Någon mer som kör Aurora eller Nightly? Vad tkr ni isf om den nya nerladdningshanteraren (som är panelbaserad ist för fönsterbaserad)?
Själv är jag lite kluven. Jag tycker att den fungera bättre och är smidigare än den tidigare, men samtidigt retar jag mig på att jag behöver ha dess ikon i navigations-toolbaren. Fast å andra sidan har jag i och för sig så mycket utrymme där ändå då jag plockat bort sökfältet. Hmmm, jag vet inte... Hoppas Mozilla har någon baktanke vad gäller designen.
Vart ställer man in så att firefox startar startsidan även fast man te.x stänger ner firefox via aktivitetshanteraren.
Te.x om en sida hängt sig och jag stänger ner firefox via aktivitetshanteraren, då vill jag att firefox ska gå direkt till startsidan när jag startar firefox igen och inte försöka starta sidan som hängt sig igen (plus andra fönster man eventuellt hade uppe)
Vart ställer man in så att firefox startar startsidan även fast man te.x stänger ner firefox via aktivitetshanteraren.
Te.x om en sida hängt sig och jag stänger ner firefox via aktivitetshanteraren, då vill jag att firefox ska gå direkt till startsidan när jag startar firefox igen och inte försöka starta sidan som hängt sig igen (plus andra fönster man eventuellt hade uppe)
Använder inte firefox hemma, men ska kunna ändra det i inställningarna. Har du inställt så att startsidan ska starta när du öppnar firefox så ska det funka.
1. skriv about:config i adressfältet
2. skriv browser.sessionstore.resume_from_crash i sökfältet
3. dubbelklicka på raden browser.sessionstore.resume_from_crash för att ändra till false
Vid en ofrivillig krasch (eller att man själv forcerar stängning av FF via akt.hant.) kommer nu FF inte att spara de öppna sidorna (däremot fungera som vanligt vid normal stängning).
Är det bara jag som har problem med Firefox och menyerna här på flashback?
Placerar man markören över menyalternativen börjar de hoppa runt, klickar man är det slumpen som avgör vilken kategori som väljs.
Är det bara jag som har problem med Firefox och menyerna här på flashback?
Placerar man markören över menyalternativen börjar de hoppa runt, klickar man är det slumpen som avgör vilken kategori som väljs.
Har den senaste, 14.0.1. Provade med att installera en äldre utan verkan. Installerade även om datorn i början på veckan utan förbättring. Chrome, Avant, explorer och opera fungerar normalt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!