2012-12-17, 22:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
För det du säger här är helt enkelt inte sant. Om man inte har samma uppfattning som dig innebär det inte att man tror på exakt allt USA säger.

Du får naturligtvis tro vad du vill, men om du vill att det ska röra sig om något annat än ounderbyggt tyckande så måste du inse att det krävs handfasta bevis, något som du inte presenterat för din hypotes.

Snarare tycks det som om du är den som sitter fast i politiska dogmer; i inlägg efter inlägg påstår du att USA ljuger för de är US, men du har inget att backa det upp med.

Månlandningen,Twin Towers,Kriget i Iraq,Bin Ladens "död",Saddam Husseins massförstörelsevapen

Det räcker för mig.
Citera
2012-12-17, 22:53
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tweech
Månlandningen,Twin Towers,Kriget i Iraq,Bin Ladens "död",Saddam Husseins massförstörelsevapen

Det räcker för mig.

Okej, de ljuger alltså om månlandningen eftersom de ljög om 9/11. och de ljög om 9/11 eftersom de ljög om månlandningen?

Det där är inget argument; det är ett cirkelresonemang. Jag kan ge dig rätt i att de ljög om massförstörelsevapnen. Eller, snarare, de ville inte ens veta om de fanns eller inte då vetskapen om avsaknaden av sådana skulle ha försvårat ett anfall.

Från det kan man dock inte dra slutsatsen att allt de säger är lögner, sådana generaliseringar är både idiotiska och ovetenskapliga. Även om en person ljuger 99 gånger innebär det inte att det han säger den hundrade gången är en lögn. Det måste prövas för varje enskilt tillfälle.
Citera
2012-12-17, 22:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Okej, de ljuger alltså om månlandningen eftersom de ljög om 9/11. och de ljög om 9/11 eftersom de ljög om månlandningen?

Det där är inget argument; det är ett cirkelresonemang. Jag kan ge dig rätt i att de ljög om massförstörelsevapnen. Eller, snarare, de ville inte ens veta om de fanns eller inte då vetskapen om avsaknaden av sådana skulle ha försvårat ett anfall.

Från det kan man dock inte dra slutsatsen att allt de säger är lögner, sådana generaliseringar är både idiotiska och ovetenskapliga. Även om en person ljuger 99 gånger innebär det inte att det han säger den hundrade gången är en lögn. Det måste prövas för varje enskilt tillfälle.

Du har rätt, men för mig har dom snackat dynga allt för många ggr för att man ska lita på dom, jag tar större grejer ifrån US med en nypa salt.

Måste då nämna att folk jag har kontakt med från US är lika skeptiska till US som mig.
Senast redigerad av Tweech 2012-12-17 kl. 22:58.
Citera
2012-12-17, 22:57
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Vad tänker du på när det gäller ISS och rymdfärjorna ?

Anser du att ISS existerar och att man skickar astronauter dit?

Och ja en rymdfärja förstördes pga en värmesköld gick sönder pångrund av att den träffades av isolering från bränsletanken, även "mjukt" material kan göra stor skada i hög hasighet.
Citera
2012-12-17, 23:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kjellkritisk
Anser du att ISS existerar och att man skickar astronauter dit?

Och ja en rymdfärja förstördes pga en värmesköld gick sönder pångrund av att den träffades av isolering från bränsletanken, även "mjukt" material kan göra stor skada i hög hasighet.
ISS existerar.

Nej plasma beam.
Citera
2012-12-17, 23:18
Medlem
Jazzils avatar
Härlig film där dom har stabiliserat upp filmen:

http://www.wimp.com/moonsurface/

Skulle var kul att hitta orginalfilen istället för Wimp´s version.
Citera
2012-12-17, 23:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Härlig film där dom har stabiliserat upp filmen:

http://www.wimp.com/moonsurface/

Skulle var kul att hitta orginalfilen istället för Wimp´s version.
Fejk, kolla på Did we land on the moon
Citera
2012-12-17, 23:24
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Saken är den, varför inte låta mig tro på vad jag vill o känner och ni resten kan tro på allt USA gör och säger. Jag skiter verkligen ifall ni tror på "bevisen" som finns och ger fan i att bekymra mig över att ni tror till 110% att dom varit där, jag gör det inte iaf.

Du beter dig som en religiös idiot som erbjuds legitima bevis men väljer självmant att hålla för öronen och skrika LALALALALALALA och sedan krypa in i sin grotta igen, långt bort från verkligheten. Du är en vek människa som, istället för i religioner (vem vet, du kanske är religiös också?), hittar dina onsynliga onda krafter i konspirationsteorins värld. Du får en religiös kick av att tro dig veta den absoluta sanningen baserat på bevislösa teorier inne i ditt huvud istället för vad verkligheten har att erbjuda.

Månlandningen hände och det finns överväldigt med bevis.
Citera
2012-12-17, 23:32
Medlem
Jazzils avatar
Citat:
Fejk, kolla på Did we land on the moon

Kan du med egna ord förklara exakt vad som är fake på filmen.
Inte några länkar till filmen eller så, jag vill ha dina egna ord.
Citera
2012-12-17, 23:35
Medlem
tungatorsks avatar
Citat:
Hörru Torsk känner du dig manlig när du kallar folk för idioter ?

Nej. Jag känner mig human nog att berätta sanningen om ditt tillstånd.

Citat:
Kan tänka mig hur din lilla snorre reser sig

Nej men oj då. Är detta din sista utväg?
Citera
2012-12-17, 23:35
Bannlyst
Det förklarar dom så bra i filmen..
Citera
2012-12-17, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tungatorsk
Nej. Jag känner mig human nog att berätta sanningen om ditt tillstånd.

Nej men oj då. Är detta din sista utväg?

Du är så himla tuff blir impad...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in