2009-07-23, 00:31
Medlem
Tänkte undra efter några saker

om man inte kan eller känner man kan vara sig själv med typ sin egen familj O.s.v kan man vara sig själv ute ? eller blir det svårare`?

vad beror oftast detta på?

vad beror det på att vissa skämmer bort sina barn varför skadar det i längden?
vad tycker ni 45åringa söner bor hemma hos sina föräldrar vågar inte träffa eller har aldrig haft en kvinna?

är det genetiskt? varför man blir som man blir?

sen också varför behandlar föräldrar vuxna barn som småbarn? är det psykologiskt faktor i det hela?

vaför sjunker vuxna barn i barn åldern när dom träffar sina föräldrar igen(vissa)

socialen varför splittrar dom eller kan dom splittra så det blir värre?

är den svenska barnuppfostran bra?

kan man komma ur om man har svårt och säga ifrån?
2009-07-23, 00:35
Medlem
pokerpavels avatar
Känns som lite väl många frågeställningar i en och samma tråd, de flesta går att diskutera ganska långt och ingående, tror detta blir väldigt rörigt
2009-07-23, 04:04
Medlem
Reichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myspacetagged

JA!
2009-07-30, 22:25
Medlem
1"om man inte kan eller känner man kan vara sig själv med typ sin egen familj O.s.v kan man vara sig själv ute ? eller blir det svårare`?"

ja, man kan vara sig själv "ute". Jag är "mig själv" när jag är ute med polare och snackar kukar och fittor. Det gör man inte med föräldrarna. Då uppför man sig efter mallen.

2"vad beror oftast detta på?"

Farsan och morsan vill inte höra snacket om kukarna eller fittorna.

3"vad beror det på att vissa skämmer bort sina barn varför skadar det i längden?"

Dom tänker "jag ska ge mina barn det jag inte hade." Det skadar i längden då ungjävlarna inte uppskattar vissa saker lika mycket som de borde.

4"vad tycker ni 45åringa söner bor hemma hos sina föräldrar vågar inte träffa eller har aldrig haft en kvinna?"

Charmigt. Alla är olika. Själv vill jag inte hamna där. Finns sådana förresten?

5"är det genetiskt? varför man blir som man blir?"

Arv och miljö.

6"sen också varför behandlar föräldrar vuxna barn som småbarn? är det psykologiskt faktor i det hela?"

Uppenbart svar, om jag har uppfattat din fråga korrekt. Jag har dock aldrig stött på någon förälder som behandlat sin son/dotter som ett SMÅBARN, fan va perverst.

7"vaför sjunker vuxna barn i barn åldern när dom träffar sina föräldrar igen(vissa)"

Vana. Man beter sig på olika sätt med olika människor. Men här kan jag också ha uppfattat fel. Om jag har det, fan va pervers fråga.

8"socialen varför splittrar dom eller kan dom splittra så det blir värre?"

För att ge ungen ett bättre liv. Ja, alla gör misstag.

9"är den svenska barnuppfostran bra?"

Inte den moderna som jag sett, då femåringen får surfa på nätet 6 timmar i sträck, med paus för käk.

10"kan man komma ur om man har svårt och säga ifrån?"

Ur vartifrån?
2009-07-30, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av myspacetagged
Tänkte undra efter några saker

om man inte kan eller känner man kan vara sig själv med typ sin egen familj O.s.v kan man vara sig själv ute ? eller blir det svårare`?

vad beror det på att vissa skämmer bort sina barn varför skadar det i längden?
vad tycker ni 45åringa söner bor hemma hos sina föräldrar vågar inte träffa eller har aldrig haft en kvinna?

är det genetiskt? varför man blir som man blir?

sen också varför behandlar föräldrar vuxna barn som småbarn? är det psykologiskt faktor i det hela?

vaför sjunker vuxna barn i barn åldern när dom träffar sina föräldrar igen(vissa)

socialen varför splittrar dom eller kan dom splittra så det blir värre?

är den svenska barnuppfostran bra?

kan man komma ur om man har svårt och säga ifrån?

Det finns trådar som behandlar vart och ett av dessa ämnen om TS tar sig tid att titta runt lite.
//Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in