2009-07-26, 23:55
Medlem
elelitos avatar
Vet inte om detta är rätt forum men jag chansar, eftersom det verkar vara något fel med mjukvaran/hårdvaran snarare än spelet.

Kruxxet är att jag installerade om windows idag och när jag skulle spela guitar hero så laggar och hackar det hela tiden. Alltså det är fullt spelbart men eftersom det aldrig tidigare varit så är det sjukt irriterande.

Det är patchat med senaste uppdateringen, senaste drivrutinerna till grafikkortet, minimala inställningar i själva spelet. Enligt aktivitetskontrollen så ligger både minnet och cpu'n på 40% av sin kapacitet. Grafikkortet var high-end (ati hd2900xt) när jag köpte det, samma år som spelet i fråga släpptes till pc, 2007.

Windows update är kört m.m.

Vad kan felet vara? upplever datorn seg förutom formateringen också.

Vista 32bits
C2D 2.66GHZ
ATI HD2900XT
3072 PC6400 minne
Citera
2009-07-27, 00:11
Medlem
Run3s avatar
Jag vet faktiskt inte hur bra ett HD2900XT är, men Guitar Hero är inte speciellt bra optimerat till PC:n. Har för mig att systemkravet vad gäller graffekort är ett 8800 GT. Och då är det inte ens ett grafiskt snyggt och avancerat spel.
Citera
2009-07-27, 00:50
Medlem
elelitos avatar
Jag har spelat det utan minsta anmärkning förut (2007 - 2008) fast då med sämre drivrutiner och 1024 mindre i minne. Pungade ut 4000 kr för grafikkortet 2007, så jag tycker det borde hålla för ett spel som kom samma år.

Måste vara något annat som är problemet :s
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in