2009-07-22, 20:34
Medlem
Suger och sväljer Ergenyl 300mg, väger 140 kg, tar det mot oro/ångest fast det är epilepsi medicin dårå, står på burken max 3 per dygn, vad händer om jag tar 4-6 på ett dygn?.
Citera
2009-07-22, 21:51
Medlem
Varför vill du det?
Citera
2009-07-22, 22:47
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vreborlo
Suger och sväljer Ergenyl 300mg, väger 140 kg, tar det mot oro/ångest fast det är epilepsi medicin dårå, står på burken max 3 per dygn, vad händer om jag tar 4-6 på ett dygn?.

Du kommer få massa biverkningar av överdosering som inte är att leka med. Finns ingen anledning att göra det, om du känner dig självmordsbenägen borde du kontakta din läkare istället så snart som möjligt.
Citera
2009-07-23, 13:22
Medlem
borrizs avatar
Citat:

Ergenyl är en rolig medicin, man vet att den verkar men det är inte klarlagt hur.
Du vinner ingenting på att använda Ergenyl som nervtabletter, istället riskerar du att gå upp i vikt + en hel del andra 'roliga' bierkningar. Använder du någon annan medicin är det inte otroligt att Ergenylen kan bli "ovän" med denna.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19951020000069&DocTypeID =3&UserTypeID=0

Behöver du någonting lugnande är det bästa att du tar kontakt med fabror doktorn.
<edit stavfel/>
Citera
2009-07-23, 13:22
Medlem
borrizs avatar
dubbelpost
Citera
2009-07-23, 14:16
Medlem
aryan_utophias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
Ergenyl är en rolig medicin, man vet att den verkar men det är inte klarlagt hur.
Du vinner ingenting på att använda Ergenyl som nervtabletter, istället riskerar du att gå upp i vikt + en hel del andra 'roliga' bierkningar. Använder du någon annan medicin är det inte otroligt att Ergenylen kan bli "ovän" med denna.
http://www.fass.se/LIF/produktfakta/artikel_produkt.jsp?NplID=19951020000069&DocTypeID =3&UserTypeID=0

Behöver du någonting lugnande är det bästa att du tar kontakt med fabror doktorn.
<edit stavfel/>

men seriöst alltså, posta inte fakta om överdosering från fass. Det finns stor risk att det kan ge TS dumma idéer.
Citera
2009-07-24, 11:29
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aryan_utophia
men seriöst alltså, posta inte fakta om överdosering från fass. Det finns stor risk att det kan ge TS dumma idéer.

Har du läst min text?
Jag har knappast länkat till Final Exit.
Det jag skriver inspirerar knappast någon till att överdosera, snarare tvärt om; den fakta som finns på aktuell sida i Fass är knappast hellre någon inspiration.
Jag utgår ifrån att människorna runt mig inte är några lättledda idioter, utan tänkande personer som kan fatta sina beslut på egen hand. Oss emellan tror jag knappast att varken du eller jag vill bli behandlade på annat sätt.
Citera
2012-05-28, 21:52
Medlem
Citat:

Enligt min läkare gör det inte så mycket om man råkar ta nån tablett för mycket, men man ska däremot inte ta en tablett för lite. Det blir en chock för kroppen och man kan få anfall!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in