2009-07-29, 01:54
Medlem
emdens avatar
http://www.youtube.com/watch?v=ZEABEFR-dgg
http://www.youtube.com/watch?v=nVPwEmxOko4&feature=related

Varför påverkas inte killarna som håller i målet utan endast den som blir träffad av själva pistolen?
Det lilla jag vet om el gör att jag antar att alla 3 ska få ström i sig, varför blir det inte så?
Citera
2009-07-29, 01:56
Bannlyst
EDIT: Glöm det, jag hade nog helt fel.
Senast redigerad av Enigmium 2009-07-29 kl. 02:45.
Citera
2009-07-29, 02:06
Medlem
UAAs avatar
En Taser avfyrar två hullingar. Elen går från hulling till hulling, så det förklarar varför personen som håller offret inte påverkas.
Citera
2009-07-29, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UAA
En Taser avfyrar två hullingar. Elen går från hulling till hulling, så det förklarar varför personen som håller offret inte påverkas.
Jag vet inte vad TS vet om el, men vi kanske ska lägga till "path of least resistance", som det här beror på.
Hade den ena hullingen fastnat i en av de som höll i "offret" och den andra i "offret" så hade båda två chockats.
Citera
2009-07-29, 18:01
Medlem
emdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aqqt
Jag vet inte vad TS vet om el, men vi kanske ska lägga till "path of least resistance", som det här beror på.
Hade den ena hullingen fastnat i en av de som höll i "offret" och den andra i "offret" så hade båda två chockats.

Men båda två är ju i kontakt eller vad man ska säga, det är en "sluten krets" mellan dom, borde inte elen gå ner i marken från dom alla 3?

Eller såhär, om man tar i ett elstängsel och sen sin polare, då går strömmen genom honom. Men om man tar i ett elstängsel med båda händerna och polarn håller en i foten, kommer han då inte få en stöt?
Citera
2009-07-29, 19:09
Medlem
UAAs avatar
Spänningen delar upp sig i proportion till motståndet.

Har du två kretsar varav den ena erbjuder dubbelt så högt motstånd som den andra så kommer 66% av elen att gå i den del med mindre motstånd. Så de som håller i offret kommer ju få lite el genom sig, men då den andra hullingen erbjuder så otroligt mycket bättre väg för elen att gå så kommer konstaplarna inte känna av någonting av den pluttemängd el de får genom sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in