2009-07-25, 03:40
Medlem
Hej nerds!

Jag installerade igår om min bärbara dator från Vista Home Premium till XP professional. Hela installationen gick smidigt och allt fungerar förutom mitt WIFI. Vilket var hela anledningen till att jag installerade om till XP, jag behövde en snabbare dator för mitt internet. Nu kan jag spela på internet och se videos osv. utan fryslag och vanligt laggande. Men nu är det så att mitt WIFI inte fungerar, jag har installerat allt från PBs hemsida och jag har försökt med windows updater och allt man ska göra.
När man trycker upp enhetshanteraren står det ett gult utropstecken på just den enheten, och när man kollar upp problemet står det felkod 10.

Nu när jag har försökt med allt jag kan om datorer och det inte fungerat så tänkte jag att jag ska försöka ta hjälp utav 'the pro's'.

Enligt enhetshanteraren har jag ett "Atheros AR5006X Wireless Network Adapter" kort i för mitt WIFI, bara det att drivrutinerna från Atheros fungerar inte, jag rebootar bara och så fungerar de ändå inte... Väldigt irriterande, så snälla, alla med bra tips, var vänliga och lämna dem här!

Tack på förhand mvh Proletaren.
Citera
2009-07-25, 08:12
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Långskott, men värt ett försök.

Hämta hem drivrutinen och lägg på ett valfritt ställe.

Gå in under kontrollpanelen | systemegenskaper | enhetshanteraren | Markerar då den gulflaggade symbolen och vik ut texten med + tecknet | Markerar då texten som dyker upp och högerklicka | Egenskaper | Drivrutin | Uppdatera drivrutin | Leta upp nu drivrutinen som du sparade ner och följ instruktionen.

Startar om datorn och se om detta hjälpte dig.
Citera
2009-07-25, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Långskott, men värt ett försök.

Hämta hem drivrutinen och lägg på ett valfritt ställe.

Gå in under kontrollpanelen | systemegenskaper | enhetshanteraren | Markerar då den gulflaggade symbolen och vik ut texten med + tecknet | Markerar då texten som dyker upp och högerklicka | Egenskaper | Drivrutin | Uppdatera drivrutin | Leta upp nu drivrutinen som du sparade ner och följ instruktionen.

Startar om datorn och se om detta hjälpte dig.

As I said, jag har testat de vanliga visen, men det var i varje fall ett försök. Jag trodde det sättet faktiskt skulle fungera men det gjorde det tydligen inte, jag har även skruvat upp laptopen och plockat ur det och sedan satt tillbaka det, vilket inte heller fungerade... Avinstallerat och installerat om, dragit hem allt som både MS och PB ber mig ta hem, inget funkar..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in