2007-07-31, 23:40
Medlem
Kolagubbens avatar
det var 15 årsgräns för 5 år sen iallafall på allt
Citera
2007-07-31, 23:40
Bannlyst
Men åldersgränsen hålls väl ändå inte?
Citera
2007-07-31, 23:41
Medlem
när vi va på skolresa i danmark så var det 16 på allt sprit vin öl ...allt
Citera
2007-07-31, 23:51
Medlem
HORPATTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggemannen
när vi va på skolresa i danmark så var det 16 på allt sprit vin öl ...allt

Japp, så är det för tillfället.

Men ingensvarar på min fråga för tillfället. Ska det ändras till 18 eller är det bara ett falskt rykte?
Citera
2007-08-01, 00:30
Bannlyst
jag var danmark förra månan,tyckte det var för ajg åkte dit med familje så jag fick köra jämt men en bra sak var.att dom hade sprit och öl som inte var folkisar men allt annat var skit.vad som är kist ?
joo gick till en kebabish och beställde fick det och beställde pommmer efteråt då dom inte visste vad kebabtalllrik var för nåt men sen den serverades s¨fans de ingen sås och jag gick frma med tallriken och frågand? näää dom visste inte ett shit.
Citera
2007-08-01, 00:46
Medlem
Superkaninens avatar
Jag var i Danmark för en månad sedan och frågade av nyfikenhet var åldersgränsen låg på. Hon i affären sa att det var 16-årsgräns för vin, sprit och öl. Däremot skall man vara 20 år gammal för att ta in varorna i Sverige.
Citera
2007-08-01, 00:52
Medlem
sillybillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkaninen
Jag var i Danmark för en månad sedan och frågade av nyfikenhet var åldersgränsen låg på. Hon i affären sa att det var 16-årsgräns för vin, sprit och öl. Däremot skall man vara 20 år gammal för att ta in varorna i Sverige.

stämmer! bor i hbg åker dit nästan varje helg, för några år sen var det 15 år..

16 i affär, 18 på krogen.
Citera
2007-08-01, 00:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HORPATTE
Hörde av en polare att det ska bli 18-års åldersgräns på sprit i danmark. Bara av rent intresse, stämmer detta?

Mvh HORPATTE

men mindre krogvåld `?
Citera
2007-08-01, 01:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av allt
jag var danmark förra månan,tyckte det var för ajg åkte dit med familje så jag fick köra jämt men en bra sak var.att dom hade sprit och öl som inte var folkisar men allt annat var skit.vad som är kist ?
joo gick till en kebabish och beställde fick det och beställde pommmer efteråt då dom inte visste vad kebabtalllrik var för nåt men sen den serverades s¨fans de ingen sås och jag gick frma med tallriken och frågand? näää dom visste inte ett shit.
Skriv så man förstår.
Citera
2007-08-01, 01:22
Medlem
]CraP}s avatar
Att det ska vara så svårt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Legal_drinking_age
Citera
2007-08-01, 01:59
Medlem
Endynias avatar
Tror din polare hittar på, har inte hört något liknande i nyheterna eller på internet - men vad berör det dig? Du måste vara över 18 för att vistas på det här forumet, så det borde inte bekymra dig det allra minsta.

Förövrigt så är det 16 på all alkohol i affärer medan pubar/krogar har 18årsgräns.
Citera
2007-08-01, 03:15
Medlem
Kanske ska ta med sig lillebrorsan över gränsen? Eller det kanske är "inte känna någon under 18-års"-gräns på forumet också?

Citat:
Ursprungligen postat av Endynia
Tror din polare hittar på, har inte hört något liknande i nyheterna eller på internet - men vad berör det dig? Du måste vara över 18 för att vistas på det här forumet, så det borde inte bekymra dig det allra minsta.

Förövrigt så är det 16 på all alkohol i affärer medan pubar/krogar har 18årsgräns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in