2009-07-22, 22:24
Medlem
Jag kom till sverige när jag var ett år, jag anser själv att att invandringen är ett stort problem. hur uppfattas jag som är mörkhyad säger så?
Senast redigerad av Gregy 2009-07-22 kl. 22:28.
Citera
2009-07-22, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gregy
Jag kom till sverige när jag varit ett år, har svenska värderingar, jag anser att invandringen, måste stoppas själv, är jag rasist då. hur uppfattas jag av svenskar då. När en mörkhyad säger så?

Jag tror jag talar för alla när jag skriver:

Va i helvete pratar du om? Om du nu bott här sedan du var ett år (om jag förstått det rätt) så bör du kunna formulera en simpel mening.

EDIT: Har läst igenom det du skrivit några gånger nu. Lyder din frågeställning: "Om jag anser att invandringen måste stoppas, är jag en rasist då?"

Nej, det gör dig inte till en rasist. Slå upp ordet rasist så får du se vad det betyder.
Senast redigerad av KollaEnHink 2009-07-22 kl. 22:28.
Citera
2009-07-22, 22:27
Medlem
emdens avatar
Citat:
Jag kom till sverige när jag varit ett år, har svenska värderingar, jag anser att invandringen, måste stoppas själv, är jag rasist då. hur uppfattas jag av svenskar då. När en mörkhyad säger så?

Rasism har inget att göra med att stoppa invandring, det är vad massmedia vill få dig att tro.
Jag beklagar att du blivit berövad på ditt hemland.
Citera
2009-07-22, 22:28
Medlem
Beardzs avatar
Vilket land är du adopterad ifrån?
Citera
2009-07-22, 22:29
Medlem
Snövits avatar
Citat:

Spelar ingen roll vad man har för hudfärg de flesta ser att det inte fungerar med den invandringspolitk Sverige idag driver. Det ser både invandrare och Svenskar av olika hudfärg. Så nej du är förmodligen inte rasist då det inte är olika raser du motsätter dig utan den invandringspolitik som bedrivs.

Jag uppfattar adopterade som Svenskar oavsett var man är adopterad från.
Citera
2009-07-22, 22:30
Medlem
Men jag är ju uppfostrade till svensk, har bara en annan hudfärg,
Citera
2009-07-22, 22:34
Medlem
Falco-Foxburrs avatar
Att tycka att invandringen är ett problem betyder inte att du är rasist.
Många skulle säkert tycka att du var racist dock, men det är bara okunniga människor.
Citera
2009-07-22, 22:34
Medlem
Jag kommer i från Mexico, har knappt inga kamrater från några andra länder, och dom jag känner så har vi väldigt olika uppfattningar om mycket, För jag har svensk sätt? Men anses jag av många som en vanlig svart kille tills dom anser mina åsikter?
Senast redigerad av Gregy 2009-07-22 kl. 22:37.
Citera
2009-07-22, 22:38
Medlem
Bimsons avatar
Jag antar att du är en assimilerad invandrare vilket innebär att du inte utgör något problem. Du lever som svensk, talar som svenska osv.

Man måste skilja på rasism och invandringskritik.
Citera
2009-07-22, 22:43
Medlem
flexfit2s avatar
Så här tror jag han menade:
Citat:
Jag kom till sverige när jag var ett år, jag anser själv att att invandringen är ett stort problem. Hur uppfattas jag som är mörkhyad när jag säger så?
Citera
2009-07-22, 22:44
Medlem
Ja det stämmer, är väldigt dålig på att formulera mig.
Citera
2009-07-22, 22:47
Medlem
Jag kan säge så här skulle jag vara, vit eller vad man ska kalla det så skulle jag uppfattas nazist det vet jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in