2009-07-28, 21:07
Medlem
Bronkzs avatar
Hur troligt på en skala är det att det inträffat såsom tjejerna säger?

http://www.dn.se/sthlm/man-avled-efter-att-han-hoppat-fran-fjarde-vaningen-1.920068

Kvinnorna säger att de har varit ute med hunden och glömt dörren olåst. När de kommer tillbaka till lägenheten kommer mannen in och är förvirrad, påverkad av något. Sedan springer han ut på balkongen och hoppar.

Nog för att det är i Bredäng, men ändå?
Citera
2009-07-28, 21:17
Medlem
90210s avatar
Låter otroligt... ja vadå?
Citera
2009-07-28, 21:39
Medlem
Bronkzs avatar
vaddå ja vaddå? du ser inte potentialen i denna händelse?
Citera
2009-07-28, 22:17
Medlem
DannyButtermans avatar
Han följde efter dem, gick in i lägenheten, hög och paranoid som fan.

Min teori är att han rusade in i lägenheten och detta gjorde hunden förbannad. Säkert flydde han ut på balkongen och, eftersom han var så jävla paranoid, hoppade för att komma undan.

Alltså inte galen självmordsbenägen, utan bara galen och rädd.
Citera
2009-07-28, 23:11
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Inga vittnen

Bättre scenario; den äldre mannen klagade på att de som bodde i lägenheten störde han ringde på, för hundrade gången, men blev indragen av kvinnornas män och utslängd från balkongen. Männen dikterade en historia för sina kvinnor och flydde in i en närliggande lägenhet.
Citera
2009-07-29, 10:03
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gefundenes F
Bättre scenario; den äldre mannen klagade på att de som bodde i lägenheten störde han ringde på, för hundrade gången, men blev indragen av kvinnornas män och utslängd från balkongen. Männen dikterade en historia för sina kvinnor och flydde in i en närliggande lägenhet.

Kan det vara ett hedersrelaterat brott inom HBT-kretsar? Detta har ju skett mitt under brinnande Pride-festival....
Citera
2009-07-29, 11:07
Medlem
Troians avatar
"Hedersrelaterat inom HBT-kretsar"...

Men visst, rätt märkliga omständigheter. Verkar inte som de anhållna kvinnorna kände mannen, som beskrivs som 60- till 70-årsåldern. Några uppgifter om hur gamla de anhållna är?

Förutsett att uppgifterna om avsaknad av relation mellan de inblandade stämmer så skulle jag tro att det rör sig om ett rån(försök). Inte osannolikt att en av eller båda kvinnorna lockat eller raggat upp mannen till lägenheten. Missbrukare? Kanske prostituerade? Eller så är det väl ett rent internt missbrukarmord.

Lite småförvirrad artikel på DN.se. Å ena sidan skriver de att tre personer anhållits misstänkta för mord, å andra sidan att det är oklart varför mannen hoppade.
Citera
2009-07-29, 12:15
Medlem
Bara jag som inte fattar vem den anhållne mannen är? Av artikeln framgår att två kvinnor och en man är anhållna, men de enda som senare nämns är kvinnorna och mannen som hoppade/föll/kastades. Är den anhållne mannen gift/sambo med någon av de anhållna kvinnorna? Eller är det någon som var med den avlidne när de tog sig in i lägenheten? Mycket som är oklart tycker jag.
Citera
2009-07-29, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Kan det vara ett hedersrelaterat brott inom HBT-kretsar? Detta har ju skett mitt under brinnande Pride-festival....

Köper din teori fullt ut, ännu ett fall (dubbel bemärkelse) polisen bara behöver surfa in på Flashback för att lösa.

Någon som har adressen? All in på Stora Sällskapets väg/Ålgrytevägen!
Citera
2009-07-29, 13:38
Medlem
Gocleniuss avatar
http://www.aftonbladet.se/nyheter/article5579139.ab
Det är väl samma händelse? Har en bekant i huset mittemot som kanske har några uppgifter, återkommer senare ikväll med mer info.
Citera
2009-07-29, 17:00
Medlem
DannyButtermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nightfighter
Köper din teori fullt ut, ännu ett fall (dubbel bemärkelse) polisen bara behöver surfa in på Flashback för att lösa.

Någon som har adressen? All in på Stora Sällskapets väg/Ålgrytevägen!

Vita Liljans tror jag.
Citera
2009-07-29, 18:59
Medlem
Bronkzs avatar
precis det här jag trodde. Jag är övertygad om en knarkkoppling här. Kanske iof en form av stalking, våldtäktsrelaterad grejj.

Så märkligt bara att komma på ursäkten att en galen man springer in genom lägenheten och hoppar ut
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in