Citat:
Vid en snabb titt så stödjer det bara upp till FF7
Ursprungligen postat av SuperPutte
Men det går ju trots allt att skapa lösenordsskydd för profilerna med det addon jag hittade.
Plus att det är busenkelt att skapa vanliga profiler separerade från varandra - som sagt.
Plus att det är busenkelt att skapa vanliga profiler separerade från varandra - som sagt.
Sedan handlar det om så mycket mer än FF att låta vänner sitta med ens personliga adminkonto.
Citat:
Jaa du jag har aldrig ens funderat över det eftersom jag inte känner att jag har något behov av det.
Fick för några dagar sedan en känga av dig epost72 för att jag föredrar Firefox.
Returnerar denna med att fråga om det är lika smidigt av skapa profiler i Chrome, och om denna sekretess övh går att skapa i Chrome?
Returnerar denna med att fråga om det är lika smidigt av skapa profiler i Chrome, och om denna sekretess övh går att skapa i Chrome?
Citat:
Som jag sa, min upplevelse är att Chrome är snabbare sedan kan du göra vilka mätningar och stapeldiagram du vill.
Sedan angående snabbheten är FF faktiskt snabbare också. Jag brukar MÄTA sidladdningarna via sidor som ger fakta svart på vitt, exempelvis webwait.com. Jag har jämfört FF och Chrome regelbundet på det sättet i snart ett år nu, och i en test av 25 slumpvisa sidor vinner FF i 60-80% mot Chrome. Att du upplever Chrome som snabbare har att göra med (just det) din perception - och inget med rena fakta.
Skillnaderna ökar ju fler flikar du har öppna dessutom.
Chrome förbrukar mer minne och mer processorkraft.
Firefox har fler och bättre fungerande addons än Chrome, men lite kunskap är det ingen match att skapa ett eget användargränsnitt, har ett bättre personligt integritetsskydd, osv, osv.
Kortfattat spelar det egentligen inte så stor roll vilken webbläsare man väljer - om man tar den "rakt ur boxen" och bara kör - där har t o m Chrome en liten fördel eftersom en del redan är paketerat i denna. Därför att alla de större webbläsarna som är där mer eller mindre lika i snabbhet, funktion, osv. Skillnaden blir tydlig först när användaren vill lägga till bättre funktioner med olika addons.
Vilken webbläsare man väljer har med smak, erfarenhet och lust att påverka/ha kontroll över sitt surfande.
Som oerfaren skulle jag föredragit IE>Chrome>Opera>Firefox medan som erfaren skulle jag gått den motsatta vägen av de skäl jag angett ovan.
Skillnaderna ökar ju fler flikar du har öppna dessutom.
Chrome förbrukar mer minne och mer processorkraft.
Firefox har fler och bättre fungerande addons än Chrome, men lite kunskap är det ingen match att skapa ett eget användargränsnitt, har ett bättre personligt integritetsskydd, osv, osv.
Kortfattat spelar det egentligen inte så stor roll vilken webbläsare man väljer - om man tar den "rakt ur boxen" och bara kör - där har t o m Chrome en liten fördel eftersom en del redan är paketerat i denna. Därför att alla de större webbläsarna som är där mer eller mindre lika i snabbhet, funktion, osv. Skillnaden blir tydlig först när användaren vill lägga till bättre funktioner med olika addons.
Vilken webbläsare man väljer har med smak, erfarenhet och lust att påverka/ha kontroll över sitt surfande.
Som oerfaren skulle jag föredragit IE>Chrome>Opera>Firefox medan som erfaren skulle jag gått den motsatta vägen av de skäl jag angett ovan.