Citat:
Ursprungligen postat av Run3
Jag har sedan Augusti förra året använt Vista SP1 Ultimate fram till ett par månader sedan då jag bytte till 7. Vista fungerade utmärkt och alla mina spel fungerade, exempelvis Diablo II. Jag hade inte mer problem med Vista än vad jag tidigare haft med XP. Trots det har jag i stort sett enbart hört en massa ont om Vista. Nu släpps ju 7 snart och det verkar dock alla Vista-hatare lovprisa och avguda. Så då är min fråga: Vad är det stora nya i 7 som inte finns i Vista? Visst, nytt aktivitetsfält, ny Paint, nytt WordPad, ny miniräknare. Men det var ju knappast det folk klagade om i Vista. Så, vad är det stora nya som jag missat i 7 som inte finns i Vista?
Tacksam för svar.
Frågan är inte vad windows7 har som inte Vista har. Frågan är tvärt om. Anledningen till att vista vart en stor flopp är pga de "stora" resurser som snoddes av operativsystemet. Dock så var vista bättre att spela med än xp pga av DX10 men många säger att vista segar ner så mycke i spel också men det är bara Bullshit. Windows7 har också som du säger lite nyare saker som tex paint, wordpad mm.
Som -deviant- skrev så är windows7 också bättre på att ta vara på prestandan vilket betyer att ditt system inte behöver vara lika "vasst" som om du hade kört vista. Saker som tex har förändrats (har bara sett detta i betan så detta kan ha ändrats, rätta mig om jag har fel) är att dina fönster inte släpper igenom färger från underliggande fönster/bakrunder och att sidofönstret med klocka osv är bortaget som en standard grej.
Microsoft har också sett till att mätta behövet av customatisering av windows med hjälp av ett program som ska efterlikna gnome som finns till linux.
Detta är vad jag har läst och upptäkt själv av windows7 genom betor och olika nyhetartiklar. Jag säger inte att allt jag säger är 100% sant då det var ett tag sen jag läste något om windows7 och att Microsoft ändrar sig stup i kvarten som många andra mjukvaru-utvecklare.