2010-05-24, 20:46
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av red chili
fan vad du är tråkig, undras om du har den stilen vid middagsbordet eller lunchen för den delen.
JAG skiter ifall du använder VERSALER, jag är inte närsynt. Dessutom använder du alltför mycket text för att det ens skall vara roligt och läsa ditt skit. Att du dessutom så uppenbart drar mina inlägg över gymnasiets matte&fysik (nej, all matte & fysik gällande motorer är säker så korrekt som du säger att det är - på NASA's papper - så vad är meningen med ditt senila ragglande) och dessutom försöker påstå att det är triumfen över okunskap, japp, det du! det är du som är nollan, jag är inte här för att övertyga dig om ett skit eller ens bry mig om vad din verklighet är, eller vad för siffror du tar upp, jag tycker du är en för stor skit för ditt eget ego och jag är mer än hundra procent övertygad om att du inte har ett enda bevis för månlandningen som inte källmässigt härstammar från nasa eller organisationer med samma intresse, däremot vill du vara stor på propaganda, vilket långt ifrån matchar Grissom's karismatiska skepticism! Så nej onoffmestoff, dina översitterifasoner imponerar inte, likaså dina infantila föreställningar!

Definiera "organisationer med samma intresse"? Är det alla andra rymdfartsstyrelser, alla forskare som genom åren experimenterat på månsten (nu snart uppe i tusentalet), alla radioteleskopsoperatörer som smyglyssnade på månlandningen osv?
Citera
2010-05-24, 21:02
Medlem
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan
Definiera "organisationer med samma intresse"? Är det alla andra rymdfartsstyrelser, alla forskare som genom åren experimenterat på månsten (nu snart uppe i tusentalet), alla radioteleskopsoperatörer som smyglyssnade på månlandningen osv?

Du vet jag gillar dina dryga kommentarer, men här måste jag säga att du är ute och seglar. Fattar du verkligen inte vad han menar?

Alla verifierbara bevis som tyder på månlandningen kommer från "organisationer med samma intresse". faktum är att om Nordkorea sköt upp en satellit till månen och tog bilder på landningsplatsen skulle de också, av någon outgrundlig anledning, ha "samma intresse". Allt som någonsin på något sätt inbdikerar på att vi har varit på månen har detta besynnerliga "samma intresse"; oavsett om det är Nynazister, Judebankirer, Jymdödlor, Satan eller sten.b som hävdar att vi varit på månen kan det hela garanterat kopplas till den världsomspännande NASA-konspirationen.

Tänk efter innan du uttalar dig. Tack.
Citera
2010-05-24, 21:05
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bernad_law
Du vet jag gillar dina dryga kommentarer, men här måste jag säga att du är ute och seglar. Fattar du verkligen inte vad han menar?

Alla verifierbara bevis som tyder på månlandningen kommer från "organisationer med samma intresse". faktum är att om Nordkorea sköt upp en satellit till månen och tog bilder på landningsplatsen skulle de också, av någon outgrundlig anledning, ha "samma intresse". Allt som någonsin på något sätt inbdikerar på att vi har varit på månen har detta besynnerliga "samma intresse"; oavsett om det är Nynazister, Judebankirer, Jymdödlor, Satan eller sten.b som hävdar att vi varit på månen kan det hela garanterat kopplas till den världsomspännande NASA-konspirationen.

Tänk efter innan du uttalar dig. Tack.

*skrattar*

Jag tackar för informationen, och böjer mig för din överhöghet. :P
Citera
2010-05-24, 21:23
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
fan vad du är tråkig, undras om du har den stilen vid middagsbordet eller lunchen för den delen.
JAG skiter ifall du använder VERSALER, jag är inte närsynt. Dessutom använder du alltför mycket text för att det ens skall vara roligt och läsa ditt skit. Att du dessutom så uppenbart drar mina inlägg över gymnasiets matte&fysik (nej, all matte & fysik gällande motorer är säker så korrekt som du säger att det är - på NASA's papper - så vad är meningen med ditt senila ragglande) och dessutom försöker påstå att det är triumfen över okunskap, japp, det du! det är du som är nollan, jag är inte här för att övertyga dig om ett skit eller ens bry mig om vad din verklighet är, eller vad för siffror du tar upp, jag tycker du är en för stor skit för ditt eget ego och jag är mer än hundra procent övertygad om att du inte har ett enda bevis för månlandningen som inte källmässigt härstammar från nasa eller organisationer med samma intresse, däremot vill du vara stor på propaganda, vilket långt ifrån matchar Grissom's karismatiska skepticism! Så nej onoffmestoff, dina översitterifasoner imponerar inte, likaså dina infantila föreställningar!

Matar man idioter med fakta så kommer ofta ovanstående fram, massa spyor UTAN att bemöta saklig fakta som givits till dig i tråden.

DU påstår att det är svårt för allmänheten att kolla upp dom siffror som NASA nämner är riktiga.
Det är en lögn då det går alldeles utmärkt att med sin fysik från skolan räkna ut att deras siffror stämmer.

Så där kammar du NOLL!

Dina totalt ihop fanatiserande drömmar om att stenarna som kommit till jorden och landat här som meteoriter skulle har fallit här INNAN vi hade en atmosfär är också felaktig.
Detta kan en dagis unge räkna ut, men inte du, du söker efter halmstrån för att hålla detta vid liv, det finns INGET som tyder på att NASA skall ha bluffat med någonting för att få allmänheten att tro på någon "lögn".

Inte en enda vetenskapsman har lagt fram ett bevis på detta skulle vara en bluff.

Men jag återgår gärna till stenarna, stenarna existerar och är undersökta av forskare världen över inkl. Ryska forskare.

Stenar som faller till jorden som meteoriter blir oxiderade, dessa oxidationer uppvisar INGEN av stenarna NASA hävdar kommer från månen.

Så med all logik som en normal begåvad person kan använda så är det redan här kört för er foliehattar då det gäller "bluffen" om månlandningen.
Ingen har en vettig och LOGISK förklaring till hur 385kg månsten hamnat på jorden, ja NASA har ju en bra och logisk förklaring: 12 personer var där mellan juli 1969 och dec 1972.

Så fram med ditt magiska recept på konspirationen.
Jag vet att du inte kan eller vill ta i detta utan kommer ständigt vara offtopic och få massa inlägg raderade pga av det samma! SOPA.
Citera
2010-05-24, 21:27
Medlem
ElGigantens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snorlyktan

Självklart kommer dom vara med i deras konspiration.
Allt som pekar på att NASA varit på månen med 12 personer kommer att förklaras bort med "samma intresse". Ord-spyor som inte betyder ett skit utan bara avslöjar deras egna intressen att svartmåla NASA och USA.

Ganska fascinerande att man inte använder allt som USA verkligen klantar till det med istället.
Men då kanske man måste slå upp skrivna artiklar i stället för att kolla på youtube.
Citera
2010-05-24, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kojiro
Att NASA har ett antal hundra kg månstoff att visa upp är faktiskt ett starkt bevis i deras favör eftersom det inte finns någon alternativ förklaring till det.
tvärtom, fortfarande är månstoff inget bevis för att ett bemannat farkost har hämtat stoffet från månen, en annan sak! om vikt är av betydelse varför då ta ner "ett antal hundra kg månstoff" från ungefär samma område och djup - och vilken vetenskaplig nytta kan en forskare dra av flera hundra kilo sten snarare än ett kilo? Handlar det om souvenirer eller vetenskapligt genomtänkta projekt? Varför spendera pengar på "månbilar" när allt som krävs för att utforska närliggande områden är; att just landa där under "nästa" planerade landning? WTF (sorry onoffmestoff) Att permanent installera uttrustning som mäter solens aktivitet, radioaktivitet samt kameror vore väl mer intressant än en "månbil"?
Men så må vara att människan har landat på månen! vad har vi lärt oss? att den så fantastiskt välfungerande 32kb?? teknologin gått i graven?, att jänkarna skickade dit en flagga och en månbil? Om nu människan klarade av att utvecka fungerande månfarkoster under ett decennium och inte har kommit nånvart sedan dess, vad säger det oss om 60-talets stora genier och ambitioner de hade, kan det ha gått 40 år utan teknologisk utveckling eller har vi helt enkelt somnat in i ett moln av måndamm?
Citera
2010-05-24, 21:57
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.water
Jag tror ju inte att någon astronaut har åkt igenom fältet. För ingen av astronauterna hade någon cellförändring, inte en ända astronaut.

Utvecklade inte astronauterna grå starr 5 till 10 år efter resan?
Citera
2010-05-24, 22:11
Moderator
Citat:
tvärtom, fortfarande är månstoff inget bevis för att ett bemannat farkost har hämtat stoffet från månen, en annan sak! om vikt är av betydelse varför då ta ner "ett antal hundra kg månstoff" från ungefär samma område och djup - och vilken vetenskaplig nytta kan en forskare dra av flera hundra kilo sten snarare än ett kilo? Handlar det om souvenirer eller vetenskapligt genomtänkta projekt? Varför spendera pengar på "månbilar" när allt som krävs för att utforska närliggande områden är; att just landa där under "nästa" planerade landning? WTF (sorry onoffmestoff) Att permanent installera uttrustning som mäter solens aktivitet, radioaktivitet samt kameror vore väl mer intressant än en "månbil"?
Men så må vara att människan har landat på månen! vad har vi lärt oss? att den så fantastiskt välfungerande 32kb?? teknologin gått i graven?, att jänkarna skickade dit en flagga och en månbil? Om nu människan klarade av att utvecka fungerande månfarkoster under ett decennium och inte har kommit nånvart sedan dess, vad säger det oss om 60-talets stora genier och ambitioner de hade, kan det ha gått 40 år utan teknologisk utveckling eller har vi helt enkelt somnat in i ett moln av måndamm?
Hur tänker du nu?
Kan du verkligen inte tänka dig något annat sätt att se eller mäta teknisk utveckling än antalet tillverkade månfarkoster per år?
Citera
2010-05-24, 22:16
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGiganten
Självklart kommer dom vara med i deras konspiration.
Allt som pekar på att NASA varit på månen med 12 personer kommer att förklaras bort med "samma intresse". Ord-spyor som inte betyder ett skit utan bara avslöjar deras egna intressen att svartmåla NASA och USA.

Ganska fascinerande att man inte använder allt som USA verkligen klantar till det med istället.
Men då kanske man måste slå upp skrivna artiklar i stället för att kolla på youtube.

Fasen, var min ironi så svårtydd där alltså? :P

Ville mest bara få pepparfrukten att definiera vad han menar med "samma intresse" Viktigt att vara specifik, liksom.
Citera
2010-05-24, 22:30
Medlem
Black.waters avatar
En sak till som inte passar in i ert resonemang.

CNN issued the following report in 1998, “The radiation belts surrounding Earth may be more dangerous for astronauts than previously believed (like when they supposedly went through them thirty years ago to reach the Moon.) CNN continues, “The phenomenon known as the ‘Van Allen Belts’ can spawn (newly discovered) ‘Killer Electrons’ that can dramatically affect the astronauts’ health.” Yet, for a dental x-ray on Earth which lasts 1/100th of a second we wear a 1/4 inch lead vest. Imagine what it would be like to endure several hours of radiation that you can see with your eyes closed from hundreds of miles away with 1/2 of an inch of aluminium shielding!
Senast redigerad av Black.water 2010-05-24 kl. 22:33.
Citera
2010-05-24, 22:34
Medlem
Snorlyktans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.water
En sak till som inte är logiskt i ert resonemang.

CNN issued the following report in 1998, “The radiation belts surrounding Earth may be more dangerous for astronauts than previously believed (like when they supposedly went through them thirty years ago to reach the Moon.) CNN continues, “The phenomenon known as the ‘Van Allen Belts’ can spawn (newly discovered) ‘Killer Electrons’ that can dramatically affect the astronauts’ health.” Yet, for a dental x-ray on Earth which lasts 1/100th of a second we wear a 1/4 inch lead vest. Imagine what it would be like to endure several hours of radiation that you can see with your eyes closed from hundreds of miles away with 1/2 of an inch of aluminium shielding!

Ehm.. X-ray, vet du vad det är? Röntgenstrålning? Gammastrålning? Starkast joniserande strålningen, kräver bly för att stoppa upp.

återigen: van Allen-bältena har alfa- och betastrålning, som alltså går att stoppa upp med papper respektive tunn metallplåt.

EDIT:

Alltså:

Alfastrålning: I princip heliumkärnor, ganska stora partiklar som stoppas upp av ett papper eller t.o.m. hud. Kan bli otrevliga om man andas in eller får i sig via maten.

Betastrålning: elektroner som slitits loss från sina atomer (alltså tillförts så mycket energi att de lämnat sina banor kring sina atomer). Stoppas upp av några millimeter plåt.

Gammastrålning: detta är en elektromagnetisk strålning bestående av högenergiska fotoner (alltså ljus). Mycket mindre partiklar, mycket högre hastighet, orsakar mycket större skador. Kräver då också material med högre densitet för att stoppas upp.

Jag skulle kunna länka till en wiki-sida om det här, men eftersom det inte är foliehattsrelaterat är det tveksamt om du skulle läsa nåt om det.
Är det verkligen så svårt att se till att skaffa dig åtminstone grunderna i fysik innan du letar konspirationer?

Du har fortfarande inte svarat på hur i helsike astronauterna överlever att passera sydatlantiska anomalin flera gånger om dagen när man enligt dig och de genier du hänvisar till omöjligtvis kan överleva ens EN van Allen-passage?
Senast redigerad av Snorlyktan 2010-05-24 kl. 22:42.
Citera
2010-05-24, 22:53
Medlem
Citat:
tvärtom, fortfarande är månstoff inget bevis för att ett bemannat farkost har hämtat stoffet från månen, en annan sak!
Du må säga det, men du har fel så länge det bara finns en förklaring till hur månstoffet kom hit.

Citat:
om vikt är av betydelse varför då ta ner "ett antal hundra kg månstoff" från ungefär samma område och djup - och vilken vetenskaplig nytta kan en forskare dra av flera hundra kilo sten snarare än ett kilo? Handlar det om souvenirer eller vetenskapligt genomtänkta projekt?
Att du är okunnig om dessa saker är inte ett bevis i din favör utan endast ett argumentationsfel som brukar kallas Argument from personal incredulity.

Om du verkligen är intresserad av svaret på dessa frågor så kan du säkert googla fram lite information. Om du frågar snällt kanske jag försöker hjälpa dig med svaren men betänk att jag också bara är lekman

Citat:
Varför spendera pengar på "månbilar" när allt som krävs för att utforska närliggande områden är; att just landa där under "nästa" planerade landning? WTF (sorry onoffmestoff) Att permanent installera uttrustning som mäter solens aktivitet, radioaktivitet samt kameror vore väl mer intressant än en "månbil"?
Svaret är förstås att man ville maximera området man hade möjlighet att undersöka. Du är säkert medveten om att varje uppdrag var fruktansvärt dyrt så det var ju förstås mycket mer ekonomiskt att försöka sprida landningsplatserna till så olika och intressant platser som möjligt och sedan använda månbilen för att täcka så stor lokal ytan på varje landningsplats som möjligt.

Faktum är dock att man faktiskt lämnade kvar TV-kameran monterad på månbilen i operativt skick och använde den för att undersöka landningsplatsen även efter det att astronauterna lämnat månen. Samt utrustning för att utföra diverse vetenskapliga mätningar. APOLLO MISSIONS SCIENCE EXPERIMENTS

Citat:
Kanske har jag fel men jag trodde att vi haft en ganska dramatisk teknologisk utveckling sedan 60-talet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in