2003-12-07, 21:27
Medlem
Ernst_Buschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 24-Hour.Tc.Dr.
. Stackars ungar. "Långtradarchauffören" - svårsmält social- och diskbänksrealism i julkalendern? Pundiga vänstersväng-1975!

Det var Beppe Wolgers involverad så den var nog inte så dålig.

"Det blir jul på Möllegården" från 1980 däremot låter som något väldigt trist julfirande på landet. Jag har inte sett den men av titeln att döma så....
Citera
2003-12-07, 21:40
Medlem
24-Hour.Tc.Dr.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ernst_Busch
Det var Beppe Wolgers involverad så den var nog inte så dålig.
Nej, det är mycket möjligt. Men ändå - inte fan har väl sönderstressade yrkesförare och skitiga fraktfordon
något i barnens julkalender att göra? Skulle inte förvåna mig om programidén byggde på någon pervers tanke om att man redan som väldigt liten måste lära sig att det finns andra människor i världen som har det mycket besvärligt och svårt. Kan inte varit lätt och roligt att växa upp under slutet av 60- och början av 70-talet.

Jag tänker redan i vår höra av mig till SVT med manuset till nästa års julkalender. Den ska heta "Bira-Connys och Tjack-Leffes julafton" och handla om två nerdekade lodisars öden och äventyr i den storstockholmska julruschen. Mycket spännande, eller vad säger ni?
Citera
2003-12-07, 21:52
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Bäst var:
1) "I Mumindalen"
2)"Rulle på Rulseröd"
3) "Jul på Möllegården"
4) Stjärnsmällar och Julpussar

Kommer med rysningar ihåg "Broster, Broster"
Citera
2003-12-07, 22:37
Medlem
Kurt olsson

Konstigt att ingen av er nämnt Kurt Olsson's Julkalender Den va festlig, visserligen var ja inte mer än ett par år när den sändes
Citera
2003-12-08, 02:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Combat84
Konstigt att ingen av er nämnt Kurt Olsson's Julkalender Den va festlig, visserligen var ja inte mer än ett par år när den sändes

Kurt Olsson har alltid varit överskattad. Han är en tramseröv utan dess like.

// Roger P.
Citera
2003-12-08, 12:18
Medlem
tomibollens avatar
Säg inte Kurt Olson högt han kanske får för sig att börja
tramsa här på Flashback
Citera
2003-12-08, 16:24
Medlem
Sunes Jul, Jul i Kapernaum, Mysteriet på Greveholm, Eddie (ljuva västkust), mfl. var bra.. nu är det bara skit.
Citera
2003-12-08, 16:43
Medlem
Jag har alla 8avsnitt som visats. Idag så fick Håkan nån special lärare med silikon tuttar som han klämmde på med båda händerna. Läraren sa att det var spännande och bra att barnen klämmde på dom. Eh?
Så pratade dom om hon hade silikonbröst eller inte vid middagsbordet. Det började med att Sune sa att han skulle känna på henes tuttar så skulle han kunna läsa. Då så sa Rudolf nånting och Anna sa ja hon har jättestora bröst. Men det är silikon. Och så var disskutionen igång. Ja jag säger då det vilken kalender =)
Citera
2003-12-08, 17:43
Medlem
Efter SuPrAs inlägg låter det nästan som jag måste ta och dra mig till TV:n för att beskåda detta som skapar förfall bland dagens unga. Suck, jag känner mig gammal.
Citera
2003-12-08, 18:30
Medlem
24-Hour.Tc.Dr.s avatar
Här kommer lite mer information om de julkalendrar som varit:

http://www.svt.se/prata/proguppl/faq/julkalender_genom_tiderna.html

1970 - Aningen psykedeliskt!
1971 - Ni verkar alla ha rätt. "... köphysteri och miljöförstöring."
1972 - Låter ganska tråkigt.
1974 - "... ensamma barn ...", deprimerande!
1981 - "... grekiska gudavärlden" säger väl egentligen allt. Suck.
Citera
2003-12-08, 20:58
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuPrA
Jag har alla 8avsnitt som visats. Idag så fick Håkan nån special lärare med silikon tuttar som han klämmde på med båda händerna. Läraren sa att det var spännande och bra att barnen klämmde på dom. Eh?
Så pratade dom om hon hade silikonbröst eller inte vid middagsbordet. Det började med att Sune sa att han skulle känna på henes tuttar så skulle han kunna läsa. Då så sa Rudolf nånting och Anna sa ja hon har jättestora bröst. Men det är silikon. Och så var disskutionen igång. Ja jag säger då det vilken kalender =)

Låter ju ärligt talat skitkul! Man kanske borde kolla iaf.
Citera
2003-12-08, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Låter ju ärligt talat skitkul! Man kanske borde kolla iaf.

Ja först så träffas dom och hälsar på varandra. Hon säger sitt namn och skakar hand. Då ska Rudolf säga - Det är jag som är Håkans Pappa. Fast han säger Pattar istället och .bla.bla fick nästan en chock Porr i kalendern =)
hehe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in