Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2003-12-04, 11:32
  #1
Banned
Ja nu har vi kommit fram till att det bästa vi i gbg kan göra är att titta på lista gångar från utsidan och på sin höjd gå under ÄLvsborgsbron o riskera livet

hur är det övergivna hus / fabriker
Citera
2003-12-04, 14:45
  #2
Medlem
Carnegie finns som sagt, men jag vet inte hur man tar sig in nu för tiden. Senaste gången jag var inne där för några år sedan så hade de murat, svetsat, lagt ut taggtråd och olja. Allt för o hålla oss ute

Sedan finns det ett hus som verkar öde på hisingen mellan Lindholmen och Eriksberg. Har inte haft tid att åka dit själv så jag vet inte om det är öppet.
Citera
2003-12-04, 17:15
  #3
Banned
är det huset som ligger under brofästet på på fastsidan, älvsborgsbron, (Carnegin)

Och vad ligger det som ligger mellan eriksberg och lindholmen mer precis ?
Citera
2004-03-10, 12:34
  #4
Medlem
antuks avatar
Huset mellan Eriksberg och Lindholmen ni tänker på var nog det som låg i sannegårdshamnen. Det är numera rivet, det är bara en enda stor byggplats där nu.
Fräna maskiner att titta på iof
Citera
2004-03-10, 13:13
  #5
Medlem
Ute i Arendal fanns det en jävla massa tufft också men volvo tyckte det var tuffare att inhägna allt och fylla igen dockorna samt riva kranarna.
Citera
2004-03-11, 13:22
  #6
Medlem
Bandhundens avatar
novotel då, vid gamla älvsborgsfästning. var å kollade nu i morse, såg rätt bra bommat ut, men fanns ett hål man kunde kravla sig in i, vet dock inte hur det såg ut innanför där

om man bara pratar om övergivna hus så finns det ju ett skapligt igenbommat vid kaptensgatan i majorna. ser ut som att det har brunnit i vissa delar av det dessutom, tycker inte det verkar särskilt spännande dock.
Citera
2004-03-11, 18:04
  #7
Medlem
antuks avatar
Hmm..menar du http://www.novotel.se det verkar rätt levande, i alla fall på hemsidan. ;o)
Citera
2004-03-12, 10:25
  #8
Medlem
mackan_666s avatar
Min farsan jobbar ute i arendal och han vet vart det finns as långa o stora hemliga tunnlar som leder över allt han snackade om dom en gång o han har varit nere i dom men inte så långt för man hör folk snacka över allt ifrån tunnlarna....


han vill nog inte riskera att blu upptäkt på arbetstid, med det hade varit ball om o gå ner kan ta reda på mera exakt var o hur man kommer in för den som är intresserad
Citera
2004-03-12, 14:07
  #9
Medlem
NERDs avatar
Var kan man gå ner i dom här gångarna ute i Arendal? Jag har inte sett några portar eller annat där ute om det inte är mer inåt land som dom kan finnas, på andra sidan järnvägen? För i själva industriområdet Arendal finns ju bara gigantiska byggnader. Om din farsa har varit nere där så är det väl bara att pumpa honom på information? Berätta gärna sedan.
Citera
2004-03-12, 15:33
  #10
Medlem
På tal om Arendal och Hisingen så såg jag häromdagen en stor ingång som ligger mellan det första(?) raffinaderiet och Oljehamnen, som ligger några hundra meter efter Reningsverket. Om man kommer från Älvsborgsbron så sluttar det (ca 30 m till höger fårn cykelbanan) en asfalterad väg nedåt mot en stor port. Det är stängsel runt omkring berget men inte där vägen går. Jag var nere och tog kort på porten men sparade inte bilderna sen. I alla fall så satt där några större träplankor men det är inga problem att lossa på dem lite för att sedan ta sig in.


Hur som helst, ÄR DET NÅGON som vet vad som finns där inne????
Citera
2004-03-12, 16:22
  #11
Medlem
mackan_666s avatar
Hehe pumpade farsan på lite info nu, men det är ingen vidare info...

Han sa att i ett av husen (larmat o kod) så finns det ett stor hål i en vägg, så gick dom in döär o dom gick i 20 minuter åt ena hållet tills dom tröttnade...

HEHE

men synd att det e svårt o komma in, för det är larmat o bevakat på natten o på dagen kryllar det av folk....
Citera
2004-03-12, 23:05
  #12
Medlem
TSs avatar
Är det ingen som kan dra ihop ett UE-möte i GBG, som dom i STHLM. Jag är lätt med på ett sådant. Vi kan ju försöka ta oss in i den gamla och aldrig använda spårvagnsstationen i Rannebergen (om det går). Se om vi kan slinka in i älvsborgsbron. Jag har kollat lite längs älven som och där finns lite bodar som är förfallna borde ju finnas nåt stort hus nånstans ockdå. Partihallarna kommer ju tömmas snart p.g.a. av någon ny motorväg/motorvägsmot eller nåt ditåt.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback