2009-07-27, 23:07
Medlem
Masingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Avspark närmar sig, vi kör en genomkörare av lagen och deras chanser. Återstår att se hur mycket man orkar men det får bli uppifrån och ned så dom sämre lagen får lite upprättelse.

Plats 20. Livorno

Klara nyförvärv: Lucarelli (lån), di Bella (lån), Pieri, Marchini, Raimondi, Candreva (lån), Perticone, Knezevic, Miglionico, Dionisi, Migliorini och Paixao (lån).

Klara förluster: Pasquale, Rizza, Betanin och Manzoni.

Placering 08/09: 3:a i Serie B.

Försäsong hittills: Livorno - Cremonese 0-4

Hela världens kommunister jublar. Livorno är åter i finrummet men min känsla är att eder lycka inte blir särskilt långvarig. Man lyckades nå avancemang genom en storstilad vinst hemma på Armando Picchi då Brescia utklassades med hela 3-0. Trots det är jag inte särskilt imponerad över deras säsong i Serie B. Mot slutet var det ganska uppenbart att truppen var för tunn och att det inte existerade någon tydlig spelidé. Det fanns sällan någon tyngd och laget skapade inte nämnvärt med chanser. Man förde inte spelet på det sättet som är vanligt för topplagen, utan merparten av farligheterna skapades vid tillfälligheter. Åtminstone i dom matcherna som jag bevittnade.

Det här är huvudanledningen till att det inte räcker i högsta divisionen. Truppen är för tunn, uddlös och intetsägande för att hålla över en hel säsong. Stjärnspelarna lyser med sin frånvaro, både när det gäller defensiven som offensiven. Ingen försvarare blir livrädd för Tavano, Diamanti, Danilevicius eller Lucarelli. Inte heller lär någon anfallare skaka som asplöv av en försvarslinje bestående av Grandoni, Perticone och Knezevic uppsyn. Förra säsongen släppte man till ganska mycket ytor och lyckades med bedriften att släppa in en uppsjö med mål på hemmaplan. I mina ögon så är mittfältet den starkaste lagdelen där bland annat Pulzetti, Bergvold, Rosi och nyförvärvet Candreva bidrar till en spännande helhet. Sistnämnda herre kommer på lån från Udinese och var aktiv i U21 EM. En skön lirare med mycket fart och kreativitet i benen.

Klubben har förvisso förstärkt med en hel del spännande namn. Det är dock inga frälsare som anlänt utan det känns snarare som jokrar eller truppspelare. Någon kommer säkerligen att överraska positivt och blomma ut men det är inget som hjälper i det långa loppet. Lucarelli tänker ni? Han håller än, lär hänga både en och två baljor men på det stora hela ser jag honom som en solklar "PR-värvning". Fansen blir glada, klubben tar mindre skada om det går dåligt.
Hur blir det med Diamoutene från Lecce och Cribari från Lazio, det har ryktats om en ingång för dessa herrar. Angående Grandoni så vill Livorno göra en "swap" med Parma för Budel, men Parma vill inte ha han.
Citera
2009-07-28, 00:12
Medlem
Hirvis avatar
Nu har Juventus indirekt gått ut med att man inte tänker värva mer och att Trezeguet stannar med största sannolikhet. Jag hoppas det inte stämmer.

Trez är världens bästa boxspelare när han är i form, men likväl har vi ett grymt anfall, för grymt.. Del piero får inte petas... Iaquinta är för bra för att bänkas en hel säsong. Amauri och Trezguet också.

Dessutom vill jag verkligen se minst en bra ytterback, och sen en till inför nästa säsong (om inte De ceglie tar ett steg till). Det borde vara självklart med en ny högerback.
Citera
2009-07-28, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirvi
Nu har Juventus indirekt gått ut med att man inte tänker värva mer och att Trezeguet stannar med största sannolikhet. Jag hoppas det inte stämmer.

Trez är världens bästa boxspelare när han är i form, men likväl har vi ett grymt anfall, för grymt.. Del piero får inte petas... Iaquinta är för bra för att bänkas en hel säsong. Amauri och Trezguet också.

Dessutom vill jag verkligen se minst en bra ytterback, och sen en till inför nästa säsong (om inte De ceglie tar ett steg till). Det borde vara självklart med en ny högerback.

Santon borde väl ta en plats iår/nästa år?
Eller lirar han yttermitt oftare än ytterback?
Citera
2009-07-28, 03:44
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Potatismosen
Santon borde väl ta en plats iår/nästa år?
Eller lirar han yttermitt oftare än ytterback?
Santon spelar i Inter. Där han antagligen inte får spela p.g.a Maicon.
Citera
2009-07-28, 04:20
Medlem
steffeGs avatar
Citat:

Vänsterback?
Citera
2009-07-28, 04:33
Medlem
Hirvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av steffeG
Vänsterback?
Ja det hade jag glömt. Och hans senaste säsong var ju riktigt bra, så bra att han petade Maxwell.

(Jag tror han spelar högerback på nån fm-update eller något, känns som jag fått det därifrån)
Citera
2009-07-28, 14:12
Medlem
Citat:

Oj, shit. Det visste jag ju.
Se vad trötthet kan påverka.
Fiorentina ska tydligen vara efter Vieira, antagligen för att ersätta Melo.
Kan bli intressant.
Citera
2009-07-28, 14:19
Medlem
De Miros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Avspark närmar sig, vi kör en genomkörare av lagen och deras chanser. Återstår att se hur mycket man orkar men det får bli uppifrån och ned så dom sämre lagen får lite upprättelse.

Plats 20. Livorno

Klara nyförvärv: Lucarelli (lån), di Bella (lån), Pieri, Marchini, Raimondi, Candreva (lån), Perticone, Knezevic, Miglionico, Dionisi, Migliorini och Paixao (lån).

Klara förluster: Pasquale, Rizza, Betanin och Manzoni.

Placering 08/09: 3:a i Serie B.

Försäsong hittills: Livorno - Cremonese 0-4

Hela världens kommunister jublar. Livorno är åter i finrummet men min känsla är att eder lycka inte blir särskilt långvarig. Man lyckades nå avancemang genom en storstilad vinst hemma på Armando Picchi då Brescia utklassades med hela 3-0. Trots det är jag inte särskilt imponerad över deras säsong i Serie B. Mot slutet var det ganska uppenbart att truppen var för tunn och att det inte existerade någon tydlig spelidé. Det fanns sällan någon tyngd och laget skapade inte nämnvärt med chanser. Man förde inte spelet på det sättet som är vanligt för topplagen, utan merparten av farligheterna skapades vid tillfälligheter. Åtminstone i dom matcherna som jag bevittnade.

Det här är huvudanledningen till att det inte räcker i högsta divisionen. Truppen är för tunn, uddlös och intetsägande för att hålla över en hel säsong. Stjärnspelarna lyser med sin frånvaro, både när det gäller defensiven som offensiven. Ingen försvarare blir livrädd för Tavano, Diamanti, Danilevicius eller Lucarelli. Inte heller lär någon anfallare skaka som asplöv av en försvarslinje bestående av Grandoni, Perticone och Knezevic uppsyn. Förra säsongen släppte man till ganska mycket ytor och lyckades med bedriften att släppa in en uppsjö med mål på hemmaplan. I mina ögon så är mittfältet den starkaste lagdelen där bland annat Pulzetti, Bergvold, Rosi och nyförvärvet Candreva bidrar till en spännande helhet. Sistnämnda herre kommer på lån från Udinese och var aktiv i U21 EM. En skön lirare med mycket fart och kreativitet i benen.

Klubben har förvisso förstärkt med en hel del spännande namn. Det är dock inga frälsare som anlänt utan det känns snarare som jokrar eller truppspelare. Någon kommer säkerligen att överraska positivt och blomma ut men det är inget som hjälper i det långa loppet. Lucarelli tänker ni? Han håller än, lär hänga både en och två baljor men på det stora hela ser jag honom som en solklar "PR-värvning". Fansen blir glada, klubben tar mindre skada om det går dåligt.

Har kommunisterna på läktaren förlåtit Lucarelli nu? Kommer ihåg att de inte blev någon trevlig skilsmässa förra gången.
Citera
2009-07-28, 21:36
Medlem
Vidfamnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pirate
Enligt Vidfamne blir det tisdag kl 17.30.

https://www.flashback.org/showpost.php?p=17844858&postcount=44
Tog fel på en dag.
Imorgon 17:30 är det som gäller.

Källa: http://www.acmilan.com/NewsDetail.aspx?idNews=88127
Citera
2009-07-28, 22:06
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masinga
Hur blir det med Diamoutene från Lecce och Cribari från Lazio, det har ryktats om en ingång för dessa herrar. Angående Grandoni så vill Livorno göra en "swap" med Parma för Budel, men Parma vill inte ha han.

Båda hade varit ett tillskott men det snackas även om Almiron och Ariuado. Jag har lidit lite med Almiron när hans karriär blivit söndertrasad av nya klubbadresser hit och dit. Unnar honom nästan att få slå sig till ro i slutet av karriären.

Citat:
Ursprungligen postat av De Miro
Har kommunisterna på läktaren förlåtit Lucarelli nu? Kommer ihåg att de inte blev någon trevlig skilsmässa förra gången.

Det är som vanligt ganska splittrat, vissa supportrar glömmer aldrig och andra verkar ha kortare minne än en guldfisk. Men många är skeptiska till värvningen då man är relativt tillfreds med den tidigare anfallsuppsättningen. Han borde kunna komma upp i tio mål åtminstone och det gör väl säkert någon nöjd.

Plats. 19 Bari

Klara nyförvärv: Carobbio, Reyes, Lamberti, Belmonte, Langella, Volpato, Allegretti , Bonucci, Meggiorini, Padelli, Koman, Paro, Greco och Antonelli.

Klara förluster: Bianco, Lanzafame, Doumbia, Guberti, Caputo, Statella och Galasso.

Placering 08/09:1:a i Serie B.

Försäsong hittills: Bari - Aris Saloniki 1-2, Bari - Lecco 1912 3-1

Den mest välrenommerade klubben från Apulia ansluter återigen till finrummet efter en längre sejour i Serie B. Man gled i genom serien utan större problem, gjorde mest mål och släppte in väldigt få. Vilket brukar vara ett vinnande koncept. Jag ska inte förkasta lagets insats men min känsla är att mycket berodde på Conte och dennes stora ambitioner att lyckas. Man fick lite Haglund-vibbar i takt med att framgången ökade. Därför kom det som en chock för mig och hela fotbolls-Italien när nyheten om hans avsked damp ner som en bomb. Man skiljdes i samförstånd men det gör inte saken mindre bitter.

I mål står han fortfarande parkerad, den legendariska belgaren Gillet, som snart uppnått gudalik status i Bari. Han har alltid varit sin klubb trogen samt räddat den i tid och otid. Det här är en enorm tillgång för laget och han kan mycket väl vinna ett antal matcher på egen hand. Försvaret är ungefär på samma nivå som tidigare nämnda Livorno, däremot har man ett något bättre kollektiv, som leder till mindre ytor för motståndarna. I övrigt är det ganska bra balans åldersmässigt där Ranocchia och Bonucci går en lovande framtid till mötes. Det centrala mittfältet lämnar dock en hel del att önska, det känns som att man kommer få förlita sig på sina yttrar. Något som kan bära eller bistra. Álvarez är ruskigt snabb och besitter mycket potential och Langella vet alla vad han går för. Han lär bidra med mycket lugn, en del finesser samt en stor dos erfarenhet. Slutligen har vi anfallet som ser ganska lovande ut. Klubben kommer utan tvekan att förlita sig på Barreto och det med all rätt, här har vi han som kan frälsa klubben. Riktigt, riktigt bra i boxen med mycket speed och konstant sikte på målet. Tydliga Pippo-vibbar så det skulle inte förvåna mig nämnvärt om han gör "en Di Vaio". Han backas upp av hungriga och relativt kompetenta lirare.

Ännu en nykomling och det känns trist att behöva placera dom så långt ner. Det kan givetvis vara så att jag underskattar deras prestationer eftersom jag sett för lite matcher men materialet imponerar inte särskilt. Det är återigen en tunn trupp med för få toppar. Hade Conte varit kvar skulle jag inte bli förvånad om man lyckades hålla sig kvar. Så är inte fallet och det lär bidra till en tuffare säsong. Jag ser även i min spåkula att Barreto gör succé för att senare lämna klubben.
Senast redigerad av 4522 2009-07-28 kl. 22:29.
Citera
2009-07-28, 23:21
Medlem
Citat:
Ja det hade jag glömt. Och hans senaste säsong var ju riktigt bra, så bra att han petade Maxwell.

(Jag tror han spelar högerback på nån fm-update eller något, känns som jag fått det därifrån)

Du har rätt, han är högerback på FM och hans riktiga position är högerback, dock så skolades han om till vänsterback i år eftersom Maicon är opetbar på högerbacken i Inter som du nämnde. Och han gjorde succé som vänsterback så han kan spela på båda positionerna.
Citera
2009-07-29, 18:11
Medlem
Eternys avatar
Haha andra omgången i Serie A:

Roma-Juventus
Milan-Inter

Grymt med derby så tidigt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto