2003-12-07, 02:36
Medlem
Jag tycker Kristina Axén Olin sa det ganska bra; "Vad är det för fel på teskedsgumman?".

Bättre det än vänster-SVT's propagandaserier.....
Citera
2003-12-07, 02:48
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westling
Jag tycker Kristina Axén Olin sa det ganska bra; "Vad är det för fel på teskedsgumman?".

En mer relevant fråga är väl "Vad är det för fel på Axén Olin?".

Sen undrar jag om det inte slutat blöda än?
Citera
2003-12-07, 02:55
Medlem
202walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Den julkalendern var komplett värdelös. Grekiska gudasagor till jul... Pfft...

Samma sak var den julkalendern om Josef och Maria för tio-femton år sedan. Marias Barn, eller vad den hette... Det årets julkalender pryddes av en bild på en jävla öken med en stekande sol... Det var den julstämningen, det...

Det har kommit så mycket skit i kalenderväg de senaste femton-tjugo åren så det är inte klokt.

Jag gillade Klasse Möllbergs kalender förresten, den sändes också för en tio-femton år sedan, nånting...

// Roger P.

Josef och Maria-kalendern var fan tragisk. Vi bröder satt och grät hemma framför TV'n (pga den var så dålig alltså).
För en gångs skulle gillade jag Klasse Möllberg. Den kalendern var bra. Pelle Svanslös var sådär. Jul i Kapernaum var ganska ok.
Tycker inte om Sune, har aldrig gjort.
Bäst var trolltider + mysteriet på greveholm. Det var stämning det.
Årets har jag inte hunnit titta på än...
Citera
2003-12-07, 13:31
Medlem
tomibollens avatar
Hekules Jonssons Julkalender var störtskön fast det är nog
inte många som kommer ihåg den här...

Hitta en länk kolla texten på bilden samma font som Flashback kör på "Rekkomenderas för personer över 18år"

Sämst alla kategorier var Broster, Broster

En till länk med nästan alla julkalendrar

Håll till godo
Citera
2003-12-07, 13:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tomibollen

Jojo, självklart kommer man ihåg Tage Danielssons röda kalufs. Har för mig att den har repriserats som barnprogram under åttiotalet. Jag kommer även ihåg Albert och Herberts julkalender.

Minns även när vanliga Albert och Herbert sändes om söndagskvällarna på den tiden när DVD var ett okänt begrepp och när en filmkväll innebar en episod av Jönssonligan och en Sällskapsresan-film.

Då var man inte bortskämd med specialeffekter och blod som stänker på kameran, ex Band of Brothers-serien som enligt mitt förmenande var suverän. De första sju delarna (av tio) var oerhört bra.

Sorry... Nu kom jag OT...

// Roger P.
Citera
2003-12-07, 13:59
Medlem
Hylands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roger Persson
Jojo, självklart kommer man ihåg Tage Danielssons röda kalufs. Har för mig att den har repriserats som barnprogram under åttiotalet. Jag kommer även ihåg Albert och Herberts julkalender.

Minns även när vanliga Albert och Herbert sändes om söndagskvällarna på den tiden när DVD var ett okänt begrepp och när en filmkväll innebar en episod av Jönssonligan och en Sällskapsresan-film.

Då var man inte bortskämd med specialeffekter och blod som stänker på kameran, ex Band of Brothers-serien som enligt mitt förmenande var suverän. De första sju delarna (av tio) var oerhört bra.

Sorry... Nu kom jag OT...

// Roger P.
Roger drömmer sig tillbaka till sin ungdom?
Citera
2003-12-07, 14:46
Moderator
Sun Rulers avatar
Jag och min flickvän brukar sätta väckarklockan på 7.12 så vi hinner krypa oss ur sängen och krypa ner i tv-soffan framför julkalendern varje vardagsmorgon. Tjejen gillar den skarpt och skrattar ofta och väl, personligen tycker jag den varken är särskilt bra eller dålig. Bästa julkalendern jag kan minnas var Sunes jul, jag var 14 år då den sändes och var kär i Sunes mamma...fantiserade om hennes stora och härliga barm!
Citera
2003-12-07, 14:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Westling

Snyggt skägg!!
Ha, ha, ha, ha.....

/BOozer!!
Citera
2003-12-07, 14:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Jag och min flickvän brukar sätta väckarklockan på 7.12 så vi hinner krypa oss ur sängen och krypa ner i tv-soffan framför julkalendern varje vardagsmorgon. Tjejen gillar den skarpt och skrattar ofta och väl, personligen tycker jag den varken är särskilt bra eller dålig. Bästa julkalendern jag kan minnas var Sunes jul, jag var 14 år då den sändes och var kär i Sunes mamma...fantiserade om hennes stora och härliga barm!

Carina Lidbom är faktiskt trevlig än idag. Även om hon blivit ett antal år äldre och ett antal kilo tyngre.

// Roger P.
Citera
2003-12-07, 15:45
Medlem
tomibollens avatar
Sådärja då har man kluddat till en tomtelyva på smäcken

Kan ju tillägga att -69 var ett bra år hehe Månlandning å Herkules
man va 7år å livet var ett stort äventyr

Åsen OF har vi ju Ville å Valle och Victor som bara va totalt underbar
Citera
2003-12-07, 16:12
Medlem
joyces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomibollen

Hitta en länk kolla texten på bilden samma font som Flashback kör på "Rekkomenderas för personer över 18år"

Sämst alla kategorier var Broster, Broster

En till länk med nästan alla julkalendrar

Håll till godo

En annan riktigt sopig kalender var en som jag tror hette Skånegården. Måste har varit på 80-talet. Ska kolla i din länk.

edit. Det blir jul på Möllegården 1980. Trolltider med "hallå i örat" från -79 minns jag som en höjdare.
Citera
2003-12-07, 21:05
Medlem
24-Hour.Tc.Dr.s avatar
Hmm. 1966 och 1975 års julkalendrar - "I en svensk småstad på 1910-talet" och "Långtradarchaufförens berättelse" - verkar åtminstone att döma av titlarna ha varit oerhört upphetsande. Stackars ungar. "Långtradarchauffören" - svårsmält social- och diskbänksrealism i julkalendern? Pundiga vänstersväng-1975!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in