2013-03-26, 11:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skunkjobb
Nä, det är så att du skrev fel, du använde fel ord, det finns inget som heter naturegenskap som passade in i den mening där du använde det. Du menade naturtillgång och INGENTING annat. Begrips!

Just det, det finns ingen anläggning och det är inte bara att starta en. Det är ju det som det pågår forskning om men det går förbannat trögt. Det är ingen mening med att åka till månen och hämta bränsle 20 år innan man har ett kraftverk att använda bränslet i. Hört talas om "just in time" kanske inom produktionsteknik/ekonomi? Nä, det har du nog inte men slå upp det då.

För övrigt så borde vi ta det här i astronomiavdelningen för nu tycker jag inte vi är kvar i trådens ämne så mycket längre.
Nej jag skrev inte fel! Naturegenskap är ett ord i sig vet du inte vad det betyder föreslår jag du lär dig det i fortsättningen.

Det är bara starta en anläggning finns hur mycket resurser som helst tillgängligt, sen kan man få månbasen till slut, tiden tickar iväg..
Citera
2013-03-26, 11:57
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katmando
Nej jag skrev inte fel! Naturegenskap är ett ord i sig vet du inte vad det betyder föreslår jag du lär dig det i fortsättningen.

http://bit.ly/16eJ0bk
Citera
2013-03-26, 21:53
Medlem
iSlashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
http://bit.ly/16eJ0bk

Skojigt att Skunkjobbs kommentar ligger på andra plats i googlingen
Citera
2013-03-27, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iSlash
Skojigt att Skunkjobbs kommentar ligger på andra plats i googlingen

Hamnar t o m på första plats när jag gör det.

Jättevanligt ord det där...
Citera
2013-03-27, 08:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katmando
Tekniken kommer utvecklas till dess, man kommer komma på något nytt sätt att transportera helium3

Vad säger man skynda långsamt.
det transporteras redan från måen till jorden på ett speciellt sätt
Citera
2013-03-27, 08:17
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snuggyz
det transporteras redan från måen till jorden på ett speciellt sätt
Jahaja. Väldigt intressant. Hur då?
Citera
2013-03-27, 12:35
Medlem
JustBecauses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustBecause
God morgon Magnum37, fortfarande inget svar på pendeln / de ivägkastade prylarna?
http://www.youtube.com/watch?v=isVO9AAAhxM eller http://www.youtube.com/watch?v=NxZMjpMhwNE.

MVH

Bumpar mig själv och riktar detta mot Magnum37.

Ändrade filmhastigheter säger du...men titta igen då för det är ju precis det klippen behandlar.
Citera
2013-03-27, 15:10
Medlem
Citat:
Men sluta fråga om bevis och källa helatiden det är jobbigt.Ni kan leta precis som jag gör så hittar ni

OK då struntar jag i dig och dina löjliga påståenden.
Citera
2013-03-27, 16:23
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Men sluta fråga om bevis och källa helatiden det är jobbigt.Ni kan leta precis som jag gör så hittar ni
Då var det alltså bevisat. Man fraktar idag inget helium3 mellan månen och jorden och det finns inga hemilga månbaser heller. Så bra att vi fick det ur vägen.
Citera
2013-03-28, 18:57
Medlem
Här har astronauten Gene Cernan gått med på att svära vid Bibeln att han har varit på månen.

APOLLO 17's EUGENE CERNAN Swears on the bible

Visserligen gör han det givetvis ytterst motvilligt och under stark protest, men ändå.

Jag gillar också hur han fortsätter med att läxa upp Bart Sibrel i slutet av filmen och ger detaljerade förklaringar på precis allt möjligt som kan tänkas dyka upp som argument mot månlandningarna.
Senast redigerad av Peter_18 2013-03-28 kl. 19:08.
Citera
2013-03-28, 20:00
Medlem
LOL! Cernan är en av de coolaste astronauterna. Han kunde ha varit actionhjälte typ John Wayne om han hade velat.
Citera
2013-03-29, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ka kui
LOL! Cernan är en av de coolaste astronauterna. Han kunde ha varit actionhjälte typ John Wayne om han hade velat.
Var det inte Buzz Aldrin som nitade det där jävla spektaklet som ville att de skulle svära på bibeln...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in