2004-08-12, 18:32
Medlem
Azraels avatar
Jag förstår inte riktigt poängen med att åka till danmark och köpa öl när man kan köpa öl i Sverige för 6:80kr/33cl flaska respektive 7:90kr/50cl burk. Och då får man dessutom TYSK kvalitetsöl. Den danska ölen är av utpräglat dålig kvalitet. De brygger ju skiten på majs, ris och allt möjligt dynga de kan komma över. Danmark är ju överhuvudtaget ett riktigt skitland som man ogärna sätter sin fot i. Bättre då att åka till Tyskland.
Citera
2004-08-12, 18:35
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Jag förstår inte riktigt poängen med att åka till danmark och köpa öl när man kan köpa öl i Sverige för 6:80kr/33cl flaska respektive 7:90kr/50cl burk. Och då får man dessutom TYSK kvalitetsöl. Den danska ölen är av utpräglat dålig kvalitet. De brygger ju skiten på majs, ris och allt möjligt dynga de kan komma över. Danmark är ju överhuvudtaget ett riktigt skitland som man ogärna sätter sin fot i. Bättre då att åka till Tyskland.

Hädelse. Tyskland är världens största skitland. Öl kan dom förvisso göra, men annars skulle man lika gärna kunna bomba skiten åt helvete.
Citera
2004-08-12, 18:39
Medlem
Azraels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carcass
Hädelse. Tyskland är världens största skitland. Öl kan dom förvisso göra, men annars skulle man lika gärna kunna bomba skiten åt helvete.

Oj då. Du är uppenbarligen inte tyskofil. Av vilken anledning? Du kan inte ha spenderat mycket tid där?
Citera
2004-08-12, 18:41
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Oj då. Du är uppenbarligen inte tyskofil. Av vilken anledning? Du kan inte ha spenderat mycket tid där?

Jag har spenderat för mycket tid där. Det är anledningen.
Citera
2004-08-12, 19:36
Medlem
Azraels avatar
Tyskland är precis som Sverige fast större, bättre, snabbare och mer effektivt. Danmark är Europas motsvarighet till Somalia. Obefintlig infrastruktur, otrevliga människor och ett pbegripligt språk...

Vete fan om inte somalierna gör bättre öl också.
Citera
2004-08-12, 19:37
Medlem
Carcasss avatar
Citat:
Tyskland är precis som Sverige fast större, bättre, snabbare och mer effektivt. Danmark är Europas motsvarighet till Somalia. Obefintlig infrastruktur, otrevliga människor och ett pbegripligt språk...

Vete fan om inte somalierna gör bättre öl också.

Hahaha..
Din vitsiga charm biter dock inte på mig! Jag hatar Tyskland och dess invånare i vilket fall som helst.
Citera
2004-08-12, 22:14
Medlem
månss avatar
Ordning och reda med tyskar! Bor 20 minuter från Danmark och kan bara hålla med Azrael, det är ett skitland med riktigt ruggig öl! Christian firtal, Harboe, Neptun, Krone +o( .. Listan kan göras lång, bomba landet från jordens yta! :mad:
Citera
2004-08-12, 23:32
Medlem
Alladins avatar
Tycker faktiskt Harboe är en helt okej ölsort, till skillnad från de flesta här verkar det som.
Citera
2004-08-20, 11:24
Medlem
Danskar är trevliga och de gör gott öl. Tyskar däremot har jag inga bra erfarenheter av och gott öl gör de ju inte heller.
Danskt öl är i värsta fall smaklöst och lite fruktigt. Tysk öl kan dock smaka mer ölburk än öl. Och då pratar jag ändå om flasköl....

Ta bara och jämför en sån sak som invandrade butikskedjor:
Netto - en mycket trevlig affär som säljer bra saker till billiga priser.
Lidl - otrevlig affär som enbart säljer bajs.
För att inte glömma kassorna: 8 meter långt band och 1 kvadratcentimeter stor yta där varorna kan hamna på. Enda sättet att handlar på lidl (eller aldi för den delen) är att ha med sig en stora kuddar och lägga i botten på vagnen så att de onda (antagligen en tysk kassörskutbildning, de är utselutande onda) kassabiträdena kan kasta det rakt ner i vagnen.

Total idioti, hur kan man komma på något sånt?

Men iofs, danskjävlarna äter ju korvbrödet brevid korven. Då kan man ju inte vara så smart heller.

Och tyskarna har nog världens charmigaste engelska Måste säga att det nära nog var värt nog att få sitt paket fast i tullen för att få utbyta ett trettiotal brev med Karin Taiber: "You now must wait please 14 working days. YOU WILL RECIVED FULL REFUND, IF PACKAGE LOST IS!"

(ta mitt inlägg med en stor skopa salt tack :-)
Citera
2004-12-19, 22:41
Medlem
Azzars avatar
Numera två år senare är åldergränsen i det röd-vita underbara landet 16år

så hoppet finns bakom sundet ungdomar
Citera
2004-12-19, 23:44
Awaiting Email Confirmation
Tindy_14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azzar
Numera två år senare är åldergränsen i det röd-vita underbara landet 16år

så hoppet finns bakom sundet ungdomar
Jag vet, helt underbart
Var ner i somras och handlade 7 flaskor vodka, såldes för 200/st här i sverige

Ska ner nu på lovet igen, åker gratis tåg med polaren.
Citera
2004-12-20, 00:02
Medlem
Azzars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fräsefrasse
Men går du till tre, fyra butiker och testar så har du fått handla även om du är 14. så är det ju inte riktigt på systemet...

Ja, det är nog inga problem för ens en 14-åring att handla i pölse-landet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in