2009-07-31, 17:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klot-Johan
Föräldrar har försörjningsplikt vilket betyder att man måste förse ungarna med det nödvändigaste: bla tak över huvudet och mat. Det betyder inte på något sätt att föräldrar är skyldiga att betala hyra åt en unge som vill flytta hemifrån.

Okej, jag tyckte själv det lät lite konstigt. Därför skrev jag "tydligen". Skulle dock inte bli ett dugg förvånad om det vore så, känns som att en förälder har alldeles för mycket skyldigheter ibland...

Citat:
Ursprungligen postat av Klot-Johan
Även jag har utgått från att det som TS skrivit har varit sant.
Men som någon annan sade: man hittar bara undanflykter från TS. Det plus den stora oviljan att mot soc gör att jag tycker att det luktar inte så lite överdrift av alltihopa.

Jag tror mer på att morsan har hittat en ny snubbe och ungarna vill ha morsan ifred för att det är enklare att linda henne runt lillfingret.

Jag försöker att utgå från att en trådskapare talar sanning (om det inte är ett uppenbart troll) och svarar utifrån det. Men jag håller med dig i din analys.

Vore det så överjävligt borde ts tälta utanför soc nu.
Citera
2009-07-31, 18:25
Medlem
DemHerrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fil0sofia
Jag skulle verkligen behöva hjälp med att bli av med morsans nya snubbe.
Han är gammal tjackpundare och allmänt psykiskt störd. Han får ryck på mig och mina två brorsor så fort vi gör minsta lilla misstag (glömmer plocka ur diskmaskinen, inte låst cykeln, inte lyckats stänga dörren ordentligt, osv) och han tror verkligen att han kan bete sig hur som helst i vår familj.
Den enda som tycker om honom är min morsa. Vad hon ser i honom har jag ingen aning om, för det finns inget som är bra med psykfallet.

Iallafall. Den här snubben flyttar in hos oss utan att vi ens känner honom. Han tror att han kan leka ny farsa och bestämma över oss, säga åt oss massa grejer, skälla ut oss osv. Han klagar på oss hela jävla tiden och kallar oss "bortskämda snorungar" och liknande.

Jag är den som lider minst av det egentligen, för det är min storebror han trakasserar hela tiden och det är min lillebror som är mest känslig.
Jag förstår inte hur min morsa kan låta en gammal pundare (som hade återfall senast i höstas när han hade flyttat in hos oss) bo hemma hos oss. Vem fan utsätter sina barn för något sånt? Det hade ju varit lugnt om han var schysst och normal, men det är han inte.
Jag är mest irriterad för att min lillebror bara var 13 år när han flyttade hit. I mina ögon är han fortfarande en liten pojke. Han är fan för liten för att behöva bo med en sån människa. Det är det som är det värsta. Min lillebrors behöver en fadersfigur att se upp till, då han inte träffar vår pappa så ofta. Är den här gamla pundaren en bra förebild? Knappast.

Nu undrar jag alltså om någon vet hur fan man blir av med såna här parasiter. Jag har snackat med morsan och berättat precis vad jag tycker om kräket, jag har snackat med min farsa, jag har fått ryck och skrikit på psykfallet och sagt vad jag tycker om honom.. Han finns fortfarande kvar. Samtidigt vill jag inte heller göra min morsa ledsen.

Det är ett jävla problem för mig, och jag har till och med bott hos en kompis i två veckor då jag inte stod ut.
Vad fan kan man göra?!

Jag skulle kontakta serbiska eller ryska anticimex för stor ohyra. Kostar kanske en del för att få bukt med den objudna insekten. Men dom rensar rent och fint.
Citera
2009-07-31, 18:32
Awaiting Email Confirmation
Låt honom knulla dig och spela in med en dold kamera. Lägg ut det här på flashback och låt din morsa se filmen. Sen tvingas nog gubben flytta.
Citera
2009-07-31, 18:46
Medlem
Här har du en enkel lösning.

Ta reda på vilket knark han tog.
Köp det knarket åt honom och se till att han får återfall.
Låt morsa få reda på att han tar knarket.

Här kommer entra din morsa kasta ut honom (om hon är frisk) eller så kommer han säga ''Det var din son som gav mig det!'' om det senare händer så säger du bara ''vafan snackar du om? '' och hon tror på dig. För vem tror man på? En pundare eller sin egen son.

Så, problemet löst. Din mamma inser att han är en idiot och blir inte ledsen och du blir av med honom.

Edit:

Alternativt ger du honom överjävligt mycket knark eller knark som är jävligt dödligt. Då dör han eller så åker han in på sjukhus.
Senast redigerad av Fistor 2009-07-31 kl. 18:50.
Citera
2009-07-31, 18:47
Medlem
I Savants avatar
Jag förstår inte riktigt hur man kan acceptera att en knarkare 1) knullar ens mamma 2) flyttar in i ens hem 3) beter sig dåligt mot en och ens familj.

Där har vi tre separata anledningar att agera jävligt drastiskt.
Citera
2009-08-02, 00:33
Medlem
Jag tycker det verkar som att er mamma inte mår så bra hon heller. Jag tycker att du ska kontakta socialtjänsten där du bor och berätta hur du ser på er situation. Du kan även skriva ett brev om det är lättare. Det är viktigt att ni får en kontakt utanför hemmet så att ni har stöd. Det du/ni ser och upplever förnekar er mamma,både för er och antagligen inför sig själv också. Hon kan behöva få höra av någon annan att ni verkligen lider i er situation.
Citera
  • 9
  • 10

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in