2009-07-23, 18:04
Medlem
Moffegrevs avatar
Hej!

Har ett litet problem med datorn. Så fort jag startar upp u-torrent så slutar firefox fungera. Jag blir inte nedkopplad helt och hållet eftersom u-torrent fortfarande tankar, samt så fungerar msn samtidigt.

Har testat att köra IE istället, men problemet kvarstår. Vad kan det vara för fel på burken? Har windows vista förresten.
Citera
2009-07-23, 18:27
Medlem
Flashen1961s avatar
Gissar på nätverkskortets drivrutin men varför inte kolla upp vad som kan vara problemet genom att gå till Kontrollpanelen och där klicka dig vidare genom System och underhåll\Prestandainformation och -verktyg\Avancerade verktyg\Skapa en hälsorapport för systemet.

Sen tar det ca:60s så får du upp en rapport om ev problem så jag antar att eftersom det samlas in uppgifter under den tiden så ska mna göra som man brukar göra när man får problem med stabiliteten.

Är ingen Vista expert då jag nyligen gått över till det men hoppas du hittar en lösning på ditt problem!
Citera
2009-07-23, 18:50
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Gissar på nätverkskortets drivrutin men varför inte kolla upp vad som kan vara problemet genom att gå till Kontrollpanelen och där klicka dig vidare genom System och underhåll\Prestandainformation och -verktyg\Avancerade verktyg\Skapa en hälsorapport för systemet.

Sen tar det ca:60s så får du upp en rapport om ev problem så jag antar att eftersom det samlas in uppgifter under den tiden så ska mna göra som man brukar göra när man får problem med stabiliteten.

Är ingen Vista expert då jag nyligen gått över till det men hoppas du hittar en lösning på ditt problem!

Tack för tipset. Fick upp detta under nätverkskortet; Det mest använda nätverkskortet underskrider 15% .

Så vad ska jag ta mig till, ominstallera nätverkskortet?
Citera
2009-07-23, 19:06
Medlem
Flashen1961s avatar
Kolla om det finns nyare drivrutin till kortet. Antar att du kör med Realteks NIC så kolla på deras hemsida isf.
Citera
2009-07-23, 19:10
Medlem
Begränsa uTorrents uppladdningshastighet, den blockerar trafiken nedströms.
Citera
2009-07-23, 19:54
Medlem
gladdes avatar
helt ärligt, så har jag exakt samma problem. Detta uppstod efter den senaste uppdateringen med U-torrent, iaf för min del.

Jag kör dock Safari / iexplorer. Båda slutar fungera efter start av U-torrent.

Bugg i programmet skulle jag tro.

Kör själv Vista.
Citera
2009-07-23, 20:30
Medlem
Dust0rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Hej!

Har ett litet problem med datorn. Så fort jag startar upp u-torrent så slutar firefox fungera. Jag blir inte nedkopplad helt och hållet eftersom u-torrent fortfarande tankar, samt så fungerar msn samtidigt.

Har testat att köra IE istället, men problemet kvarstår. Vad kan det vara för fel på burken? Har windows vista förresten.

Använder du NOD32?

Gå i så fall till:
Setup
> Web Access Protection
>> HTTP
>>> Web Browsers

Leta upp Utorrent i listan där och markera rutan bredvid med ett RÖTT kryss.
Inte grön bock, utan rött kryss.

Detta görs i NOD32 Advanced Setup då förstås.
Senast redigerad av Dust0r 2009-07-23 kl. 20:34.
Citera
2009-07-23, 23:25
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dust0r
Använder du NOD32?

Gå i så fall till:
Setup
> Web Access Protection
>> HTTP
>>> Web Browsers

Leta upp Utorrent i listan där och markera rutan bredvid med ett RÖTT kryss.
Inte grön bock, utan rött kryss.

Detta görs i NOD32 Advanced Setup då förstås.

Tack som fan. Det var NOD32 som var problemet. All heder åt Dustor.
Citera
2009-10-14, 03:06
Medlem
Jag har samma problem kvar. fast har inte nod32 .. har testat miljontals webbläsare och problemet kvarstår...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in