2003-12-04, 12:31
Medlem
Dawnriders avatar
Hmm.. under en period så har vi fått mysko samtal, nån har ringt, och inte svarat när man lyft på luren... ett tag innan var det nån som ringde och man hörde tung andning i bakgrunden.. en gång hörde man en kvinna som sa nåt i bakgrunden (tror jag) och så lade det på..

Det har hänt både när jag och tjejen lyft på luren, så jag betvivlar att det är någon beundrare.. även om jag har haft kontakt med en himla massa kids 12-15..

Har nån ringt och flåsat till nån ni vet vem det är? Är det nåt upphetsande i det? Förstår inte det här alls.

Vi skaffar en nummer-anita nu i höst.
Citera
2003-12-04, 12:44
Medlem
Bob Marleys Spökes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dawnrider
Hmm.. under en period så har vi fått mysko samtal, nån har ringt, och inte svarat när man lyft på luren... ett tag innan var det nån som ringde och man hörde tung andning i bakgrunden.. en gång hörde man en kvinna som sa nåt i bakgrunden (tror jag) och så lade det på..

Det har hänt både när jag och tjejen lyft på luren, så jag betvivlar att det är någon beundrare.. även om jag har haft kontakt med en himla massa kids 12-15..

Har nån ringt och flåsat till nån ni vet vem det är? Är det nåt upphetsande i det? Förstår inte det här alls.

Vi skaffar en nummer-anita nu i höst.

Låter lite mysko..
Jag o min f.d tjej råkade ut för ett liknande problem för några år sedan, vi fick numret spårat av telia.
och det visade sig vara en bekant till min syster som roade sig..
Jag vet inte heller varför människor "roar" sig på detta sätt..
Men jag vet att om det pågår under en längre tidsperiod så betraktas det som trakasserier och det är som bekant brottsligt.
Mitt tips är att du får det spårat..
Citera
2003-12-04, 13:02
Medlem
BloodyMarys avatar
Har själv råkat ut för det där, under en ganska lång period eller tom. flera perioder. Man undrar ju som fan vem det är och om det är samma människa varje omgång. Tror inte du har någon större nytta av en nummerpresentatör, den som ringer slår väl den där sifferkombinationen (var det 5:an?) innan de ringer så står det ändå bara dolt nummer.
Citera
2003-12-04, 13:28
Medlem
Dr_Ntabas avatar
Jag har också nån jävel som ringer och är tyst. Läste nånstans att de flesta samtal av den här typen kommer från någon i bekantskapskretsen. Läskigt!
Citera
2003-12-04, 13:36
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BloodyMary
Har själv råkat ut för det där, under en ganska lång period eller tom. flera perioder. Man undrar ju som fan vem det är och om det är samma människa varje omgång. Tror inte du har någon större nytta av en nummerpresentatör, den som ringer slår väl den där sifferkombinationen (var det 5:an?) innan de ringer så står det ändå bara dolt nummer.

#31# slår man.

Spåra nummer kostar 500 kr tror jag, det måste man begära hos operatören.

Men ringer de från mobiltelefon med kontantkort så går det ändå inte att spåra, så man kanske betalar i onödan.
Citera
2003-12-04, 16:25
Medlem
Memnoks avatar
Morsan blev besvärad av en snubbe som gjorde detta för ett tag sedan.

Jag svarade och förklarade snabbt hur telias spårningstjänst funkade och att om han ringde igen skulle jag ta med mig 2 polare och komma hem till honom och krossa hans knäskålar med basebollträ. Sedan förklarade jag för honom att jag nu visste vem han var och att han gjorde klokt i att titta sig ordentligt omkring när han gick ute sent på kvällarna.
Det funkade allderles utmärkt.
Citera
2003-12-04, 16:27
Medlem
LadyTieras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
#31# slår man.

Spåra nummer kostar 500 kr tror jag, det måste man begära hos operatören.

Men ringer de från mobiltelefon med kontantkort så går det ändå inte att spåra, så man kanske betalar i onödan.

500?? gjorde det inte när vi ringde och spårade en som ringde och kallad min syster för hora, de sa att den tyvvär gick till en telefonautomat och var den låg så vi kastade oss i bilen dit med de hade hunnit dra
Citera
2003-12-04, 16:34
Bannlyst
Vad fan? Är det BARA jag som inte har såna trevliga beundrare/beundrarinnor som ringer till mig?
Skulle bli smickrad jag...

// Richard M. Nixon
Citera
2003-12-04, 16:39
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
500?? gjorde det inte när vi ringde och spårade en som ringde och kallad min syster för hora, de sa att den tyvvär gick till en telefonautomat och var den låg så vi kastade oss i bilen dit med de hade hunnit dra

Vad jag vet så är det vad det kostar.

Jävligt moget förresten att åka dit för att spöa dem (antar att ni inte åkte dit för att ge dem blommor?) för att de kallat henne hora. Öm punkt?
Citera
2003-12-04, 16:51
Bannlyst
Citat:
Öm punkt?

Citera
2003-12-04, 17:49
Medlem
TomBombadills avatar
Citat:
Vad jag vet så är det vad det kostar.

Jävligt moget förresten att åka dit för att spöa dem (antar att ni inte åkte dit för att ge dem blommor?) för att de kallat henne hora. Öm punkt?

Det kallas för heder..
Citera
2003-12-04, 18:09
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomBombadill
Det kallas för heder..

Aha, det var alltså ett hedersmord på gång
Citera
  • 1
  • 2