Det är visserligen inte Fender, men du kan ju ta och kolla in Woodo-basarna. Jag har visserligen inte lirat på en själv men jag har hört en del om deras instrument och ingenting dåligt alls. Så, det verkar vara kvalitétsinstrument. Jag citerade en recension ifrån Fuzz (gitarrtidningen) i en annan tråd för ett tag sedan, jag skall se om jag kan luska fram inlägget och citatet.
http://www.woodoguitars.se/ där har du tills vidare deras hemsida.
*edit* Citatet från Fuzz lyder:
"Det är smått fantastiskt att det går att bygga billigare instrument i sådana här lyxutföranden. Utförandet är inspirerat av tre till tio gånger dyrare basar, och Woodo lyckas bra med att ge en lyxig känsla med de material-val och konstruktioner från de klassiska high-endbasarna. Visst detaljarbete och finish kan bli bättre, men det är bara kosmetiska värderingar. Hantverket är överlag utmärkt och basarna känns väldigt mycket dyrare än prislappen. Ljudmässigt är det också mycket prisvärt. Den aktiva elektroniken låter utmärkt för att ratta in normala ljud,men tonkontrollen är inte lika balanserad som dyrare kusiner. Prisvärdheten är givetvis på topp, och Woodo har få konkurrenter i sin egen lilla nisch."
Det är som sagt inte Fender, men tycks vara kvalitativa instrument som du kanske vill ta med i beräkningen! Rent generellt tycker jag inte att man skall låsa sig till ett märke, det kan dölja sig bra instrument lite här och var!