2009-05-27, 20:57
Medlem
sonsens avatar
får 16 åringar köpa alkohol i danmark?

tjena, nu är det så att min bror och nåra av hans kompisar hade tänkt åka ner till danmark och så naturligtvis köpa sprit och dyl . och nu undrar jag om man får köpa alkohol i danmark när man är 16 och kommer från sverige. typ om man har ett svenskt pass och använder det när man ska legitimera sig får man köpa då? (tänkte på att et är 18/20 i sverige)

Tack på förhand //sonsen
Citera
2009-05-27, 20:58
Medlem
zokes avatar
ja du får köpa när du är 16 på t.ex netto och livs osv men på krogen/pub är det 18 fast dom kollar inte ändå
Citera
2009-05-27, 20:59
Medlem
OmgHaxxs avatar
"Min bror..."

Ja, du får köpa alkohol upp till 20volymprocent tror jag?
Öl får du iaf köpa.
Citera
2009-05-27, 20:59
Medlem
Poddes avatar
Det är givetvis landet man är i som bestämmer lagarna.
Citera
2009-05-27, 21:04
Medlem
zokes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmgHaxx
"Min bror..."

Ja, du får köpa alkohol upp till 20volymprocent tror jag?
Öl får du iaf köpa.

man får köpa allt
jag köpte stark sprit på netto när jag var mindre
Citera
2009-05-27, 21:12
Medlem
OmgHaxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zoke
man får köpa allt
jag köpte stark sprit på netto när jag var mindre

Citat:
Ursprungligen postat av zozola
@up so did i

Då var jag felinformerad då...

Citat:
Ursprungligen postat av zozola
Du är inte 16 eller nåt, du bara "undrar" eller hur?

Det är "Min bror" kan du inte läsa?
Citera
2009-05-27, 21:49
Medlem
sonsens avatar
vad finns det för mening med att ljuga på ett orum på internet? visst jag kan bli bannad, OCH?!. skulle ju kunna fixa ett nytt användarnamn på typ 5 minuter om jag så ville. så ser ingen anledning med att ljuga om min ålder på något sätt.

Men tack för alla seriösa och mindre seriösa svar iaf(man kan ju inte alltid få vad man önskar eller?)
Citera
2009-05-27, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonsen
vad finns det för mening med att ljuga på ett orum på internet? visst jag kan bli bannad, OCH?!. skulle ju kunna fixa ett nytt användarnamn på typ 5 minuter om jag så ville. så ser ingen anledning med att ljuga om min ålder på något sätt.

Men tack för alla seriösa och mindre seriösa svar iaf(man kan ju inte alltid få vad man önskar eller?)
Välkommen till flashback. Här tjatas det om ålder i varannan tråd.. riktigt jobbigt och störande då jag fullständigt skiter i hur gamla folk är så länge dom sköter sig.
Att det 18 års åldersgräns rör inte mig. Det är administratörer och moderatorers problem.
Citera
2009-05-27, 22:02
Medlem
Imperishables avatar
Värt att påpeka kan ju vara att de inte får föra in spriten i Sverige eftersom de är under 20. Visserligen kollas det ju aldrig på Öresundstågen men rent juridiskt.
Citera
2009-05-27, 22:06
Medlem
Kreeps avatar
http://www.visitdenmark.com/sverige/sv-se/menu/turist/turistinformation/fakta-az/vart-att+-veta.htm#SubHeader2

Google är en bra vän.
Citera
2009-05-28, 02:20
Medlem
ja det får man jag och mina polare va där när jag va 15 och han 13 vi köpte stark öl på netto dom frågade itne ens efter legg. På pubbar vet jag itne ritkgit men jag har aldrig vista legg iaf .
Citera
2009-06-15, 19:25
Medlem
Klahrs avatar
Ska ta en tur till danmark och har prickat in en dag då det verkar som enbart Netto är öppet.. Vad har dom för utbud på cider och liknande? och priser på ett ungefär?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in