2009-07-23, 12:42
Medlem
Drapåtrissors avatar
Nu är det några år sedan men minns att det var mer regel än undantag att det var en pöl på hissgolvet. Och ibland hade något äckel även gjort 2an t.om. Värst är det på T-banan och särskilt vid Slussen verkade hissen vara en kombinerad pissoar tyvärr. Råkar ni med barnvagn ofta ut för nedsvinade hissar på allmänna platser? Och isf drar ni eller bär barnvagnen i trappan istället?
Citera
2009-07-23, 20:14
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Nu är det några år sedan men minns att det var mer regel än undantag att det var en pöl på hissgolvet. Och ibland hade något äckel även gjort 2an t.om. Värst är det på T-banan och särskilt vid Slussen verkade hissen vara en kombinerad pissoar tyvärr. Råkar ni med barnvagn ofta ut för nedsvinade hissar på allmänna platser? Och isf drar ni eller bär barnvagnen i trappan istället?

Va fan. Barnvagnen är väl ingen porslinsdocka som går sönder för att hjulet nuddar lite urin.
Citera
2009-07-23, 20:21
Medlem
Drapåtrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Va fan. Barnvagnen är väl ingen porslinsdocka som går sönder för att hjulet nuddar lite urin.
Ett svar efter 107 visningar? Och dessutom av en idiot. Skäms på er barnvagnsföräldrar.
Citera
2009-07-23, 20:23
Medlem
joppes avatar
Citat:
Ett svar efter 107 visningar? Och dessutom av en idiot. Skäms på er barnvagnsföräldrar.

Varför köpen man en barnvagn om den inte får bli smutsig?
Citera
2009-07-23, 20:34
Medlem
Ofta drar man in barnvagnen inomhus, in i lägenheten. Lite jord och liknande går väl an, men urin på hallgolvet hemma? Nej tack.
Citera
2009-07-23, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joppe
Varför köpen man en barnvagn om den inte får bli smutsig?

TS har förmodligen köpt en "Buggaboo" - eller "Bögnamn1 & Bögnamn2"-vagn av exklusiv färgsättning. Vi som rattar en vagn av klassisk snitt och märke med fyra fasta stabila hjul räds varken hundbajshögar, urinpölar eller fjortishopar utan plöjer bestämt rakt igenom hindret.
Citera
2009-07-23, 20:39
Medlem
Squalos avatar
Jag har inte upplevt problemet. Det är nog mest stockholmare som är så fruktansvärt ohygieniska av sig.
Citera
2009-07-23, 20:43
Medlem
Mooons avatar
Citat:

Skitäckligt! Och ännu värre för de som kör rullstol, urrrk... och får det på händer och kläder.
Citera
2009-07-23, 20:54
Medlem
quaertys avatar
Jag drar upp tröjan över näsan och blundar. Tänker på blomsterängar tills det plingar, och då kastar jag mig ut genom dörröppningen. Lämnar hissen med raska steg, tar fram ansiktet efter cirka fem meter, blåser ut två till tre gånger med både näsa och mun och därefter tar jag ett djupt andetag. Det brukar ändå finnas lite äcklig pissdoft kvar.

Hur min dotter klarar det vet jag inte, men jag räknar kallt med att hon inte kommer att minnas någonting.
Citera
2009-07-30, 16:55
Medlem
StrarratSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mooon
Skitäckligt! Och ännu värre för de som kör rullstol, urrrk... och får det på händer och kläder.

Varför skulle rullstolsburna få skit på fingrarna bara för att det kommer på hjulet? de som sitter i rullstolen rör ju inte den del av hjulen som nuddar marken.

sen så är det bara stockholmare och göteborgare som pissar i hissar och då får dom väll stå ut med det.
Citera
2009-07-30, 17:00
Medlem
inte så mycket "offentligt" märker jag, men i alla trappuppgångar är ju hissen ett tillhåll för snorungar och annat löst folk som pissar i hissen och trappen. ska väl inte säga något jag har själv pissat i hissen när jag var ung. det var nästan en trend.
Citera
2009-07-30, 17:38
Medlem
AjaxWarriors avatar
Om ni tycker att det är äckligt att åka hiss med barnvagn så skulle ni spy om ni tvingades åka rullstol i en. Tänk er att behöva stå med bägge hjulen i en stor pisspöl och sedan, när man ska ut, få pisset på händerna. Det är äckligt
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in