2009-09-13, 18:28
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeppah
Tycker egentligen det är för tidigt att avgöra vem som gjort den bästa affären.

Men för Barcas del som kommer gå för ännu en CL-titel så kanske det är värt att få till ännu en dimension i sitt anfallsspel med hjälp av Zlatans kvalitéer.

Tror dock Eto'o kommer fortsätta lyckas bra i Serie A, känns väl som en potentiell skytteligavinnare där dessutom.

Inters lag känns dock sjukt starkt nu jämfört med förra året, flera heta värvningar.

Hur mycket pengar fick dom egentligen som mellanskillnad?

Inte helt säker men tror det blev 40m euro.
Citera
2009-09-13, 18:30
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Tycker egentligen det är för tidigt att avgöra vem som gjort den bästa affären.

Men för Barcas del som kommer gå för ännu en CL-titel så kanske det är värt att få till ännu en dimension i sitt anfallsspel med hjälp av Zlatans kvalitéer.

Tror dock Eto'o kommer fortsätta lyckas bra i Serie A, känns väl som en potentiell skytteligavinnare där dessutom.

Inters lag känns dock sjukt starkt nu jämfört med förra året, flera heta värvningar.

€49 miljoner.

Hur ligger det egentligen till med Adriano? Tillhör han fortfarande Inter, eller har de åtminstone en option på att få köpa tillbaka honom? Står på wikipedia att han har skrivit på ett ettårskontrakt för Flamengo, vilket i princip skulle kunna innebära att han återvänder till Europa till nästa säsong..

Någon som fått rätsida på hur det ligger till?
Citera
2009-09-13, 18:34
Medlem
Citat:

Runt 40 miljoner Euro låg det väl på? Cash som Inter splashat på 5 andra + Eto'o till en summa som understiger 40 miljoner euro (lite osäker här, men det borde vara så ). Moratti har alltså med största sannorlikhet gått plus denna sommar trots en oerhört mycket bättre startelva än ifjol och bör således ha en del cash att slösa i Januari.
Citera
2009-09-13, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bnnbl
Runt 40 miljoner Euro låg det väl på? Cash som Inter splashat på 5 andra + Eto'o till en summa som understiger 40 miljoner euro (lite osäker här, men det borde vara så ). Moratti har alltså med största sannorlikhet gått plus denna sommar trots en oerhört mycket bättre startelva än ifjol och bör således ha en del cash att slösa i Januari.
Grymt bra affär för Inters del, helt klart. Nu bör dom på allvar kunna prestera i CL känns det som, riktigt svettig elva nu ju.
Citera
2009-09-13, 18:40
Medlem
4522s avatar
Jag kan väl börja med att kommentera lördagens kvällsmatch för det är i princip den enda fotboll jag sett i helgen. Lazio stod upp förvånansvärt bra och försvaret såg riktigt lovande ut. Diakité genomförde en stormatch trots att dom fick ge vika till slut. Hemmalaget lyckades dock inte förvalta sina chanser, utan bollen gick i stolpen eller i Buffons nävar. Sen var det lite si och så med det organiserade spelet. Många lägen uppstod av ren slump eller utifrån långskott. Kolarov hade som vanligt några magiska räder på sin vänsterkant. Han måste försvinna till en större klubb snart?

Juventus gick inte att känna igen, det var nonchalant och spelet saknade stundtals flyt. Det beror nog på att Diego fick gå ut relativt tidigt men jag måste säga att Giovinco verkligen tog chansen. Han hade några riktigt fina kombinationer och instick till sina lagkamrater. Jag satt bara och tänkte på hur anonym debut Caceres lyckades med, han tog inte en offensiv löpning på sin kant och sen är det givetvis han som sätter första målet.Dock så ställer jag mig mycket frågande till Juventus anfall. På pappret är det riktigt kompetent men ute på plan har det sätt krystat ut. Amauri liknar mest Ronaldinho, Trezeguet är iskall, Iaquinta får inte spela och Del Piero går småskadad. Det måste bli fart på nämnda spelare om Juventus ska gå en bit i CL.

Det bittraste är dock att jag tvingades jobba idag! Udinese - Catania, hur slutar matchen? 4 fucking 2. Vem gör majoriteten av målen? Min jävla husgud, Di Natale, lyckas med en tvättäkta tripleta. My god. Killen har mäktat med sex (!) mål på säsongens tre inledande matcher. Snacka om att toppa sin form efter skada. Nu är det bara dags att resten av laget höjer sig några snäpp. Kul att Floro lyckades måla också, det kan hans självförtroende behöva. Det är även positivt att Pepe verkade tysta Marino med sin insats, den killen ska inte sitta på bänken. Skönt med tre poäng men extremt bittert att jag missade matchen.
Senast redigerad av 4522 2009-09-13 kl. 19:18.
Citera
2009-09-13, 18:42
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:

Vilka 5 andra tänker du på då? Milito har jag för mig kostade över €20 miljoner ensam. Och Sneijder kostade €15 miljoner.

Fast du kanske räknar in typ Kerlon? Som de plockade gratis.. Tar du med Suazo som de fick tillbaka ifrån lån också kanske?
Citera
2009-09-13, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Vilka 5 andra tänker du på då? Milito har jag för mig kostade över €20 miljoner ensam. Och Sneijder kostade €15 miljoner.

Fast du kanske räknar in typ Kerlon? Som de plockade gratis.. Tar du med Suazo som de fick tillbaka ifrån lån också kanske?

Diego Milito,Motta,Lucio,Sneijder,Kerlon (utlånad nu). 5+Eto'o. + Arnatovic som kom på lån, kanske inte räknas. Har dock ingen koll på Motta,Milto övergångarna, transfersummorna där var väl hemliga?
Citera
2009-09-13, 18:57
Medlem
Pumpkings avatar
Citat:
Diego Milito,Motta,Lucio,Sneijder,Kerlon (utlånad nu). 5+Eto'o. + Arnatovic som kom på lån, kanske inte räknas. Har dock ingen koll på Motta,Milto övergångarna, transfersummorna där var väl hemliga?

Enligt www.transfermarkt.de som verkar pålitliga, sett till andra korrekta siffror de redovisar så ska Milito ha kostat €25 miljoner och Motta €14 miljoner. Plus Sneijder 15 och Lucio 7. Vilket blir €61 miljoner.. Så några Zlatanpengar tror jag nog inte att det finns överdrivet mycket kvar av, även om Mourinho givetvis hade en kassa att ta ifrån, redan innan Zlatan-affären.
Citera
2009-09-13, 19:07
Medlem
Citat:
Antar att Juventus helst hade prackat på Fiorentina Christian Poulsen om de fått bestämma.. Jag tror nästan att Zanetti hade kunnat norpat fleras platser i Juventus om han varit kvar, Tiago, Sissoko, Poulsen.. Smart värvning av Fiorentina!
Haha, ja Poulsens plats lär han ju ha tagit.

Synd att Sissoko förmodligen inte får spela mycket nu förresten, man vill ju se mer av honom där han springer omkring som ett fysiskt monster och kastar sig in i tacklingar.
Underhållande ju.
Citera
2009-09-13, 19:11
Medlem
Fotzens avatar
Skönt att båda anfallarna fick göra mål.
Milito kan vara säsongens värvning i SA även om det är tidigt att säga.
Fan va komplett han är som spelare.
Citera
2009-09-13, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pumpking
Enligt www.transfermarkt.de som verkar pålitliga, sett till andra korrekta siffror de redovisar så ska Milito ha kostat €25 miljoner och Motta €14 miljoner. Plus Sneijder 15 och Lucio 7. Vilket blir €61 miljoner.. Så några Zlatanpengar tror jag nog inte att det finns överdrivet mycket kvar av, även om Mourinho givetvis hade en kassa att ta ifrån, redan innan Zlatan-affären.

Ingen koll hur Inter jobbar med sånt här men man kan ju tänka sig att Mourinho hade en transferkorg inom rimliga ramar för vad Moratti klarar av att spendera på en sommar redo redan innan Ibrahimovic såldes. Vad den låg på är omöjligt att säga såklart, sedan cashade Inter in på Ibrahimovic, +49 miljoner utöver den ursprungliga transfer kassan. Den korgen + Ibrahimovic pengarna bör ju överstiga de 61 miljoner Euro du nämde. Så rent logiskt borde Inter må väldigt bra efter mercaton.

Men ok, att säga att Ibrahimovic pengarna, 49 miljoner, fördelades över 5 olika spelare + Eto'o samt att Inter slösade mindre än dessa 49 miljoner kan nog vara fel.
Citera
2009-09-13, 21:18
Medlem
Helt sjuk utvisning för Genoa. Skandal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här