2009-07-28, 14:47
Avslutad
Finns det någon här som spelat detta underbara turbaserade strategispel från 97?
Minns att jag precis hade sett Alien- och Aliensfilmerna kring denna tiden, och då var naturligtvis detta det ballaste jävla liret man kunde lira. Iallafall för mig och mina dåvarande vänner.

Cover: http://pici.se/pictures/mvkZyLuWR.jpg

Lite screenshots etc finns på http://www.gamespot.com/pc/strategy/incubation/

http://en.wikipedia.org/wiki/Incubation:_Time_Is_Running_Out

Citat:
Incubation: Time Is Running Out (also known as Incubation: Battle Isle Phase Four) is a turn-based tactics computer game from Blue Byte Software released in 1997. In the game, the player controls a squad of soldiers. The game was one of the first strategy titles to use fully 3D graphics, and supported hardware acceleration on the 3dfx Voodoo.

Incubation is part of the Battle Isle series, though it is only loosely related to the other games in the series. The plot revolves around a mysterious virus causing indigenous inhabitants surrounding a planetary colony to mutate into the monstrous Scay’Ger. The single-player campaign includes around 30 missions set in futuristic interiors full of aliens, as a squad of space marines battles to save the civilians and themselves. The game has some head-to-head and co-op multiplayer support via LAN and software such as Kali. There are three difficulty levels which influence parameters like monster respawn and damage rates.

Outside of missions, the main decision is which weapons and equipment to purchase to outfit the squad. A variety of weapons are available. Some low-level guns feature bayonets for mêlée combat, which form a substantial element of the game. Equipment like jetpacks, scanners, improved armor, stimulants and medical kits becomes available as the space marines accumulate experience points.

Vet inte riktigt vad jag vill med denna tråden. Brukar tänka på detta spelet ibland och undrar om det går att få tag på och om det är enkelt att lira det på sin nuvarande dator. Obsessade iaf sjukt mycket kring detta spelet en period som liten.

Finns det andra spel som liknar detta? Vet om x-comspelen som kom både före och efter detta, och de kan väl tänkas vara rätt lika, eller?
Citera
2009-07-28, 15:18
Medlem
Elak trollkarls avatar
Åh, Incubation. Det första, egna PC-spel. Vilka minnen!

Vilken lust jag fick att installera det igen, jag måste ha det liggandes någonstans. Vråltufft spel, ju. Att spela med en kompis och utrusta varenda gubbe med eldkastare, jetpack och ett dussintal missiler, och sedan skita i allt vad strategi heter och bara skjuta och skjuta tills någon vinner. Eller paniken man fick när man står där med sin kapten i kampanjen, som fått sitt vapen uppgraderat (till blå pistol med sågtandad bajonett), och en ful alien visar sitt tryne. Sikta, skjut, WEAPON MALFUNCTION! Hora! Bara att spela om.

Ååh, jag måste spela det igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in