• 1
  • 2
2009-07-22, 19:12
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashspy
dom sa att dom inte kunde göra något, det är vista det är fel på.
Nej, SBS.
Citera
2009-07-22, 19:23
Medlem
Uhm...

1. Starta om datorn
2. öppna "Den Här Datorn"
3. Högerklicka på CD-Rom ikonen.
4. Välj utforska.
5. Leta efter "Setup.exe" eller dyl.
6. Högerklicka på filen.
7. Välj "Kör som Administratör".
8. Följ guiden.

Varför behöver du "Installera" bredbandet på en ny dator om du redan routern uppsatt?
Jag misstänker att det är sbs inte fel på Vista, även fast jag avskyr Windows Vista betyder det inte att du inte kan andvända det.

Vad har du för uppkoppling, vilket modem har du?
Hur är du kopplad till modemet? Via vilken port?
Hur ser dina nätverksinställningar ut?

Ge oss lite info om du vill att vi ska hjälpa dig.

QQ.
Citera
2009-07-22, 20:48
Medlem
Citat:
dom sa att dom inte kunde göra något, det är vista det är fel på. däremot kunde jag ringa bredbandskollen.. men va fan 20 kr minuten?!

Så säge rdom till alla 19kr/min är det btw

QQ
Citera
2009-07-23, 01:00
Medlem
Flashen1961s avatar
Citat:
Nu är det så här..

Jag har nyss köpt en ny dator, en laptop. Förr hade jag en stationär, inga problem alltså att trycka in bredbandsbolagets installations Cd-rom och bara installera. Men nu med den nya datorn är det stört omöjligt. Skillanden är att jag har Xp på den stationära och Vista på den nya datorn.

Detta händer:

1. Stoppar in skivan, datorn tänker några sekunder.

2. Programet startar

3. En ruta ploppar upp att programet inte kan fortsätta då det krävs admin behörighet för att fortsätta installationen.

Så, JAG JAG JAG JAG JAG är admin på denna dator, ingen annan. Jag har ju för fasen loggat in som admin, det är det enda kontot på datorn. Så vad är problemet? någon som kan hjälpa mig?
Om du tvunget vill köra skivan så får du kopiera över innehållet till hårddisken och sen högerklicka på setup, install eller vad den heter och därigenom ge den filen administratörsrättigheter.

Lättast är ändå att skita i att köra den skivan för det brukar fungera iaf att komma ut på nätet.
Citera
2009-07-23, 02:49
Medlem
Andreasvbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashen1961
Om du tvunget vill köra skivan så får du kopiera över innehållet till hårddisken och sen högerklicka på setup, install eller vad den heter och därigenom ge den filen administratörsrättigheter.

Lättast är ändå att skita i att köra den skivan för det brukar fungera iaf att komma ut på nätet.
Du har inte förstått hur Vista fungerar, gör om, gör rätt.

Man skall bara KÖRA filen som admin, inte sätta behörighet för VILKA som får köra filen.
Citera
2009-07-23, 06:01
Medlem
dobbelinas avatar
Om bredbandet är vanlig ADSL via router, och det redan är uppkopplat till en annan stationär burk, brukar det bara vara att trycka in nätverkssladden i
laptopen och tuta och köra...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in