2012-07-21, 19:07
Medlem
Eastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Någon som vet varför jag inte kan se kommentarer på olika hemsidor tex Aftonbladet mm?
Någon som vet varför?
2012-07-21, 20:20
Medlem
Citat:
Någon som vet varför?
Det är inte så att du har något adblockliknande tillägg aktiverat?
Typ adblock plus,Ghostery,donottrack.
2012-07-22, 11:03
Medlem
Run3s avatar
Någon mer som kör Aurora eller Nightly? Vad tkr ni isf om den nya nerladdningshanteraren (som är panelbaserad ist för fönsterbaserad)?

Själv är jag lite kluven. Jag tycker att den fungera bättre och är smidigare än den tidigare, men samtidigt retar jag mig på att jag behöver ha dess ikon i navigations-toolbaren. Fast å andra sidan har jag i och för sig så mycket utrymme där ändå då jag plockat bort sökfältet. Hmmm, jag vet inte... Hoppas Mozilla har någon baktanke vad gäller designen.
2012-07-22, 15:00
Medlem
NirvanAs avatar
Vart ställer man in så att firefox startar startsidan även fast man te.x stänger ner firefox via aktivitetshanteraren.

Te.x om en sida hängt sig och jag stänger ner firefox via aktivitetshanteraren, då vill jag att firefox ska gå direkt till startsidan när jag startar firefox igen och inte försöka starta sidan som hängt sig igen (plus andra fönster man eventuellt hade uppe)
2012-07-22, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Vart ställer man in så att firefox startar startsidan även fast man te.x stänger ner firefox via aktivitetshanteraren.

Te.x om en sida hängt sig och jag stänger ner firefox via aktivitetshanteraren, då vill jag att firefox ska gå direkt till startsidan när jag startar firefox igen och inte försöka starta sidan som hängt sig igen (plus andra fönster man eventuellt hade uppe)
Använder inte firefox hemma, men ska kunna ändra det i inställningarna. Har du inställt så att startsidan ska starta när du öppnar firefox så ska det funka.
2012-07-22, 20:40
Medlem
SuperPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA

1. skriv about:config i adressfältet
2. skriv browser.sessionstore.resume_from_crash i sökfältet
3. dubbelklicka på raden browser.sessionstore.resume_from_crash för att ändra till false
Vid en ofrivillig krasch (eller att man själv forcerar stängning av FF via akt.hant.) kommer nu FF inte att spara de öppna sidorna (däremot fungera som vanligt vid normal stängning).
2012-07-28, 00:20
Medlem
Nån fler än jag som har problem med youtube pga. Adblock Plus?
Ser bara ut så här för mig: http://img854.imageshack.us/img854/8752/myrorna.jpg
2012-07-29, 22:26
Medlem
Citat:
Någon som vet varför?

Använder du nått tillägg som tex noscript eller adblock? för isåfall kanske du råkat blocker det.
2012-07-30, 01:51
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenPanaka
Nån fler än jag som har problem med youtube pga. Adblock Plus?
Ser bara ut så här för mig: http://img854.imageshack.us/img854/8752/myrorna.jpg
Du har alltså inaktiverat adblock och märkt att problemet försvinner?
2012-08-02, 21:51
Medlem
Pre 1914s avatar
Är det bara jag som har problem med Firefox och menyerna här på flashback?
Placerar man markören över menyalternativen börjar de hoppa runt, klickar man är det slumpen som avgör vilken kategori som väljs.
2012-08-02, 23:45
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Är det bara jag som har problem med Firefox och menyerna här på flashback?
Placerar man markören över menyalternativen börjar de hoppa runt, klickar man är det slumpen som avgör vilken kategori som väljs.

Har dock aldrig haft detta problem.

Vilken version har du?
2012-08-02, 23:49
Medlem
Pre 1914s avatar
Har den senaste, 14.0.1. Provade med att installera en äldre utan verkan. Installerade även om datorn i början på veckan utan förbättring. Chrome, Avant, explorer och opera fungerar normalt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in