2009-07-24, 01:49
Medlem
fiask0s avatar
Ärligt talat, om man skulle vilja dra igång en revolt mot flashbacks admins/mods/styrelsesätt och införa en demokrati/whatever/ändra regler; Hur går man tillväga då egentligen? Får man ens diskutera det här?

Jag vill alltså inte göra det, men blev lite fundersam.
2009-07-24, 01:58
Medlem
Späks avatar
Man får nog börja med att lura ut admins lösenord. Sen kanske man kan komma en bit på vägen.

Alternativt får man ta sig in på servern på något vis..
2009-07-24, 01:58
Medlem
Man gör väl som i varje revolution
2009-07-24, 02:06
Medlem
H.E.L.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiask0
Ärligt talat, om man skulle vilja dra igång en revolt mot flashbacks admins/mods/styrelsesätt och införa en demokrati/whatever/ändra regler; Hur går man tillväga då egentligen? Får man ens diskutera det här?

Nej, det får såklart ej diskuteras.
2009-07-24, 02:14
Medlem
Svejks avatar
Citat:

Ja, det är väl bara att önska lycka till med en revolt mot överheten – den revolt som du egentligen inte vill göra.

Om du vill ändra något så är det ju bara att lämna förslag på ändringar, det är hyfsat enkelt. Får du inte igenom dina förslag så betyder det ju inte att du hade varit mer lyckosam i en demokrati. Men om du nu istället tror att dina förslag/argument skulle bita bättre på en större publik med egna muskler så är det ju bara att presentera dessa tankar och låta publiken fälla sina omdömen.

Du kan ju ändå inte starta din ”revolution” innan du presenterat alternativen.
2009-07-24, 02:30
Medlem
fiask0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svejk
Ja, det är väl bara att önska lycka till med en revolt mot överheten – den revolt som du egentligen inte vill göra.

Om du vill ändra något så är det ju bara att lämna förslag på ändringar, det är hyfsat enkelt. Får du inte igenom dina förslag så betyder det ju inte att du hade varit mer lyckosam i en demokrati. Men om du nu istället tror att dina förslag/argument skulle bita bättre på en större publik med egna muskler så är det ju bara att presentera dessa tankar och låta publiken fälla sina omdömen.

Du kan ju ändå inte starta din ”revolution” innan du presenterat alternativen.

Men fan, jag skrev inte "att jag inte skulle göra det som nån "min kompis".

Jag tycker fb är bra som det är.
2009-07-24, 02:31
Medlem
Raida deras hem! bryter du dig in hos en admin så kan du ha kontroll över hans acc utan att det efter en timme byts lösenord på eller andra åtgärder som skulle ske om man haxxade ett acc.
2009-07-24, 02:44
Medlem
Gabriel Knights avatar
Yes, revolution och uppror!!!
Nu börjar vi äntligen komma någon vart och man börjar känna igen det gamla hederliga FB igen där motståndet och hatet mot samhället och staten frodades i trådarna
Mera sånt och mindre dansande efter det totalitära övervakningssamhällets pipa är önskvärt här på FB
Senast redigerad av Gabriel Knight 2009-07-24 kl. 02:47.
2009-07-24, 07:11
Medlem
SweTechs avatar
Citat:

Du kan ju alltid skapa ditt eget forum där du bestämmer vad som får och inte får göras.
2009-07-24, 07:51
Medlem
Snapphanekungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Du kan ju alltid skapa ditt eget forum där du bestämmer vad som får och inte får göras.

Läste du överhuvudtaget frågan?
2009-07-24, 07:55
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapphanekungen
Läste du överhuvudtaget frågan?

Det gjorde jag, dock var den såpass korkad så att jag ansåg att den förtjänade ett likvärdigt svar.
2009-07-24, 08:30
Medlem
-deviant-s avatar
Hur hade du tänkt införa demokrati på ett forum?

Utlysa val av administratörer och moderatorer vart 4:e år osv?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in