2009-07-24, 15:13
Medlem
Jag har hittat lite magnecyl-kodein och jag undrar om de ger rus / hur mycket kodein det är per tablett?

Måste jag göra CWE osv?
Citera
2009-07-24, 17:26
Medlem
SMD FBs avatar
Om det är kodinagnyl du menar som finns i danska apotek så är det lämpligt i högsta grad att göra en cwe. De innehåller bara 9,6mg kodein per tablett...
Citera
2009-07-24, 18:56
Medlem
Om det är svenska magnecyl-kodein som du hittat,så var det bara 10mg kodein i dom. Dom lär ju också ha några år på nacken, brukade köpa såna när dom fans receptfritt här på apoteken.
Men eftersom dom inte finns här längre är det kanske från utlandet.
Citera
2009-07-24, 19:16
Medlem
Psykotons avatar
Magnecyl-kodein är/(var) 500 mg acetylsalicylsyra och 10 mg kodein per tablett, slutade säljas -92.

Säkert inget fel på kodeinet, opiumalkaloider är rätt så stabila, men acetylsalicylsyra är lite av en färskvara då det deacetyleras, alltså sönderdelas tillbaka till ättika och salicylat. Man kan känna detta om man luktar på färska tabletter med ASA, eller såna man haft liggande ett tag. Gamla Treo brukar lukta lite vinäger.

Pröva och se, och berätta sen för oss andra hur det gick !
Citera
2009-07-24, 19:25
Medlem
fenazepams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Om det är kodinagnyl du menar som finns i danska apotek så är det lämpligt i högsta grad att göra en cwe. De innehåller bara 9,6mg kodein per tablett...

får jag ta med sådana hem?
eller vad säger tulllen om sådant?
Citera
2009-07-24, 19:28
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fenazepam

Om du tar hem dem i en mindre mängd för personligt bruk är det säkert ingen som bryr sig, det är ju receptfritt i Danmark och jag antar att det står Kodimagnyl i många skåningars medicinskåp

men om du har en kasse med 40 askar i väskan/bilen blir det nog svårt att förklara det....
Citera
2009-07-24, 20:26
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Har för mig att man får ta med sig för max 4 dagars personligt bruk. Eller så blandar jag ihop det med något annat..

Om du tar med dig för lite mer än 4dagar så bryr nog sig tullen inte om det heller OM dom hittar det.

Tar du med dig flera stycken 250 burkan så rekommenderar jag dig att gömma dom väl. Hundarna är inte tränade på att känna kodein så tullverkspersonalen måste leta efter det.

Tullen tullar inte alla, utan bara dom som ser misstänkta ut och stickprover så summan av kardemumman så är det inte så värst stor chans att torska om man har med sig stora mängder och sköter sina kort rätt...
Citera
2009-07-24, 21:32
Medlem
kingzyzs avatar
Är det finska magnecyl-kodein bör du inte äta dem alls
Citera
2009-07-24, 22:16
Medlem
Psykotons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingzyz

Å fan, finns de i Finland också?? Vad är det för fel på dem ? Finnarna gör väl bra grejjer annars...
Citera
2009-07-25, 00:10
Medlem
Opioidmannens avatar
Citat:

Inga problem. Från Köpenhamn har jag fått med mig 4 g hash av mkt hög kvalitet,10 metadontabletter, och ett par askar kodimagnyl på öresundsttåget.
De har ju bara kontroller i bland,kan ju inte kolla alla tåg,eller bilar ochh bussar över bron.
Tror det är lättare att ta tåget,särskilt när det är fullt.När ja åkte så kom det ombord en jävla massa människor vid Kastrup.
Ingen koll alls. Åkte hem sent en söndagskväll.

Var lite skraj att tullen skulle komma ombord med hundar å skit. Men icke.
Inte ens nån biljettkontroll var det. Skumt.
Så köp på dig om du nu vill ha det. Inget att oroa sig för.
Citera
2009-07-25, 00:16
Medlem
Opioidmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psykoton
Å fan, finns de i Finland också?? Vad är det för fel på dem ? Finnarna gör väl bra grejjer annars...

Visst gör dom det. Mobiltelefoner,men även husgeråd,glas och design som Hackmann,Marrimekko,iitala

Det stora felet med finland är att de har ett språk som ingen utanför deraas landsgräns har oerhört svårt att behärska.
Brudarna är inget att ha heller.
Men man ska inte döma ut ett folk. Alla har vi brister så även här i Sverige.
Citera
2009-07-25, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingzyz
Och varför det?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera