2009-07-25, 05:03
Medlem
Skezs avatar
Hejsan,

Har använt Sony Vegas 8 förr utan problem, ska tilläggas att det fortfarande fungerar perfekt med undantag av x264-filer.
Det funkade men var laggigt så jag installerade K-Lite Codec Pack och nu blir det bara svart, hela klippet+preview+renderat.

Gamla, "vanliga" klipp fungerar bra, bara x264 som sagt.

Någon som vet hur man löser detta? Vill helst inte ta bort K-Lite eftersom då kan jag inte kolla på HD-kvalité överhuvudtaget

Bifogar en bild på hur Vegas ser ut med klippet:
http://img194.imageshack.us/img194/7031/svegas.png

/C
Citera
2009-07-25, 11:10
Medlem
Sixfeetunders avatar
Det låter som ett codec-problem. Sony Vegas och AVI går inte riktigt ihop till 100% och eftersom du vill behålla K-Lite så kan jag bara rekommendera dig att prova convertera om AVI-filerna till MPG2 eller WMV eller annat som Sony Vegas stödjer.

Jag använde själv K-Lite där ett tag men fick snabbt prioritera CCCP(Combined Community Codec Pack) för egna bruk av Sony Vegas och just för AVI-problemen.
Citera
2009-07-25, 11:47
Medlem
Prövade Vegas, svor åt att det riktar sig till folk med videokamera och tanka virtualdubmod.

Ett bättre codec pack än klite är cccp combined community codec pack tror det är bättre.
Citera
2009-07-26, 15:21
Medlem
Skezs avatar
Jag avinstallerad K-Lite och installerade CCCP och nu funkar allt perfekt, HD-filmer flyter på bra (oftast).
Däremot är filmen fortfarande seg i Sony Vegas, tar evigheter om jag ska göra en film eftersom den måste ladda hela tiden :/ Men det är nog min dator som är felet där!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in