Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2003-12-04, 00:33
Medlem
Boogaloos avatar
Nu har jag kommit på en supersmart grej!

Ibland när man citerar någon, och bara väljer att kommentera en del av posten, så underlättar man ju för sina FB-kollegor genom att rensa bort det irrelevanta inom quote-taggen (jag personligen HATAR när folk citerar långa inlägg och sedan skriver "Kul!" som egen kommentar). Ett annat aber är när man ser A citera B, men man vet inte när B:s inlägg postades eller ens var i trådens tolv sidor det är postat.

Kan man inte i den quote-tagg som skapas inkludera en länk till originalposten? I exemplet nedan skulle också det fetstilade Caine_Gothenburg vara en länk hit.
Citat:
Ursprungligen postat av Caine_Gothenburg
Nu har julen redan kommit, att döma av reklam, butiker och nu även Flashbacks forum! Jag står inte ut! Jag lämnar nu Övrigt och återkommer någon gång efter nyår.
Citera
2003-12-04, 00:41
Medlem
Raazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Nu har jag kommit på en supersmart grej!

Ibland när man citerar någon, och bara väljer att kommentera en del av posten, så underlättar man ju för sina FB-kollegor genom att rensa bort det irrelevanta inom quote-taggen (jag personligen HATAR när folk citerar långa inlägg och sedan skriver "Kul!" som egen kommentar). Ett annat aber är när man ser A citera B, men man vet inte när B:s inlägg postades eller ens var i trådens tolv sidor det är postat.

Kan man inte i den quote-tagg som skapas inkludera en länk till originalposten? I exemplet nedan skulle också det fetstilade Caine_Gothenburg vara en länk hit.

Bra idé, hoppas den är möjlig att genomföra..
Dock har jag aldrig sett nåt sånt innan, så är tveksam till att de är möjligt.
Citera
2003-12-04, 19:07
Medlem
Boogaloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raaz
Bra idé, hoppas den är möjlig att genomföra..
Dock har jag aldrig sett nåt sånt innan, så är tveksam till att de är möjligt.
Fast är inte det det fina med en forumlösning som vBulletin, att man man kan lägga till egna funktioner? Och att hitta någon som är såpass snitsig på kodning borde ju inte vara något problem för en så stor sida som FB, tycker man.
Citera
2003-12-16, 12:18
Medlem
gothmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Boogaloo
Fast är inte det det fina med en forumlösning som vBulletin, att man man kan lägga till egna funktioner? Och att hitta någon som är såpass snitsig på kodning borde ju inte vara något problem för en så stor sida som FB, tycker man.

Borde ju vara mycket enkelt. När jag klickar på Quote-knappen på ditt inlägg så vet den ju vilket inlägg det var och borde på ett enkelt sätt kunna göra en länk istället för bara ditt namn i fet stil. Fast jag har ju inte tillgång till någon kod eller nått, så någon annan får nog göra det
Citera
2003-12-16, 12:29
Medlem
Scrambles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gothmog
Borde ju vara mycket enkelt. När jag klickar på Quote-knappen på ditt inlägg så vet den ju vilket inlägg det var och borde på ett enkelt sätt kunna göra en länk istället för bara ditt namn i fet stil. Fast jag har ju inte tillgång till någon kod eller nått, så någon annan får nog göra det

Det är väl bara admin som har det kan jag ana. Annars så bör det vara ganska lätt att fixa och en allt för dum idé är det inte heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in