Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2009-07-29, 16:07
  #13
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Macar blir väll inte överlag varmare än andra bärbara datorer?

måste faktiskt hålla med sommarlov där faktiskt. det känns som det iaf, de flesta utav mina vänners och bekantas datorer känns betydligt svalare.
Citera
2009-07-29, 16:08
  #14
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av _Fiskarn
måste faktiskt hålla med sommarlov där faktiskt. det känns som det iaf, de flesta utav mina vänners och bekantas datorer känns betydligt svalare.
Hm jo i och för sig leder ju aluminium mer värme än plast. Så höljet blir varmare men tittar man på temperatursensorerna så kan det inte vara någon större skillnad..
Citera
2009-07-29, 16:11
  #15
Avstängd
,,,mm
Citera
2009-07-29, 16:12
  #16
Medlem
_Fiskarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emilsund
Hm jo i och för sig leder ju aluminium mer värme än plast. Så höljet blir varmare men tittar man på temperatursensorerna så kan det inte vara någon större skillnad..

såsätt tror jag allt att temp. ligger ungefärligt snarlika men just själva skalet blir ju varmt så det står härliga till.
Citera
2009-07-29, 17:19
  #17
Avstängd
Jag tycker dock inte unibodymodellerna blir så varma. Annat var det på Core Duo tiden. Första Macbook Pro. Helvete vad varm den blev..
Citera
2009-07-29, 18:12
  #18
Medlem
actionbikes avatar
Använder inte Mac själv men jag tjuvgluttar här inne för att jag snart ska köpa en. Angående batteriet så beror det juh på vad det är för batterier, i Macbook pro finns nu ett batteri (inbyggt) som ska hålla 7-8 h (beroende på vilken modell), upp till 1000 recharges. Om du alltid laddar batterierna när du har strömsladden i ska man använda den så lite som möjligt, används dom inte hela tiden borde det vara bättre att ha i sladden när du kör.
Citera
2009-07-29, 23:15
  #19
Medlem
Rallarens avatar
Trodde fan att batteritiden skulle vara längre på dagens bärbara. Köpte en Macbook alu när den kom. Är inte helt nöjd med batteritiden. Känns som om det finns kräm i fyra timmar om man inte rör datorn. Annars tycker jag det sjunker drastiskt vid vanligt användande. Fast jag kan ju ha haft för höga förväntningar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback