2009-07-28, 18:15
Medlem
the_dude82s avatar
Ar det en bra ide att investera i olja? Oljebolagen, station t.ex, kan val inte gora annat an att tjana pengar?
Citera
2009-07-28, 19:41
Medlem
StrongBads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Ar det en bra ide att investera i olja? Oljebolagen, station t.ex, kan val inte gora annat an att tjana pengar?

Jag har en känsla av att i dessa tider av miljötänk osv så kan det på lång sikt väl inte vara så klokt att investera i olja?
Citera
2009-07-28, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StrongBad
Jag har en känsla av att i dessa tider av miljötänk osv så kan det på lång sikt väl inte vara så klokt att investera i olja?

Oljebolag kommer det att gå bra för så länge det finns tillräckligt mkt olja att utvinna ..

Dock lär alla aktier inom oljebolag vara uppköpta ..
Citera
2009-07-28, 20:53
Medlem
raimon100s avatar
De flesta oljeaktier har gått upp som bara den på sistone så skulle inte köpa om jag varit du.
Citera
2009-07-28, 21:13
Medlem
4522s avatar
Att handla olja har varit djävulskt populärt i något år nu. Merparten av aktierna har skjutit i höjden och det känns verkligen inte som rätt läge att investera nu. Du kommer gå in vid skyhöga nivåer, i tider som är väldigt ovissa och med en framtid som ser ännu osäkrare ut. Jag hade avstått.
Citera
2009-07-28, 22:39
Medlem
.
Senast redigerad av RockInRhino 2009-07-28 kl. 22:46.
Citera
2009-07-31, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Att handla olja har varit djävulskt populärt i något år nu. Merparten av aktierna har skjutit i höjden och det känns verkligen inte som rätt läge att investera nu. Du kommer gå in vid skyhöga nivåer, i tider som är väldigt ovissa och med en framtid som ser ännu osäkrare ut. Jag hade avstått.

Vad baserar du det på? Ja vissa har gått bra men har fortfarande mycket att hämta för att komma tillbaka. Tänk på att de för med 80-100% vissa olje aktier. Samt att oljan är låg värderad just nu
Citera
2009-08-12, 22:51
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522

Tack för synpunkterna. Men staoil-hydro står i 133 tror jag och har stått i mycket mer? Har inte även oljebolagen förlorat mycket i värde i krisen? Är det inte meningen att det ska komma en uppgång nu, som kommer att vara i säg ett år?
Citera
2009-08-13, 16:47
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the_dude82
Tack för synpunkterna. Men staoil-hydro står i 133 tror jag och har stått i mycket mer? Har inte även oljebolagen förlorat mycket i värde i krisen? Är det inte meningen att det ska komma en uppgång nu, som kommer att vara i säg ett år?

Det är förvisso sant men det där med uppgång kan vi sia om i all oändlighet. Om du menar rent allmänt i ekonomin så tvivlar jag, när det gäller oljepriset gör jag samma sak. Min uppfattning är iallafall att det är vettigare att satsa på naturgas i dagsläget, vilket spås en lysande framtid. Men givetvis finns det oljebolag som är undervärderad för tillfället. Har dock svårt att se hur dom ska nå liknande höjder det närmsta året.
Citera
2009-09-02, 12:01
Medlem
the_dude82s avatar
inga ytterligare åsikter om den här saken? Börserna går upp och sådär...
Citera
2009-09-02, 21:42
Medlem
Rizmos avatar
Har haft ögonen på Benchmark oil ett tag nu.
Dom borde med ett ökande olje pris borde deras marginaler öka.
Tror på svarta siffror redan innan jul där. Värt att hålla ögonen på
Citera
2010-04-29, 14:27
Medlem
vad tror ni om att investera i olja på lite längre sikt kan man få någon typ av hävstång som i valutahandling. För oljepriset kan väll bara stiga på längre sikt?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in