Flashback bygger pepparkakshus!
2009-07-25, 10:53
Bannlyst
Hej gott folk och godmorgon
har fått jävlig problem med datorn den låser totalt och går inte röra musen eller keybordet plis nån som har tips hur man fixar den?
Citera
2009-07-25, 10:57
Medlem
herselfs avatar
Du måste nog förklara lite bättre så folk kan hjälpa dig. En utförlig berättelse om hur-var-när, skulle nog uppskattas.
Citera
2009-07-25, 11:04
Medlem
d00rkeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fujin
Hej gott folk och godmorgon
har fått jävlig problem med datorn den låser totalt och går inte röra musen eller keybordet plis nån som har tips hur man fixar den?
Man uppdaterar normalt allt som går (nästan). Särskilt Windows och olika drivrutiner.

Funkar den inte sen så är det nog antingen någon maskinvara som är lite trasig, eller så är det maskinvara som "konfliktar" med annan maskinvara.

Det är mina tips i alla fall. Men uppdatera systemet åtminstone, först och främst!
Citera
2009-07-25, 11:04
Bannlyst
igår när jag starta datorn så efter 5min låste musen sig och man kunde inte röra eller flytta nåt tangentbordet funkade inte heller jag tog bort damm och sånt skit från datorn idag men inget funkade samma skit igen
Citera
2009-07-25, 11:07
Medlem
d00rkeys avatar
Har du installerat något särskilt nytt program under de senaste dagarna? Prova i så fall med att avinstallera det och se om det är det som skiter sig.. Annars se mitt inlägg ovan.

Edit:
Förresten! Ibland är det bra att vänta ut datorn en stund. Ca 5 min minst.. För ofta (?) så släpper hängningen efter ett litet tag. Nåväl.. Ibland i alla fall.

Edit 2: (F-n! Nu blev jag sugen på kebabtallrik.. Igen... )
Senast redigerad av d00rkey 2009-07-25 kl. 11:09.
Citera
2009-07-25, 11:20
Medlem
tommydoss avatar
Spontant skulle jag gissa på hårdvarufel
Hårddisk, Minnen eller moderkort.
Frysningar som är relaterade till hårddisken brukar iofs resultera i meddelanden som "fördröjd skrivning misslyckades"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in