2002-09-28, 23:42
äldre konto (old)
Ej medlem
Varför vill ni inte va i lumpen?
Den enda anledning jag skulla kunna komma på e att det inte e tillräckligt hårt.
Citera
2002-09-29, 01:58
Medlem
Anledning

Inte vara hemma. Hatar att vara annorstädes. Vill kunna ägna 8 timmar om dagen åt skalor, arpeggios och annat gitarrelaterat. Hatar att träffa människor jag inte träffat förr. Stiga upp andra tider än de jag själv bestämmer etc etc etc
Citera
2002-09-29, 12:32
äldre konto (old)
Ej medlem
Alla kan ju inte vara likadan som en själv...
Citera
2002-09-29, 19:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Det är väll bara att gå till en läkare och säga att man inte vill göra lumpen, man kan väll lägga till lite som att man har migrän eller dylikt.
Då borde man få en fri sedel så att man slipper mönstringen eller?
Citera
2002-09-29, 19:57
äldre konto (old)
Ej medlem
Förresten spelar det väll ingen roll om man ljuger om att man har fel på hälsenan eller bara har ett öga, man får väll en tjänst som man klarar av, typ som att sitta vid ett skriv bord och stämpla papper eller?
Citera
2002-09-29, 20:02
Moderator
-Info-s avatar
Ett stort antal människor får inte göra lumpen nuförtiden. Det finns fler mönstrande än det finns platser. Så det borde inte vara nåt bekymmer att slippa lumpen om man verkligen vill. Militären har ändå ingen större nytta av soldater som inte alls vill.

Presterar man dåligt på testerna och visar stark motvilja att rycka in så finns det hyggliga chanser att man slipper.
Citera
2002-09-29, 20:11
äldre konto (old)
Ej medlem
Det e bara att gå till en läkare och berätta hur man känner över att göra lumpen. Då får du en fri sedel och slipper mönstringen helt och hållet.
Citera
2002-09-29, 20:34
äldre konto (old)
Ej medlem
Jag ville inte göra lumpen! Jag var rädd för att göra skiten mer än allt annat!
Men jag kom inte undan och så ryckte jag in! Nu när jag muckat så länktar jag tillbaka! Funderar på att bli officer! Så man kanske ska prova lite! Det är inte så hemskt som alla säger! Man får en massa nya vänner och det är en förbannat bra genenskap!
Citera
2002-09-29, 21:21
äldre konto (old)
Ej medlem
¨Rädd för lumpen skojar du??
vad var du rädd för??
att dom skulle stoppa upp en ak47:a i rövhålet o trycka av??
Citera
2002-09-30, 00:06
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JAR
¨Rädd för lumpen skojar du??
vad var du rädd för??
att dom skulle stoppa upp en ak47:a i rövhålet o trycka av??

Nej men man hade ju hört om alla konstiga saker man ska göra!
Är man ett kontroll freak som jag och kommer till nått där du inte har kontroll så blir man rädd! INget fel i det! Men jag fick ångra mig det är ett underbart ställe! =>
Citera
2002-09-30, 15:03
äldre konto (old)
Ej medlem
ye right
Citera
2002-09-30, 15:42
äldre konto (old)
Ej medlem
vadå för konstiga saker???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera