2009-08-03, 04:46
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av severiano
sjuka gamla tror jag personligen har det mycket svårt idag t.ex.
Ja, inte är det kvinnan i alla fall!
Citera
2009-08-16, 01:09
Medlem
PsychoHoes avatar
DÄRFÖR borde Gudrun Schyman skjutas
Citera
2009-08-16, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ni målar ut er som riktiga martyrer och får er själva att framstå som om ni allihop dött på slagfältet, enbart haft oturen att träffa på otrogna kvinnor, inte så mycket som fått titta på era egna barn

Då har du ändå lyssnat lite.

Där har du början på en lista över den verklighet som många män inte kan blunda för, hur gärna de än skulle vilja.
Gräv djupt i dina fördomar om oss gnälliga män. Förställ dig sedan att det är din verklighet.
Citera
2009-08-16, 19:16
Medlem
tverskoys avatar
Det vore kul att se kvinnor kriga! Woohooo!

KILL ALL THOSE OTHER BITCHES!
Citera
2009-08-16, 23:34
Medlem
Citat:
Ja bannar de dig så kan de banna mig också för visst är det som du säger, men har man ingen koll på historien så...man verkar fullkomligt livrädd för att se sanningen i vitögat, alltså att det faktiskt är kvinnan som varit den mest utsatta genom tiderna eller rättare - man vill gärna ha henne under klacken igen och det kan jag bara se som ett utslag av extrem osäkerhet och svaghet. man är så liten i sig själv att man måste ha någon att stampa på och det är väl för besvärligt att skaffa hund tänker jag...ändå är det väl det flertalet som skriver härinne borde fundera på...eller en guldfisk?

Jag antar att de förnekar förintelsen på samma vis - det har aldrig hänt för de var inte med och såg det...
Är du här och kacklar igen din paranoida höna?
Citera
2009-08-16, 23:38
Medlem
Citat:
Och för ditt också väl? Vad är det här för melodramer du kör med?
Han kanske menade på det lilla blygsamma faktumet att det gör dig äcklig som enbart väljer att plocka fram det ont som begåtts av män, inte det goda som byggt upp det samhälle som du idag åynjuter och gör det möjligt för dig att hippsomhapp vältra dig i att tycka synd om dig själv samt kasta skit på en lång rad manliga individer som gjort de största uppofringar för att vi ska vara där vi är idag. Fundera lite längre än din egen näsa räcker din tristess.
Citera
2009-08-17, 19:21
Medlem
Saknar respekt för feminister som anser att den manliga delen av befolkningen ska stå i kollektiv skuld till kvinnorna för vad som hänt historiskt. Ska jag som 80-talist stå till svars för vad farfars farfar gjorde 1898.

Tycker det är fel att alltid kvinnor ska få offerrollen historiskt sett. Vet inte hur det såg ut för 300 år sedan men har iallafall en bild av hur det dåg ut förra århundradet (1900).
Den traditionella bilden av kvinnan på 50-talet är hemmafrun som sköter barn och hushåll medans mannen drar in pengar. Är den kvinnan automatiskt förtryckt eftersom hon inte har samma möjlighet att ta för sig på arbetsmarknaden? Men vad var det för jobb som medelsvenson hade för 50 år sedan och var de avunsvärda för kvinnorna? Tror inte det. Har bilden av att det ofta var slitsamma arbeten i industri, jordbruk och byggbranschen som gällde.

Mormor och farmor var båda hemmafruar medans morfar och farfar jobbade. Hade jag levt på den tiden och haft valmöjligheten att jobba eller sköta hushållet så hade jag valt att vara hemma. Både morfar och farfar dog för snart 30 år sedan, innan jag föddes. Morfar slog ihjäl sig på en byggarbetsplats och farfar dog en plågsam död i stendammslunga.
Både farmor och mormor lever fortfarande snart 90 år gamla fortfarande med relativt god hälsa och har upplevt barnbarn och barnbarnsbarn.

Man glömmer ofta att kvinno- och mansrollen har två sidor och att det ofta bara är den ena som syns.
Senast redigerad av The Geek 2009-08-17 kl. 19:25.
Citera
2009-08-17, 21:36
Medlem
zaturn87s avatar
Jag tror nog kvinnor fått ta sin beskärda del av skit som alla andra...

Sen om de slipper en massa skit idag så förstår jag inte varför vi kan vara glada över det istället för att gnälliga som ett par gamla bitterfittor här på FB...
Citera
2009-08-18, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av terrieterrie
Kvinnor har alltid vetat, oavsett var de befinner sig och när de befinner sig att 90 % a karlarna är opålitliga drägg som hellre super upp veckoinkomsten än låter den komma familjen till godo!

Jag har själv upplevt detta i första person, så jag vet att jag inte ljuger....

Oj, måste vara tungt för dig som måste försörja 90% av jordens alla män med alkohol :/

För övrigt måste jag bara gnälla över vilken pajastråd detta är. "Mata inte trollet" är något som jag tycker brukar skrivas alldeles för mycket på FB, men det verkar som att det krävs för att folk inte ska glömma det hela tiden.
Citera
2009-08-18, 03:13
Medlem
Varför finns det feminister?

Som frågan i rubriken lyder.

Jag tror på ett samhälle där bäst folk blir placerade efter kunskap inte efter kön. Har jag fel?

Om det finns 20 platser på ett företag och de 20 bästa är män, varför ska man inte välja dem?
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in