioner?
Citera
2009-07-30, 15:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 237
Kanske det tyckas att denna post hör bättre hemma i näringsforumet eller matforumet, men tycker ändå den passar bäst här.

Känner just nu som att jag aldrig kommer orka laga mat mer. Någonsin. Orsak är psykiska besvär. Orkeslöshet, depression, mer orkeslöshet. Orkar knappt gå ur sängen.

Förhoppningvis är det tillfälligt, men behöver ha mat som man inte behöver tillaga. OCH, den får inte vara alltför onyttig. Pizza är enkelt och gott, men går förstås bort då man ganska snart skulle se ut som Jabba the Hut.

Det behöver inte vara gott, inte billigt, bara nyttigt och snabbt.

Vad är era tips på depressionskäk?

Sushi är något jag kan rekomendera, men behöver som sagt fler tips.
Det är fel forum!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in