2009-07-28, 18:38
Medlem
Igår slog jag på radion en stund i bilen, och lyssnade på den utmärkta statliga radion, SR. I vanlig ordning tog det inte lång tid innan detta PK-monster och dess feministiska reportrar hade höjt mitt blodtryck.

Gårdagens nyhet och ämne i SR var förutom Rinkebybranden och vapnen som hittats hos FARC, följande (min transkribering av början av inslaget):
Citat:
Det händer att tjejer som får vård enligt Lagen om Psykiatrisk Tvångsvård, LPT, placeras på samma avdelningar som dömda kriminella. Men att unga tjejer som skadar sig själva blir inlåsta med våldtäktsmän och mördare på rättspsyk, det är ett brott mot lagen, det menar Socialstyrelsen som nu riktar kritik mot landstingen.
Nog så allvarligt, men ännu en gång har feministerna på SR helt ignorerat att detta även händer unga män, ja män och kvinnor i alla åldrar. Snacka om osynliggörande!

Hur ska man komma tillrätta med SR:s PK-reportrar? Paolo Roberto slog ett slag när han totalsågade feminismen i direktsändning till programledarens stora upprördhet, för övrigt den enda gången jag har överraskats positivt av honom. Med tanke på att det trots allt är finansierat av en påtvingad avgift så borde man kunna kräva att nyheter rapporterades i sin helhet. Eller?

Lite länkar:
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?programid=1650&artikel=2992571
http://www.sr.se/sida/artikel.aspx?ProgramId=1646&Artikel=2992473

Lyssna på reportaget:
http://www.sr.se/webbradio/?type=broadcast&Id=1868039&BroadcastDate=&IsBlock= 1
Inslaget finns i del två, spola fram för att slippa höra om Iran och Israel.
Citera
2009-07-28, 19:27
Medlem
Finns ingen som helst anledning att lyssna på S(r) eller se på (s)(v)t annat än då krig och / eller undantagstillstånd pga force majeure råder. Du lär höra varningssignalerna innan (du vet de som testas den där måndagen varje kvartal eller vad det är). Lyssna på musik eller se dokumentärer och naturprogram istället, det är mycket mer bildande samtidigt som det ger dig en större insyn i världen omkring dig. Ljudböcker är bra grejjor i bilen med. Hanna Fahl och övrigt pk-trash bör inte få kontaminera din levnadsmiljö, ignorera dem totalt och osynliggör dem för gott och skratta åt dem ungefär som man skrattar åt kvällstidningar och de som köper dem.
Citera
2009-07-28, 19:30
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aqqt
Hur ska man komma tillrätta med SR:s PK-reportrar?

1) Prostestera via mail.
2) Skit i att betala avgift för statskontrollerad media.
3) Bojkotta skiten!
Citera
2009-07-28, 20:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Einar-Fredrik
Finns ingen som helst anledning att lyssna på S(r) eller se på (s)(v)t annat än då krig och / eller undantagstillstånd pga force majeure råder. Du lär höra varningssignalerna innan (du vet de som testas den där måndagen varje kvartal eller vad det är). Lyssna på musik eller se dokumentärer och naturprogram istället, det är mycket mer bildande samtidigt som det ger dig en större insyn i världen omkring dig. Ljudböcker är bra grejjor i bilen med. Hanna Fahl och övrigt pk-trash bör inte få kontaminera din levnadsmiljö, ignorera dem totalt och osynliggör dem för gott och skratta åt dem ungefär som man skrattar åt kvällstidningar och de som köper dem.
Jo, som du misstänker så satt jag förstås i bilen och hade glömt att ta med musik. Reklamkanalerna tycks ha övergått till regeln "minst 50%" reklam, så det fick bli lite skruvande.

Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
1) Prostestera via mail.
2) Skit i att betala avgift för statskontrollerad media.
3) Bojkotta skiten!
1. Troligtvis ingen idé, om något så leder det väl bara till att de tar bort ljudklippet från internet och skriver om på hemsidan, det vill säga rättar och samtidigt tar bort alla spår av att det har hänt.
2. Gör jag visserligen just eftersom jag inte använder skiten, nu har jag en till anledning.
3. Självklart, men att åka bil långt utan musik blir man less på. Ska nog hålla mig på reklamkanalerna i fortsättningen.

Det är ändå rätt otroligt att detta faktiskt fortgår utan protester. Så fullkomligt hjärndött och inga massiva protester. Sänkte helt klart mitt förtroende för statlig media till lägre än obefintligt, en bragd i sig själv. Kanske det är så man ska göra, skicka en medalj?
Citera
2009-07-29, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aqqt
Jo, som du misstänker så satt jag förstås i bilen och hade glömt att ta med musik. Reklamkanalerna tycks ha övergått till regeln "minst 50%" reklam, så det fick bli lite skruvande.

I göteborg finns det i stort sett bara två användbara kanaler:

http://www.bandit.se/
--Spelar bra musik på 104,8 MHz här. Den utdragna reklamen är dock en god anledning att trycka på "attention-knappen" när den går igång.

http://www.gnf.nu/
--Mycket användbar till att driva bort alla former av WT med. Bara att ratta in radio iran på 102,6 MHz och vrida upp volymen så är WT:t borta inom 10 minuter. Funkar i synnerhet utmärkt på idioter som bänkar sig utanför ens tilluft och grillar/röker/snackar skit etc. Väldigt få WT står ut med entonig gnällig iransk folkmusik varvad med vad som verkar vara högläsning ur koranen.
Citera
2009-07-30, 19:43
Medlem
Kanske ska flytta tråden till M&J istället? Verkar vara ont om intresse här.
Citera
2009-07-30, 20:06
Medlem
Caesar Johansens avatar
Nämen varför skulle inte en tjeeeeej kunna ta hand om sig själv? Det finns ju ingen skillnad mellan killar och tjejer, så varför skall det spela nån roll vem man dela cell med?
Jag tycker att det är förtryckande att inte lita på att tjejerna klarar av att reda upp en trasslig situation själva. Det är liksom som om tjejer är lite sämre, lite dåligare än killar!

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in