2009-07-24, 10:07
Medlem
Lanoos avatar
Hello
Jag har en Macbook, ca 1år gammal och fick då självklart Leopard till den. Igår köpte min kompis en Macbook begagnat där Tiger ingick. Tiger vill man ju inte ha så nu ska vi trycka in Leopard i den istället.
Vi har testat att helt enkelt bara trycka in min Leopard skiva i hans dator men när man startar från skivan och väljer installera kommer felmeddelandet "Du kan inte installera osx på den här enheten" upp. Att köpa Leopard är inte aktuellt. Måste han tanka hem en retail version eller går det att använda min skiva?
Någon som har några bra karatetrix i rockärmen tro?
Tackar som alltid på förhand!
Citera
2009-07-24, 10:12
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanoo
Hello
Jag har en Macbook, ca 1år gammal och fick då självklart Leopard till den. Igår köpte min kompis en Macbook begagnat där Tiger ingick. Tiger vill man ju inte ha så nu ska vi trycka in Leopard i den istället.
Vi har testat att helt enkelt bara trycka in min Leopard skiva i hans dator men när man startar från skivan och väljer installera kommer felmeddelandet "Du kan inte installera osx på den här enheten" upp. Att köpa Leopard är inte aktuellt. Måste han tanka hem en retail version eller går det att använda min skiva?
Någon som har några bra karatetrix i rockärmen tro?
Tackar som alltid på förhand!

Prova att koppla FW mellan datorerna, starta hans dator med T, ange hans hårddisk vid destination när du startar installeraren på din dator.. Kan fungera..

I övrigt är egentligen skivan bara till för den datorn som den kom med.. Ja, tanka en retail är ett alternativ.
Citera
2009-07-24, 13:50
Medlem
lingonsoppas avatar
Den medföljande skivan är, om jag inte minns fel, skräddarsydd för datorn i fråga. Visseligen är båda Macbooks, men hårdvaran skiljer ju.

Snubben måste nog ha en retail-skiva, tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in