• 1
  • 2
2004-02-03, 19:40
Medlem
hjulles avatar
det e väl bara att du gömmer dig i ett mörkt rum och fånger inkräktarna!!
Citera
2004-02-04, 01:53
Medlem
Orkade inte läsa allt nu men bla bla:

Slakta norton. Köp dig en hårdvaru brandvägg, (router bla.) t ex en DI604, enkel, billig osv. 4 portar.

Annars kan du ställa ngn gammal burk med obsd som FW, MYCKET säkert.

Så slipper du sånt här. Norton skyddar inte, spammar dig bara med en jävla massa virus varningsrutor när du får problem. jävligt hjälpsamt, inte.

Btw, dessa "trojaner" och intrångsförsök är oftast spyware.

bra SW brandvägg: Kerio (googla efter Kerio firewall bara)

Antivirus? onödigt att installera ngt: http://housecall.antivirus.com/housecall/start_corp.asp
Citera
2004-02-04, 04:07
Bannlyst
det är lustigt att se hur människor tänker ibland, =))

edit;: svamp
Citera
2004-02-04, 11:54
Medlem
Meazurys avatar
Slakta Norton? Är det verkligen så osäkert? Jag som nyss investerade i Norton Internet Security 2004 för hela 800 spänn!
Citera
2004-02-04, 12:06
Bannlyst
lyssna inte på Hauk , du kan väl tänka själv? Jag tvivlar alltid på folk som skriver mycket påståenden o lite fakta. Vad vet killen om dina behov? förutom det du skrivit i tråden såklart, hur kan han veta att de flesta intrångsförsök är Spyware? mycket skumt, han kanske jobbar som reklam skickare då. Näe har du kvar ditt gamla norton, eftersom du har betalat så pass mycke, uppdatera virusdefinitionerna, ladda ner nya patchar osv från deras hemsida till programmet så länge som du har betalat. Norton har väl någon slags auto update så det borde ju vara lätt, om du stöter på problem med själva programmet tex att d hänger sig så är det oftast någon före dig som haft samma problem o fått svaret på nått forum nånstans..
Citera
2004-02-04, 16:09
Medlem
dubbelpost
Citera
2004-02-04, 16:10
Medlem
Well jag tog väl givetvis för givet att du inte sitter och keffar med sk. "1337 h4xX0rz" (OBS! ironi.) hela dagarna, utan är en "normal" användare som inte har något särskilt behov av skydd.

Man bör väl ha virus progg om man ska vara säker, men, ger du bara fan i att ladda ned vadsom och har lite vett i skallen får du heller inga virus.

Satsa på brandvägg istället. Norton suger ju system kraft bara, störigt jävla program. Har kört 04 själv, är så nöjd över att ha tagit bort skiten.

Får du virus finns housecall, alltid fullt uppdaterat.

Dom gångerna dom flesta får virus är det ju endå exploits (ta t ex blaster) och då hjälper ju endå inte virus progget. (Norton gjorde inte ett skit åt blaster).

Så, se till att skiten inte kommer in i första hand bara!

Jag har använt norton ett tag, orsakade bara problem.

Det enda virus jag någonsin råkat ut för (som jag kan minnas var lite jobbigt också..) är Blaster. Annars inget särskilt.

PCillin ska vara bättre än norton dessutom. OBS! inte fakta, löst rykte.
Citera
2004-02-04, 17:04
Bannlyst
ja att NortonSystemworks har problem med windows är fakta, norton har för mycket "funktioner" och dylikt som ger konflikter med vissa utgåvor av windows, den ena buggen i den ena datorn funkar perfekt på den andra datorn, medans den kanske buggar i din, beror mest på vilka andra "system" program som du har i din dator, norton äter mycket RAM oxå, vilket inte spelar så stor roll om du har en nyare dator men det kan vara jobbigt ibland för normal användaren o stänga av vissa delar om man ska bränna skivor etc.. En bra brandvägg/dator me router är oxå mycket bra.. Jag tycker modifierade existerand mjukvarubrandväggar är ett bra val oxå eftersom dessa "FW killers" inte hittar dem.. nu pratar ja för mig själv eftersom det är så jag gjort men ändå (än).. ett bra tips kanske? en annan webbläsare än IE o en annan mailklient än MS outlook där du kan se spoofade mails/file-attachs´s oxå..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in