Tja.. Jag sökte men fann inget relevant, så hoppas att någon vet något om följande problem som jag tycker är hur märkligt som helst.
Sen en vecka tillbaka (ungefär) har min dator krånglat tre gånger när jag velat stänga av datorn, men bara om den har stått på under en lite längre tid, ca ett dygn och däröver. Jag klickar på Start och Stäng av och sen på Stäng av eller Starta om.. Men då händer
ingenting!?!

..
Jag har aldrig varit med om något liknande tidigare. De väldigt få gånger som systemet har hängt sig eller kraschat på något vis annars, så har det ju märkts rätt tydligt eftersom program inte går att använda och/eller att hela datorn har frusit fast.. Men nu kan jag använda den som vanligt vilket jag gör just nu, åtminstone med allt som jag har provat hittills, trots att jag "stängt av" den och ingenting har hänt. (Vill jag verkligen stänga av datorn så återstår nu bara den fysiska on/off-knappen på lådan, och det känns inte så bra att använda den alltför ofta.)
Jag är väldans tacksam för all tänkbar info om det här! Även om det kanske inte löser problemet så känns det i alla fall bättre att få en hum om vad det kan bero på än att sitta som ett levande frågetecken..
/
mvh d00rkey