2003-12-03, 17:09
Medlem
Svarta vargens avatar
Träffade en tjej som jag gillade direkt, vi snackade och trivdes. Knulla låg i luften å vi var mysiga och det kändes så bra. Började prata knulla och fick höra allt hon gjort och gjorde... Jag som kände mig speciell... Nu när jag ser henne känner jag olust och förakt. Hur ska jag göra för att inte känna så, jag var lite kär (kunde ha blivit mycket kär).
Störande att tänka på henne dagligen och undrra vad som gick "fel".
Har någon något tips för hur man ska komma över brudar som det inte funkade med?
Citera
2003-12-03, 18:33
Medlem
alcatrazs avatar
Det är bara att dra vidare på nästa brud så har du snabbt glömt henne
Citera
2003-12-04, 08:54
Medlem
Dawnriders avatar
hmm

Citat:
Ursprungligen postat av Svarta vargen
Träffade en tjej som jag gillade direkt, vi snackade och trivdes. Knulla låg i luften å vi var mysiga och det kändes så bra. Började prata knulla och fick höra allt hon gjort och gjorde... Jag som kände mig speciell... Nu när jag ser henne känner jag olust och förakt. Hur ska jag göra för att inte känna så, jag var lite kär (kunde ha blivit mycket kär).
Har någon något tips för hur man ska komma över brudar som det inte funkade med?

Om det är dina känslor så ska du inte behöva 'fixa' dom, utan det är så du känner?

Dock om du inser att det bara var fel, så MÅSTE hon få veta det. Om du snackar med henne och får saker från hjärtat.. så mår man inte bättre.. du mår antagligen som fan, men det går över snabbare.

Dålig stil att gullas, sätta på, få ågren och låta den andre tro att allt är supernajs.
Citera
2003-12-04, 09:01
Medlem
Grattis, kom du på att kärleken suger helt själv?
Citera
2003-12-04, 09:01
Medlem
Säkre Sammys avatar
Kärlek är inte jobbigt, det är när den tar slut de blir jobbigt...
Citera
2003-12-04, 09:02
Medlem
Eller då den är obesvarad.
Citera
2003-12-04, 09:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Svarta vargen

Skaffa dig ett eget ego istället för att göda ett icke-existerande med andra så slipper du problemet.
Citera
2003-12-04, 09:40
Bannlyst
Definiera "....komma över brudar som det inte funkade med"?
Citera
2003-12-04, 15:25
Medlem
LadyTieras avatar
Känslor som inte bsvaras kan oftas omvändas till motstasen.

Dvs först gillade du henne och nu äcklar hon dig, det är en försvarsmekanism som ditt "Jag" har hittat på för att skydda dina känslor.
Citera
2003-12-04, 16:36
Medlem
Bert-Börjes avatar
Det är aldrig bra att hänga upp sig för mycket på vad nån har gjort - så länge det inte har skadat personen på nåt sätt. Jag har hittills inte hört några bra argument för hur tidigare sexuella erfarenheter (så länge de varit till belåtenhet för den aktuella parten) skulle kunna påverka ett förhållande på annat sätt än positivt.

Tänk så här: Om hon nu är (eller var) en så underbar person; var hon då inte värd alla trevliga äventyr?
Citera
2003-12-04, 17:39
Medlem
Svarta vargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Känslor som inte bsvaras kan oftas omvändas till motstasen.

Dvs först gillade du henne och nu äcklar hon dig, det är en försvarsmekanism som ditt "Jag" har hittat på för att skydda dina känslor.

Så jag skulle vara "äcklad" av att jag gillade henne? Eller menar du att jag är "äcklig"? Eller vad menar du?

Är det så att för att skydda mig från att bli sårad så ger jag henne dåliga egenskaper som jag inte accepterar eller "föraktar"? Typ projecering eller vad det heter?
Citera
2003-12-04, 17:41
Medlem
Svarta vargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bert-Börje
Det är aldrig bra att hänga upp sig för mycket på vad nån har gjort - så länge det inte har skadat personen på nåt sätt. Jag har hittills inte hört några bra argument för hur tidigare sexuella erfarenheter (så länge de varit till belåtenhet för den aktuella parten) skulle kunna påverka ett förhållande på annat sätt än positivt.

Tänk så här: Om hon nu är (eller var) en så underbar person; var hon då inte värd alla trevliga äventyr?

Nej, det var inte värt det för jag stör mig nu på att jag går och funderar på vilka hon knullar med!!!

Det är lätt i teorin att tänka att man inte ska bry sig och att det är lätt att gå vidare men i praktiken funkar det inte, inte varje gång iaf.
Jag har ett bra argument (skäl) för en negativ utveckling av förhållanden. Nämligen det vi alla gissat, svartsjuka. Oavsett allas åsikter om varför och så man nu är svartsjuk kan vi väl ändå enas om att om den är där så leder det inte till något positivt? Om man älskar sin tjej så vill man väl inte höra om hennes trekanter och alla gamla knull, undantager om man tänder på det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in